וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלוש שנים מפטירת אבא. לא נהניתי מכדורגל עד העונה"

21.12.2019 / 8:00

אחרי קריירה עשירה, החליט דובב גבאי לרדת ללאומית והערב ינסה לרשום עם אום אל פאחם סנסציה בגביע מול מכבי תל אביב. בראיון לוואלה! ספורט הוא מספר על הגעגועים להפועל באר שבע ולאביו, האמונה בניר ברקוביץ' והחלום שהתנפץ: "רציתי להיות הראשון העונה שיכניע את מכבי"

צילום ועריכה: קובי אליהו

למעט עונה אחת במכבי הרצליה בתחילת הקריירה, את רוב שנותיו כשחקן עשה דובב גבאי בליגת העל. תמיד נחשב לחלוץ ליגה טוב, שתקע יתד בהפועל באר שבע והגיע גם לבית"ר ירושלים. למעלה מ-60 שערים כבש ובגיל 32 מצא את עצמו בקיץ האחרון עם ההחלטה לרדת ליגה ולחתום בהפועל אום אל פאחם. "אני לא מתבייש לומר שלא היתה לי שום הצעה מליגת העל בקיץ ולא רציתי לחכות ולהישאר קירח", הוא מספר בראיון לוואלה! ספורט לקראת משחק הגביע הערב מול מכבי תל אביב. "לא רציתי להתפשר בקיץ על קבוצה מליגה לאומית שלא תוכל לעמוד בדרישות השכר שלי או לחכות לקבוצה מליגת העל שתקלוט אותי מאוד מאוחר אחרי מחנה האימונים וזה ישפיע לי על כל מהלך העונה ולכן ברגע שקיבלתי הצעה טובה מאום אל פאחם, לקחתי אותה ויצאתי לדרך חדשה".

דובב גבאי שחקן הפועל אום אל פאחם. ברני ארדוב
"היום הקבוצות בליגת העל שמות את כל הביצים שלהן על שחקנים שעולים לבוגרים ועל שחקנים מושאלים שמשלמים סכום ממש זעום כדי לצרף אותם". גבאי/ברני ארדוב
"בליגה הלאומית יש הרבה שחקנים מוכחים גם בגיל צעיר משלי ועדיין מוצאים כאן מקום מכובד"

יש הרבה ביקורת על איכות ליגת העל העונה. יכולת עדיין להישאר חלק ממנה?

"אין לי בכלל ספק שיכולתי למצוא את עצמי בליגת העל. מבחינת יכולת אין לי בכלל ספק, אבל יש בעיה בליגת העל. יש מדיניות ברורה בליגת העל, בטח בקבוצות הבינוניות ומטה שהולכות על שחקנים מושאלים וכך גם נפגעתי בחדרה בעונה שעברה יש גם קבוצות שמשלמות שכר שלא היה מאפשר לי לחיות עם אשה ושני ילדים בבית".

אז עם כל הכבוד לליגת העל, מה שחשוב היום לדובב גבאי זו הפרנסה ופחות המקום בו הוא משחק.

"זה לא רק אני. יש עוד שחקנים שירדו מליגת העל לליגה הלאומית כדי להשתכר בכבוד. קח לדוגמא את שמעון אבוחצירא שהגיע לרמות הכי גבוהות עם אליפויות והכל ומצא את עצמו בליגה הלאומית".

פוסלים אתכם בגלל הגיל?

"היום הקבוצות בליגת העל שמות את כל הביצים שלהן על שחקנים שעולים לבוגרים ועל שחקנים מושאלים שמשלמים סכום ממש זעום כדי לצרף אותם. בליגה הלאומית יש הרבה שחקנים מוכחים גם בגיל צעיר משלי ועדיין מוצאים כאן מקום מכובד".

אז ההחלטה ללכת לאום אל פאחם הייתה טובה.

"שלוש שנים לא נהניתי מכדורגל והעונה אני מוצא את עצמי מאושר. זה קשור גם לפטירה של אבא שלי שהייתי מאוד קשור אליו וגם לזה שהייתי בקבוצות בהן לא נהניתי כבר לשחק כדורגל. באום אל פאחם חזרו לי החיוך וההנאה למשחק וזה קשור לאנשים במערכת כמו אבו אלעם ואבו שלמה וקשור לקהל המדהים של אום אל פאחם שנותן לי הרגשה של משפחתיות. אני נותן עונה טובה ואום אל פאחם גם רושמת עונה מוצלחת, אז הכל התחבר לי מצוין".

עוד בוואלה!

שחר פיבן חתם במכבי תל אביב עד 2024: "רוצה להצעיד לתארים"

לכתבה המלאה
דובב גבאי שחקן הפועל באר שבע עם אובידיו הובאן. ברני ארדוב
"לצערי עזבתי את הפועל באר שבע והם לקחו שלוש אליפויות ברצף. אבל תאמין לי שהייתי הכי שמח בשבילם". גבאי במדי באר שבע/ברני ארדוב
על הפועל באר שבע: "הייתי כמובן הרבה יותר מאושר אם הייתי שותף לאליפויות אבל עזבתי בקיץ 2015 והייתי מאושר בשבילם כי יש לי שם המון חברים. אני לא בוכה על חלב שנשפך"

הדבר המרכזי שקשור לקריירה שלך הוא שהיית ארבע שנים וחצי בהפועל באר שבע, אבל פיספסת את שלוש השנים היפות שלהם.

"זה נכון. לצערי עזבתי את הפועל באר שבע והם לקחו שלוש אליפויות ברצף. אבל תאמין לי שהייתי הכי שמח בשבילם. הפועל באר שבע היא הבית שלי. עשיתי הרבה תחנות בקריירה שלי, אבל הפועל באר שבע היא הבית. היא גם הקבוצה בה שיחקתי הכי הרבה ובה נתתי את התפוקה הכי גדולה. גרתי בעיר ונהניתי שם מכל רגע".

הרגשת שהם עומדים להשתלט על הכדורגל הישראלי?

"עברתי איתם את כל המסלול. את כל התהליך. רק לא קצרתי את הפירות שהם האליפויות. הייתי כמובן הרבה יותר מאושר אם הייתי שותף לאליפויות אבל עזבתי בקיץ 2015 והייתי מאושר בשבילם כי יש לי שם המון חברים. אני לא בוכה על חלב שנשפך".

גדלת במכבי פתח תקווה והיו תקופות שדיברו על זה שתהיה לא פחות גדול מעומר דמארי וטל בן חיים שיצאו משם.

"אני עדיין חושב שעשיתי קריירה יפה ומכובדת אבל חד משמעית לא מיציתי את כל הפוטנציאל. תמיד נתתי הכל, אבל אולי יכולתי לעשות טיפה יותר".

בוא נדבר על המשחק הערב נגד מכבי תל אביב. איך זה להיות שחקן של הפועל אום אל פאחם?

"אום אל פאחם כעיר לא הצטיירה באור הכי חיובי. מאז שאני הגעתי קיבלו אותי בצורה הכי יפה ומכבדת. קבוצה שאין בה שום עניין של גזענות. אין שום אזכור לדתות בקבוצה. זה לא נושא לשיחה. לא שמעתי מעולם קללות מצד האוהדים כלפי אנשים אחרים. אני מסתובב בעיר אום אל פאחם. אוכל בעיר. קיבלו אותי בצורה מדהימה וזה כך כבר כמה חודשים".

אלעד שחף שחקן סקציה נס ציונה חוגג עם חבריו. דני מרון
הרס לגבאי את החלום. שחף/דני מרון

איך הקשר עם הקהל המקומי?

"אני אוזן קשבת לאוהדים שפונים אלי לא מעט אחרי משחקים. היו לנו גם מפגשים עם ילדים ומשפחות שביקרנו בגלל שהיו באבל למשל ובאנו לנחם. הקבוצה מאוד רוצה להיות מחוברת לקהילה. יש לאום אל פאחם פוטנציאל להיות קבוצה עם אחד הקהלים הגדולים והססגוניים בארץ".

הפסדתם להפועל ראשון לציון בשישי שעבר. זה סיים את חלום ההעפלה לליגת העל?

"אנחנו לא לקחנו נקודה ממכבי פתח תקוה, קטמון וראשון לציון שמתמודדות על העלייה. נכון שעשינו שישה ניצחונות רצופים וזה נתן תחושה שאולי אנחנו הולכים לעלות ליגה בקלות אבל הקבוצה הזו לא נבנתה לעלייה. מעולם לא שמעתם את הבעלים מדברים על עלייה. אם נוכל להתמודד בסוף על עלייה, נעשה הכל שזה יקרה. כרגע הראש שלנו במשחק מול מכבי תל אביב וכעבור שלושה ימים במפגש מול בני סכנין".

אומרים לי שאלעד שחף מנס ציונה גנב לך את ההצגה. הבנתי שחלמת להיות הראשון שמבקיע למכבי תל אביב העונה.

"אתה לא יודע אפילו איזו נקודה העלית פה. יש לנו צלם לקבוצה והתכתבנו בשבת שעברה כשמכבי תל אביב שיחקה מול נס ציונה. הוא כתב לי שהוא מחזיק אצבעות שמכבי לא תספוג כדי שאני אבקיע להם את הראשון העונה ואז הגיע אלעד שחף שיהיה בריא וכל הכבוד לו. כן, רציתי מאוד להיות הראשון שיכניע את דניאל טננבאום. אפילו לא ראיתי את הגול של אלעד שחף. קיבלתי הודעה לפלאפון והצטערתי מאוד. כבר חודש מאז ההגרלה דיברנו על זה שמכבי לא קיבלה גול ושאנחנו נהיה אלה שנבקיע. אני מאוד רציתי להתכבד בכך".

מה הסיכוי שתעשו את הפתעת העונה?

"פערי היכולת ידועים לכל ובכלל אין מה להשוות. אבל אנחנו משחקים כדורגל ובכדורגל הכל יכול להיות. אין לנו מה להפסיד כשחקנים ולכן נבוא משוחררים. יש כאן שחקנים שמעולם לא שיחקו ואולי לא ישחקו לעולם מול מכבי תל אביב".

ערן לוי שחקן הפועל אום אל פאחם. לילך וייס רוזנברג
"בכדורגל קורים דברים שאי אפשר להסביר. אני מצטער שזה לא צלח אבל אני לא יכול להתערב בעניינים שבין מאמנים לשחקנים". ערן לוי/לילך וייס רוזנברג

איך הרקורד שלך מול מכבי תל אביב?

"יש לי לא מעט שערים מול מכבי תל אביב. ניצחתי עם מכבי פתח תקוה פעמיים את מכבי תל אביב. הגול הראשון שלי בקריירה היה נגד מכבי תל אביב. הפעם יהיה יותר קשה להבקיע".

השחקנים אצלכם מתרגשים?

"אני מתרגש. הייתי בגמרי גביע, מקום שני, משחקי הישרדות, כל סיטואציה בליגה ואני מאוד מתרגש לקראת המשחק הזה. המטרה שלי לעזור לשחקנים לידי לתעל את המתח שיש למקום חיובי".

שיחקת בעבר עם ערן לוי ושניכם מהוותיקים. לא יכולת להשכין שלום בית בינו לבין ניר ברקוביץ'?

"ערן חבר מאוד קרוב שלי ומאוד רציתי שהוא יהיה בקבוצה כי בשבילי כחלוץ לשחק כשמתחתיי שני קשרים כמו ערן לוי וריף מסיקה, זה דבר נפלא. אם זה היה מצליח כולם היו מרוויחים אבל בכדורגל קורים דברים שאי אפשר להסביר. אני מצטער שזה לא צלח אבל אני לא יכול להתערב בעניינים שבין מאמנים לשחקנים. אני מאחל לערן לוי למצוא בית חם ולהמשיך לעשות את הקריירה המרשימה שלו".

ניר ברקוביץ' יהיה מאמן גדול?

"עשינו עם ניר שבעה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו ב-11 משחקים. לא יודע אם מאמן אחר היה יכול להוביל אותנו לרקורד כזה. עם עובדות אי אפשר להתווכח. אני לא רואה שום סיבה שהוא לא יהיה מאמן בליגת העל. יש לו מה לתת והוא מזמן לא אח של אייל ברקוביץ'".

אתה גר בחדרה ובטח רצית לסיים בה את הקריירה. העונה שעברה בהפועל חדרה היא עדיין פצע פתוח?

"לא יכול להיות שלא שיחקתי בחדרה חצי שנה בגלל עניינים מקצועיים. מה שקרה שם הוא לא על רקע מקצועי. אני בטוח בזה במאה אחוז. אבל שיהיה ברור אני לא בן אדם שנוטר טינה ואני מאחל להם בהצלחה".

תרצה להמשיך באום אל פאחם בעונה הבאה?

"יש לי חוזה רק לעונה הזו ואנחנו עוד לא באמצע העונה. ימים יגידו לאן זה יתפתח. בינתיים אני מאוד נהנה ומקווה שההנאה הגדולה תהיה אחרי המשחק הזה נגד מכבי תל אביב".

ומה אחרי זה?

"אני מתכוון להיות מאמן. מאמן מצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully