וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדראג ג'ורג'ביץ': "יאניוטיס? ראיתם איך קורטואה התחיל בריאל?"

23.12.2019 / 10:10

חוסר המזל, ההשוואה לראיקוביץ', ההיכרות של איביץ' וההבטחה לעתיד מזהיר: "אנדראס חזק והוא ישנה את המצב". מיוחד לוואלה! ספורט: סוכנו וחברו הקרוב של שוער מכבי תל אביב מדבר

צילום: ניב אהרונסון. עריכת וידאו: אסף דרורי

כשפרדראג ג'ורג'ביץ' הסרבי כיכב במדי אולימפיאקוס בליגת האלופות, בעונה בה מכבי חיפה של יצחק שום הייתה עם היוונים באותו בית, אנדראס יאניוטיס היה ילד בן 10. ג'ורג'ביץ' שיחק 13 שנים במועדון הפאר מאתונה וכבש במדיו 126 שערים. אחרי שפרש בגיל מאוחר יחסית לפני 10 שנים, הוא הפך לסוכן שחקנים והתמקד בגילוי שחקנים צעירים ופיתוחם. כך הכיר את יאניוטיס לפני שמונה שנים, כשזה היה בן 19 ושיחק בקבוצת סרס מליגת המשנה ביוון. עד מהרה זיהה ג'ורג'ביץ' שהשוער יכול להתקדם למעלה ובזכות הקשר שלו באולימפיאקוס, העביר את השוער למועדון הכי גדול ביוון.

שנתיים היה יאניוטיס באולימפיאקוס ולא שיחק. הרבה גבות הורמו בעקבות ההגעה שלו, אבל אז החליטו במועדון מאתונה לשלוח אותו להשתפשף כמושאל. זו הייתה פריצת הדרך האמיתית של השוער שנחשב היום במכבי תל אביב לאחד הסיפורים המוזרים של העונה בגלל הציפייה העצומה ממנו לצד החולשה שהוא מפגין בכל פעם שהוא עולה על הדשא.

"ההשאלה הראשונה של אנדראס היתה לפאניוניוס", מספר ג'ורג'ביץ' בראיון מיוחד לוואלה! ספורט מבלגרד, "זו הייתה עונה אדירה שלו והוא נבחר לשוער העונה ביוון. בשנה הבאה דאגנו שהוא יושאל לאטרומיטוס ואנדראס שוב הוכיח את יכולתו ונבחר עוד פעם לשוער העונה. מי שנבחר פעמיים ברציפות לשוער העונה ביוון הוא לא שוער רע, תסכים איתי".

פרדראג ג'ורג'ביץ' במדי אולימפיאקוס. GettyImages
איתר את יאניוטיס בליגה השנייה. ג'ורג'ביץ' בימיו באולימפיאקוס/GettyImages
"הרבה שערים שאנדראס ספג בקיץ היו בגלל חוסר מזל. הוא אשם בשער העצמי שהוא קיבל בשבת בגביע?".

הם כבר מזמן הפכו לחברים. למרות פער של 20 שנה ביניהם, ג'ורג'ביץ' הוא הרבה יותר מסוכן שחקנים עבור יאניוטיס. זו הסיבה שבשיחה שקיימנו אתמול הוא ידע לתאר כל גול שקיבל היווני שלשום בעפולה נגד הפועל אום אל פאחם. "אני מבין את שאלות התקשורת ואת התהיות לגבי אנדראס", הוא אומר, "ברור שהיינו רוצים שההתחלה שלו במכבי תל אביב תהיה אחרת, אבל מישהו חשב שטיבו קורטואה יתחיל כך בריאל מדריד? השוער הכי טוב בעולם שהוכיח את עצמו בצ'לסי ובאתלטיקו מדריד, הגיע לריאל מדריד וקיבל שערים מביכים בהתחלה. אלה דברים שקורים בכדורגל. שוער זו עמדה הכי מסוכנת במגרש, כי אין מי שיעזור לך מאחור ולאנדראס היה חסר הרבה מזל. הרבה שערים שהוא ספג בקיץ היו בגלל חוסר מזל. הוא אשם בשער העצמי שהוא קיבל בשבת בגביע?".

איך אנדראס מתמודד עם הסיטואציה?

"ברור שזה קשה כי אתה יוצא למדינה חדשה ומשחק במועדון גדול כמו מכבי תל אביב וכבר אחרי שבועיים יש לך משחקי נוק אאוט באירופה. כל הקבוצה לא הצליחה במוקדמות ואז אנדראס נפצע ושוער המשנה הצליח. ואז הגיעה ההזדמנות שלו בגביע השבוע ומכבי תל אביב הודחה בהפתעה גדולה. ברור שזה קשה לו, אבל אני מכיר את אנדראס שמונה שנים ואני יודע מה יש בו. הוא בחור טוב, חזק, מקצוען והוא ישנה את המצב. אני משוכנע בכך. זו סיטואציה לא פשוטה, אבל אם יהיה לו זמן והוא יקבל דקות, הוא ישנה את המצב שלו ושל מכבי תל אביב".

איך הכל התחיל עם מכבי תל אביב?

"ולאדן איביץ' מכיר את יאניוטיס היטב מיוון, הוא אימן כאן כשאנדראס נבחר פעמיים ברציפות להיות שוער העונה. חריסטוס קלפקיס, מאמן השוערים של מכבי תל אביב, הוא יווני ומכיר אותו. הם היו מביאים שוער אם הם היו חושבים שהוא לא טוב? הם רצו להיכשל?".

אני זוכר את בן מנספורד אומר: "הבאנו את אחד מחמשת השוערים החופשיים הטובים באירופה"

"בן לא הגזים כשאמר את הדברים. אולימפיאקוס מאוד רצתה שאנדראס ימשיך ויחתום על חוזה חדש ואנחנו החלטנו שהוא יתקדם ויעזוב כשחקן חופשי. היו עוד הצעות ממדינות אחרות, אבל מכבי תל אביב זה שם גדול ביוון וכשאיביץ' וקלפקיס במועדון, לא היה לנו ספק שזה הצעד הנכון עבורו".

שוער מכבי תל אביב אנדראס יאניוטיס. דני מרון
"לא היה לנו ספק שמכבי תל אביב זה הצעד הנכון". יאניוטיס/דני מרון
"שחקנים בכל העולם חווים עונה ראשונה קשה מאוד, זו עונת התאקלמות. אני זוכר איך דיברו אצלכם על פרדראג ראיקוביץ' בעונה הראשונה שלו"

המצב שלו יכול להשתנות או שעדיף שהוא יושאל לקבוצה אחרת?

"ברור שמדובר כעת בסיטואציה רותחת, אבל לא שמעתי ממנו שהוא רוצה לעזוב. להיפך, טוב לו במועדון ובעיר. בחודש הבא אני אבוא לבקר ולהיות איתו. שחקנים בכל העולם חווים עונה ראשונה קשה מאוד, זו עונת התאקלמות. אני זוכר איך דיברו אצלכם על פרדראג ראיקוביץ' בעונה הראשונה שלו במכבי תל אביב. הוא הגיע כשם גדול בסרביה ובאירופה כולה ומכבי תל אביב קנתה אותו בהרבה כסף כך שזו לא הייתה העברה חופשית כמו יאניוטיס - והוא לא הצליח בהתחלה. היום הוא שוער מצליח בצרפת. אתה מבין שזה הכדורגל. תאמין לי שאנדראס שוער טוב".

ההבדל בין ראיקוביץ' ליאניוטיס הוא שראיקוביץ' הגיע בגיל 20 ויאניוטיס בא בגיל שהוא אמור להיות בשל

"זה נכון, אני לא מתכחש לזה. ברור שראיקוביץ' היה צעיר עם עתיד גדול, אבל אני משוכנע שאנדראס עוד יוכיח למה מכבי תל אביב הביאה אותו. הוא עוד ישנה את המציאות, הוא צריך עוד זמן וזה יקרה".

אתה חושב שאיביץ' צריך לתת לו לעמוד בשער גם נגד בני יהודה מחר?

"ברור שאני רוצה שכל שחקן שאני מייצג ובטח אנדראס ישחק כל הזמן, אבל לעולם לא אתן עצה למאמן לשים שחקן בהרכב. אני גם לא התקשרתי לוולאדן לשאול אותו שאלות על החודשים האחרונים של אנדראס. הוא מאמן מצוין, צעיר ורציני, מקצוען עם עין טובה מאוד ואני סומך עליו לגמרי. מה שהוא מחליט מקובל עלי".

מנור סולומון בפודקאסט "הפודיום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully