וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגישה החשאית של חוגג, ברקת ובן זקן עם שר הפנים אריה דרעי

25.12.2019 / 10:05

ראשי הקבוצות הגדולות בישראל פועלים כדי להרחיב את פעילות ההימורים בספורט מעבר לטוטו, והעלו בפני השר את בעיית ההימורים הלא חוקיים. כמו כן, ביקשו להפחית את הרגולציה בנוגע לתמיכה הכספית המועברת דרך הרשויות המקומיות

צילום: ניב אהרונסון. עריכת וידאו: אסף דרורי

בווידאו: הגרלת שמינית גמר גביע המדינה

ביום ראשון האחרון נפגשו בעלי קבוצות הכדורגל הגדולות בישראל עם שר הפנים אריה דרעי במטרה לפתור בעיות רגולטוריות בספורט הישראלי מול המדינה. בין המשתתפים בפגישה היו הבעלים של הפועל באר שבע אלונה ואלי ברקת, בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג וג'קי בן זקן ממ.ס. אשדוד.

בין הנושאים שהועלו בפני השר דרעי הייתה הבקשה להתמודד עם אתרי ההימורים הלא חוקיים המקבילים לטוטו ומשרתים כיום ארגוני פשיעה. ראשי הקבוצות הציעו להרחיב את מנעד אופציות ההימורים בטוטו, אופציות הקיימות היום באתרי ההימורים בחו"ל, הכוללות גם הימורים על התרחשויות במהלך המשחק והישגים של שחקנים ספציפיים, בניגוד להימורים בטוטו הכוללים רק את תוצאת המשחק.

ג'קי בן זקן מ.ס. אשדוד עם משה חוגג בית"ר ירושלים. דני מרון
מבקשים מהטוטו לשדרג את עצמו. ג'קי בן זקן עם משה חוגג/דני מרון

יש לציין כי דרעי הוא לא השר הממונה על הטוטו ומי שאחראי על הימורים בספורט הם משרד האוצר ומשרד התרבות, ולכן תמוה מדוע הפגישה התקיימה במשרד הפנים ולא במשרדים הממונים. במשרד הפנים הבהירו כי כל בקשה להרחבת פעילות ההימורים יכולה להתבצע רק באמצעות הגוף הרשמי שהוא הטוטו, ולא מחוצה לו כמו שהציעו ראשי הקבוצות.

לדברי בעלי הקבוצות, האתרים הלא חוקיים הקיימים כיום מגלגלים מיליארדי שקלים שיכולים היו להגיע אל הטוטו ומכך למעשה מפסידות הקבוצות בספורט הישראלי. בקשתם היא שהטוטו ישדרג ויתאים את עצמו למערכות ההימורים הקיימות היום בעולם ובחו"ל כדי להגדיל את ההכנסות ולתת תחרות להכנסות אתרי ההימורים בחו"ל, המשרתות לרוב ארגוני פשיעה. לרעיונות של ברקת, חוגג ובן זקן יש תמיכה של בעלי קבוצות נוספים והם אמורים לקדם אותם בתקופה הקרובה.

בקשה נוספת שהועלתה בפני השר דרעי היא סוגיית הפחתת הרגולציה הקיימת מול משרד הפנים והאוצר בכל הקשור לתמיכות המועברות לקבוצות דרך הרשויות המקומיות השונות. לדברי הבעלים, יש להקים מנגון ייעול שיתווך את הבירוקרטיה הקיימת היום בין הרשויות המקומיות שמעבירות תמיכות לקבוצות הספורט ולקצר ולייעל את ההליך בהעברת הכספים. על פי הבעלים, קבוצות אשר נרשמות כחברה בע"מ נתקלות בקשיים בקבלת ההקצבות ולכן צריך למצוא פתרון לסוגיה ולשנות את הקריטריונים.

יו"ר ש"ס אריה דרעי בראיון לאולפן החדשות של וואלה, 11 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
כלל לא ממונה על הטוטו. השר אריה דרעי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully