וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שלמדנו מגאידמק ולרואה: בית"ר ירושלים נמנעה משאננות, המחליפים כיכבו

23.12.2019 / 7:20

לפני משחק הגביע, הקרין רוני לוי לשחקניו קטע מההדחה הסנסציות של קבוצת הכוכבים ב-2006. גם ההתקשות של הגדולות השבוע עזרה לצהובים-שחורים מנטלית, וכך גם המיני-מהפכה בהרכב הסתיימה בחמישייה. וגם: הכישרון הצעיר שמזכיר את סיפור נטע לביא והקאמבק של וארן

צילום: ניב אהרונסון. עריכת וידאו: אסף דרורי

עיקרי הדברים

- לפני המשחק, רוני לוי הקרין לשחקניו קטע מההדחה הסנסציות של בית"ר הגדולה ב-2006

- הקושי של הקבוצות הגדולות סייע לבית"ר ברמה המנטלית

- אנתוני וארן חזר לעצמו וזכה למחמאות

- רוני לוי מאמין בכישרון הצעיר אביאל זרגרי

- אנטואן קונטה עלול להחמיץ גם את הפועל רעננה

seperator

1.

רוני לוי לא הרשה לעצמו ליהנות מהניצחון של בית"ר ירושלים בבאר שבע וכבר ביום ששחקניו חזרו לאימונים החל לעסוק במשחק הגביע נגד הפועל ראשון לציון ולמנוע שאננות. הוא דיבר על ההתמודדות בשלוש אסיפות שונות, והגדיל לעשות לפני המשחק, כשהראה לשחקניו וידאו של הדחת הצהובים-שחורים בטדי על ידי הכח רמת גן ב-2006. אז היתה זו בית"ר עם הכסף הגדול של גאידמק ,לואיס פרננדס על הקוים ועל המגרש כוכבים כמו ז'רום לרואה, פבריס פרננדס, דויד אגנאסו ואחרים. המאמן רצה להדגיש את גודל הסנסציה, השמיע לשחקניו את הבוז שחטפו הכוכבים דאז, והראה להם גם את כותרות העיתונים למחרת. לאחר מכן הקרין קטע שמח יותר: הזכיה בגביע הטוטו והחגיגות שלאחריה. "תחליטו אתם באיזה צד אתם רוצים להיות", אמר.

"לכל הגדולות הלך קשה בגביע, גם לחיפה, גם למכבי תל אביב, הכל היה קשה וצפוף", אמר המאמן עם תום המשחק, שהיה הכי רחוק שאפשר מסנסציה - 0:5 מהדהד. "כששרואים את זה תמיד חוששים, במיוחד כשיריבה מהליגה השניה מגיעה לטדי עם הרבה מוטיבציה. ראינו כמה משחקים מהעבר שהקבוצה הסתבכה בשלבים הראשונים ונזהרנו, ככה צריך להתנהל".

אין ספק שהמשחקים עליהם מדבר רוני לוי סייעו לצוות המקצועי של בית"ר ברמה המנטלית. מכבי חיפה נגררה להארכה, הפועל באר שבע כמעט הודחה באשדוד ואת מה שקרה עם אום אל פאחם ומכבי תל אביב אף אחד לא פיספס. ועדיין, לוי ביצע אמש (ראשון) שישה שינויים ביחס להרכב שפתח בבאר שבע. טל בן חיים ואור זהבי עלו על חשבון אנטואן קונטה הפצוע ודיוגו ורדאסקה המורחק, ומעבר לכך מקס גרצ'קין חזר להרכב ואחרי תקופה ארוכה פתחו ב-11 אופיר קריאף, שלום אדרי ואנתוני וארן. אחרי הרוטציה שעשה ולדימיר איביץ' זה עלול להיראות מסוכן, אבל הקבוצה מהבירה כבר הגיעה למצב בו ישנם 16-18 שחקני סגל שעומדים בקצב והוכיחו כי ניתן לסמוך עליהם, ולכן אפשר היה לבצע את המיני-מהפכה בהרכב.

עוד בוואלה!

וארן: "הולך לי במשחקי הגביע". טסלפפה: "קיבלנו סטירה מצלצלת"

לכתבה המלאה
רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
הכי רחוק מסנסציה. רוני לוי/דני מרון

2.

זה עבד: כל מי שקיבל צ'אנס - לקח אותו. וארן עם צמד, גרצ'קין עם בישול ומעורבות בשער נוסף, קריאף עם שער, שלום אדרי עם בישול, צמד הבלמים במשחק נקי, אפילו אביאל זרגרי בן ה-17 שקיבל הזדמנות בישל וכמעט גם כבש. זרגרי אמנם צעיר אך רוני לוי מאמין בנער וחושב שיוכל להתפתח ולהיות שחקן משמעותי בעתיד. לוי משדר שביעות רצון מהגישה והרצינות של הכישרון הצעיר, קצת מזכיר כמו שדיבר על נטע לביא כשהעלה אותו לבוגרים במכבי חיפה.

על פניו המשחק אמש היה מוקש לאלה שקיבלו בו הזדמנות - מי שנופל בו עלול להישרף ולא לראות הרכב תקופה ארוכה. אסור לשכוח ששחקנים כמו וארן ושלום אדרי לא פתחו באף משחק ליגה העונה. בית"ר מחפשת שחקן התקפה נוסף לינואר אך עד שיימצא אחד כזה, אם בכלל, רוני לוי יודע שהוא חייב את הראשון כגיבוי אמיתי לשלומי אזולאי וגם לתחרות על העמדה. הצוות המקצועי מגלה עדיפות ברורה לאזולאי גם בשל רמת האימונים - וארן החמיץ הרבה אימונים השנה, סבל מהמון פציעות קטנות, והתקשה להיכנס לקצב ולעמוד בדרישות, אולם כעת נראה כי גם מבחינת הצוות המקצועי, הוא הפך לפקטור חשוב ויקבל יותר דקות משחק. "אני ושלומי אזולאי חברים טובים, הוא שחקן מצוין, אני צריך לנצל כל דקה שאני מקבל כדי להוכיח שאני ראוי, יש קבוצה חזקה וצריכים להתמודד", אמר בסיום. "חתמתי עד 2022 בבית"ר, אני אוהב את המועדון מאוד וחשוב לי להישאר ולהצליח איתו".

"כולם ראויים לקרדיט", אמר רוני לוי. "כל השחקנים בסגל הם כאלה שאני יכול לסמוך עליהם. הרבה כאלה שנכנסו מחליפים שווים הרכב ראשון, יש תחרות בריאה וכולם ראויים לשחק. אנתוני וארן עושה עבודה נהדרת, אני אוהב אותו גם כשחקן וגם ברמה האישית והוא אופציה טובה מאוד עבורנו".

אנתוני וארן בית"ר ירושלים. דני מרון
חוזר לעצמו, ולרוטציה. וארן/דני מרון

3.

הניצחון בטרנר נתן לבית"ר ירושלים דחיפה שהמשיכה אתמול. בשני המשחקים הקרובים, ברביעי נגד הפועל רעננה ובשני מול הפועל חיפה, תפגוש הקבוצה מהבירה יריבות להן הפסידה בסיבוב הקודם, מה שגרם למשבר ולחץ גדול מאוד שמא העונה בדרך להתרסקות. בית"ר התאוששה וחזרה לחיים, אך היא תצטרך להביא נצחונות בשני המשחקים הללו כדי להוכיח שמדבר בקבוצה אחרת לגמרי - כזאת שקוראת תיגר על הצמרת. אנטואן קונטה עלול להיעדר גם ברביעי, דיוגו ורדאסקה יחזור לסגל. במועדון התאכזבו מכמות הקהל שהגיעה לטדי ומקווים כי ביום רביעי האוהדים יחזרו, על אחת כמה וכמה כשמדובר בחופשת חנוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully