וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן גוואנגז'ו: ערן זהבי "לפעמים נראה אנוכי" בניסיון לכבוש שערים

דראגן סטויקוביץ' טוען: "כשהבאתי לפה את זהבי אמרו לי 'מה? מי זה'. עכשיו צריכים להגיד לי תודה". זהבי מודה: "חוזה לעוד עונה? אני יכול למצוא את עצמי בקבוצה חדשה עוד חודש"

עריכה: נועה לוי

ערן זהבי מודה שהוא לא יודע היכן ישחק בעונה הבאה. בראיון בסין הוא מתייחס לעתידו, ועל העונה שהסתיימה, שבה שבר את שיא הכיבושים של הליגה הסינית ועל הקושי שלו במעבר שבין משחקי הנבחרת למשחקי הליגה בסין.

על הקו סין-אירופה: "סבע ואני היינו מאוד עייפים. לפני משחקי ליגה הייתי מגיע לסין מאירופה רק יום אחד לפני משחק. המסע בין הנבחרת הלאומית למועדון הוא ארוך מדי וקשה מאוד. אי מקווה שהלו"ז של הליגה הסינית יתחשב יותר בשחקנים שמשחקים בנבחרות".

על עונת הכיבושים המדהימה שלו, שכללה 29 שערים ב-28 משחקי ליגה ו-11 שערים ב-10 משחקים בקמפיין מוקדמות הנבחרת: "אני מאושר מאוד מזה. זו הייתה המטרה שלי במשך הרבה זמן. אני רוצה להודות לחבריי לקבוצה, לא יכולתי להשיג את זה בלעדיהם. אבל אני רוצה לעזור לקבוצה שלי לנצח, כי מגיעים לנו סטנדרטים גבוהים יותר. באופן אישי, כמובן, אני רוצה לכבוש כמה שיותר".

ערן זהבי שחקן גוואנגז'ו R&F. GettyImages
עונה מצוינת באופן אישי, קשה לקבוצה. זהבי/GettyImages

על הכושר האישי שלו: "משמעת אישית היא אחת התכונות החזקות שלי. אני יודע בדיוק מה אני רוצה. אני יודע כמה מאמץ אני צריך להשקיע כדי להגשים את השאיפות לי. תמיד מזכיר לעצמי לשמור על הכושר הגופני ולהיות במצב הגופני הטוב ביותר. כך שאין לי באמת הרבה הזדמנויות לטעום את האוכל בגוואנגז'ו".

על סגנון המשחק של קבוצתו: "אני לא אוהב להיות לבד על המגרש. הקבוצה שלנו חושבת התקפה, כך שאנחנו יכולים לכבוש הרבה שערים, אבל גם לספוג הרבה שערים. המשחק הפתוח עוזר לנו להגיע להרבה הזדמנויות אבל גם מייצר קשיים. צריכים למצוא את האיזון כדי להת טובים יותר בעונה הבאה".

ומה בנוגע לעונה הבאה? נדמה שגם השנה, כמו בכל שנה, יהיו לא מעט שמועות על עתידו של זהבי: "מי יודע מה יהיה מחר? יש לי עוד שנה בחוזה שלי עם ר.פ, אבל אני לא יודע איפה אהיה עוד שנה, הכל יכול להיות. גם אם החוזה שלי לא נגמר, אני יכול למצוא את עצמי בקבוצה חדשה עוד חודש. אני מרוכז רק בהווה ולא חושב רחוק מדי. אני חי בגוואנגז'ו, זה הבית השני שלי, ואני שמח פה. לי ולמשפחה שלי טוב פה".

ומה המטרה הבאה? "השיא הבא הוא שבירת שיא השערים בליגה, אבל זה יהיה קשה". לזהבי 85 שערים (ב-94 משחקים), בעוד ללי ג'יניו שבמקום הראשון יש 120 שערים (ב-251 משחקים). לאלקסון שבמקום השני 102 שערים (ב-155 משחקים).

עוד בוואלה!

"מאמן גוואנגז'ו הבין את השיטה: תן את הכדור לזהבי, הוא יעשה את כל השאר"

לכתבה המלאה
שחקן גוואנגז'ו R&F ערן זהבי. GettyImages
מאמן גוואנגז'ו: "אני מנסה ללמד אותו להיות סבלני". זהבי/GettyImages

דראגן סטויקוביץ', מאמן גוואנגז'ו ר.פ, שמעמדו מעורער לנוכח התוצאות הלא טובות של קבוצתו, שסיימה את העונה במקום ה-12 בלבד, עם 32 נקודות (מרחק 40 נקודות מהפסגה) וההגנה הכי גרועה בליגה (ספגה 72 שערים ב-30 משחקים, 2.4 שערים למשחק), התייחס לעתידו ואמר: "אחד הדברים הכי טובים בתקופה שלי פה זה שהבאתי לכאן את זהבי, כשאף אחד לא ידע מי הוא. כשאמרתי זהבי, אמרו לי 'מה? מי זה?'. אף אחד לא ידע. אבל אני ידעתי, והבאתי אותו, וזה הביא לרווח. ומישהו צריך להגיד תודה.

"מה שאני מלמד אותו, ומה שאני מנסה להסביר לו, זה שיהיה סבלני. כי סבלנות זה חשוב מאוד בכדורגל. כי לפעמים הוא נראה אנוכי מאוד, לכבוש שערים. ויש לו פתרון טוב יותר. וזה מה שאני מלמד אותו. וגם עניינים טכניים, כמו תנועה, ואני מדבר איתו הרבה על ההופעה שלו, על הטכניקה ועל הסבלנות.

"לפעמים השחקן לא יכול לראות דברים, הוא רואה דברים רק מכיוון אחד, ואני יכול לראות דברים מהרבה אספקטים, כך שאנחנו מדברים הרבה, מחליפים דעות, וזה בסדר, אבל המילה האחרונה היא שלי, כך שהוא לא עובר את הגבול, אין סיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully