וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עוד סערת VAR: באנגליה טוענים ש"המצב לא יכול להימשך", ומציעים פתרונות

ליברפול ניצחה 0:1 את וולבס עם החלטות מפוקפקות של מערכת הווידאו, ואנגליה כמרקחה: ההצעות של סונס וקלטנברג, הווידוי של קלופ, והטענות של פפ

מתוך אתר בורוסיה דורטמונד

ליברפול ממשיכה בעונה הבלתי נתפסת שלה כשהערב (ראשון) היא השיגה ניצחון 18 ב-19 משחקיה האחרונים, הפעם 0:1 ביתי על וולבס. אלא בניגוד להצגה שנתנה מול לסטר במחזור הקודם, הפעם אלופת אירופה והאלופה שבדרך נראתה לא טוב וקיבלה הרבה עזרה ממערכת ה-VAR שפסלה לפדרו נטו שער שוויון בשל נבדל גבולי מנגד. סאדיו מאנה הכריע (42) עם שער שגם הוא קיבל אישור ממערכת ה-VAR, הפעם בצדק.

קונור קודי וולבס. רויטרס
זעם על השיפוט. קונור קודי/רויטרס

בוולבס זעמו על ההפסד הזה ובעיקר על ההחלטה לפסול להם את השער והקפטן קונור קודי תקף: "זה פשוט מגוחך. אני לא מאמין שפסלו לנו את השער. עבורי ה-VAR פשוט לא עובד. אנשים אומרים שהמערכת הזו מקבלת החלטות נכונות, אבל זה לא מרגיש לי ככה".

קודי זעם גם ההחלטה לאשר לליברפול את השער, משום שלטענתו היתה נגיעת יד מוקדמת של וירג'יל ואן דייק לפני כן: "זה פשוט נורא, קשה לקבל את זה. ראינו שואן דייק נגע ביד, אבל השופט אמר לי שהוא היה רחוק מדי. ה-VAR משפיע לרעה על המשחק. אף אחד לא שאל את השחקנים על המערכת הזו. קשה לקבל את זה".

ומה היה ליורגן קלופ להגיד על ה-VAR? המאמן הגרמני של ליברפול התייחס לסוגיה ואמר: "ה-VAR מקבל החלטות ואני הייתי מעדיף שהשופטים יילכו למסך וייראו בעצמם. הם לא עושים את זה ולא ברור לי מדוע. זה מאוד עוזר בגלל שזה היה נבדל גבולי, אני לא מבין למה השופטים לא צופים במסך".

על המשחק עצמו אמר קלופ: "זה היה משחק קשה מאוד כמו שציפיתי שיהיה. וולבס שיחקה משחק שני בתוך 48 שעות והציגה כדורגל מצוין. לנונו יש חבורה נהדרת של שחקנים והוא לא עושה הרבה שינויים. הם שיחקו בחמישי, בראשון ובחמישי ועדיין הם נראו טריים. היה משחק מאוד קשה, היינו צריכים להקיז דם כדי לנצח".

עוד בוואלה!

אנגליה: ליברפול ניצחה 0:1 את וולבס עם עוד שערוריית VAR

לכתבה המלאה

גם גארי ליניקר מבקר

בבוקר שאחרי המשחק, באנגליה כמעט לא עסקו בניצחון של ליברפול אלא מיקדו את תשומת הלב בסערת ה-VAR התורנית. אפילו פפ גווארדיולה התלונן על המצב וטען ש"ה-VAR הוא בלאגן אחד גדול. אמרתי כבר הרבה פעמים - מדי משחק יש לי רשימה ארוכה של טענות. גם במשחקים של קבוצות אחרות אני רואה את זה. נקווה שבעונה הבאה זה יעבוד יותר טוב".

גרהאם סונס, שפירשן את המשחק עבור רשת "סקיי" הבריטית, נראה כעוס בסיום ואמר ש"הכדורגל האנגלי לא יכול להימשך במצב הזה, ה-VAR הוציא את כל ההנאה מהכדורגל ובקרוב גם האוהדים לא יגיעו לאצטדיונים".

לטענתו, גם אם השימוש במערכות הווידאו מוצדק, יש צורך להגדיר מחדש את האופן שבו הן מנוצלות. "הכדור עושה את דרכו לרשת, זה נראה תקין לחלוטין, ואז אתה צריך לחכות. אני פשוט לא מבין את זה. זה כל כך קרוב, כל כך קשה לקבל החלטות כאלה, ולדעתי צריף פשוט לגמור עם זה".

הצעת הייעול של סונס היא כזו: "צריך להוציא את האופסייד מה-VAR, כי אף פעם לא יהיה לזה סוף. אנחנו בעסקי הבידור, בגלל זה 90 אחוז מהאנשים מגיעים לאצטדיונים וצופים במשחקים בטלוויזיה - הם רוצים לראות גולים. אנחנו מונעים מהם את התענוג הזה. אני מציע שאם חלק מהגוף של השחקן התוקף לא היה בנבדל, אז השער שלו צריך להיות חוקי".

גם השופט האנגלי המפורסם מארק קלטנברג כתב בטור פרשנות ל"דיילי מייל" שהוא תומך בהצעה להוציא את האפשרות לעשות שימוש ב-VAR במקרים של חשד לנבדל. "וולבס, פאלאס, ברייטון, נוריץ' - כולן כבשו שערים לגיטמיים השבוע, וכולם נפסלו בגלל נבדל גבולי. אני לא מאמין שצריך לשנות את חוקי הנבדל, אבל כן חושב שלא צריך לבדוק אותו ב-VAR. צריך ללמוד לחיות עם טעויות קטנות ולהפנים שהן יכולות לקרות. לא את כולן צריך לתקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully