וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחוק ומיואש", או "רעב ונחוש"? באנגליה מתווכחים: הצומת של פפ גווארדיולה

הפרשנים בממלכה מנתחים, וחלוקים על עתידו של פפ: האם הוא מחויב ומתכנן את העתיד של מנצ'סטר סיטי, או שהוא כבר "שחוק", "מרגיש מיצוי" וכבר זקוק לשנת שבתון? רק דבר אחד בטוח: הוא במצב שבו מעולם לא היה

מתוך יוטיוב

באנגליה תוהים בימים האחרונים בנוגע לעתידו של פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי. בשבוע שעבר פורסם באנגליה שלמאמן האלופה יש סעיף בחוזה שמאפשר לו לעזוב בקיץ הקרוב, דבר שייצר שורה של שמועות וספקולציות, במיוחד לנוכח העובדה שכרגע, נכון להיום (ראשון), מנצ'סטר סיטי רחוקה 17 נקודות מליברפול שבמקום הראשון, ובאנגליה מדברים על תחושת מיצוי, וב"אקספרס" אפילו דיווחו היום על חזרה אפשרית לברצלונה.

מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה. רויטרס
בלאגה: "בניגוד לשמועות, למיטב הבנתי גווארדיולה עדיין רוצה מאוד להישאר ואין ערעור על התשוקה שלו להישאר. אם כבר, הוא יותר אובססיבי ונחוש מאי פעם"/רויטרס

גיאם בלאגה, אחד הכתבים הבכירים באנגליה, ניתח ב"BBC" את המצב של פפ לקראת המשחק הערב מול ארסנל (18:30, ספורט2): "אין ספק שגווארדיולה מצא את עצמו בטריטוריה לא מוכרת. הוא מעולם בקריירה שלו לא היה כל כך רחוק מהפסגה, עם שוב קבוצה אחרת. אף אחד לא יודע יותר טוב ממנו שסיטי צריכה ארגון מחדש. המאמן בן ה-48 יודע היטב מה הקבוצה צריכה ומה הוא צריך לעשות.

"בניגוד לשמועות, למיטב הבנתי גווארדיולה עדיין רוצה מאוד להישאר ואין ערעור על התשוקה שלו להישאר. אם כבר, הוא יותר אובססיבי ונחוש מאי פעם. בסביבתו הקרובה מכחישים בתוקף שהוא חושב על עזיבה. הוא נחוש לשנות את המצב בקבוצה. אף אחד בסביבתו לא מעריך שהוא יעזוב בסוף העונה. הדיווחים על סעיף היציאה נכונים, אבל הוא כבר הכחיש שהוא מתכנן ללכת. עם זאת, רק אחד אחד יודע מה הצעד הבא שלו: גווארדיולה עצמו. כך היה תמיד.

"מבחינה אישית, אשתו כריסטינה ואחת הבנות שלו החלו לחלוק את חייהן בין מנצ'סטר לברצלונה, שם יש לה עסקים. אבל נראה שזה רק שיפר את איכות החיים של המשפחה. מה שיותר מדאיג את סיטי זה מיקאל ארטטה, עוזר המאמן, שהעזיבה שלו נראית בלתי נמנעת: כולם במועדון כולל גווארדיולה מבינים שהוא בשל לאמן קבוצה בכירה. גם שאלת הסגל והרכש על הפרק.

"כעת המוטיבציה הכי גדולה היא למצוא תשובות לקבוצה. וכשזה מצליח, העבודה נותנת לו עונג גדול והופכת את הכל למהנה ומספק... אחד הדברים החשובים עבורו היא ללמוד מהדברים שעבר בקריירה שלו, כולל השיעור החשוב מהמנטור שלו יוהאן קרויף: ההבנה שלנצח ולהישאר בטופ זה אחד הדברים הכי קשים בכדורגל.

"הוא יודע שנדרשים שינויים בסגל, אבל הבעיה של גווארדיולה תמיד היא למצוא שחקנים שיכולים להבין מה נדרש מהם כדי להיות מה שהוא מחפש. ההחתמות הבאות אמורות לעזור לקבוצה להתחרות בכל החזיתות, אבל ריענון ובנייה מחדש זה משהו שהוא לא נדרש עד עתה לעשות בקריירה שלו, בברצלונה ובבאיירן מינכן. כך שמה שמצפה לו, אם אכן יחליט להישאר, זה טריטוריה חדשה עבורו".

עוד בוואלה!

פפ גווארדיולה: "ארסנל היא תמיד משוכה קשה"

לכתבה המלאה
פפ גווארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
הולט: "שפת הגוף שלו היא של מאמן שצריך הפסקה. עצבני, אדג'י, נעלב כשלא צריך, נגרר לעימותים מיותרים, מספק הכחשות שלא נדרשות, הוא כבר מתחיל להיראות כמו האיש שנשחק עד דק בברצלונה"/רויטרס

אוליבר הולט, פרשן "דיילי מייל", כותב דברים שונים מעט, וטוען: "בחודשים האחרונים המצב השתנה במנצ'סטר סיטי: המועדון מוקף בחוסר ודאות, וגווארדיולה הוא הבסיס. זה לא רק המצב בטבלה, אלא הרבה יותר עמוק. העצבנות שהוא מפגין על הקווים היא סימפטום לדברים גדולים יותר שקורים לו ובסביבתו.

"גווארדיולה הוא אדם פרטי, ואף אחד בסיטי כבר לא באמת יודע מה הוא מתכנן לעשות. בין אם הוא שחוק ורוצה לעזוב, אפילו לפני תום העונה הנוכחית; ובין אם הוא פתאום ירצה לחתום על חוזה חדש והארכת חוזה. שפת הגוף שלו היא של מאמן שצריך הפסקה. עצבני, אדג'י, נעלב כשלא צריך, נגרר לעימותים מיותרים, מספק הכחשות שלא נדרשות, הוא כבר מתחיל להיראות כמו האיש שנשחק עד דק בברצלונה עד שנהיה תשוש ונזקק לשנת שבתון כדי להיטען מחדש. גם אם הוא יחתום מחדש על חוזה חדש, ייתכן שזה לא יהיה מספיק על מנת להרגיע את ראשי סיטי ולגרום להם להאמין שהוא אכן יישאר עוד הרבה זמן באנגליה.

"על רקע הנסיבות האלה, לא מפתיע שסיטי חושבת על תוכנית חלופית, והדיווחים הם שמאוריסיו פוצ'טינו הוא המועמד המוביל. אני מקווה שפפ לא יעזוב, ושהרושם שנוצר הוא מוטעה. אפשר להתווכח על הרבה דברים, אבל בשנים האחרונות זו הייתה זכות לראות מנצ'סטר סיטי תחתיו. פפ הוא האיש שהפך את סיטי לרוג'ר פדרר של הכדורגל האנגלי: אצילה, גם תחת הלחץ. הוא ויורגן קלופ הם שניים מהמאמנים הטובים בעולם, והיריבות שלו הפכה לפרגוסון נגד ונגר של הדור הנוכחי. יהיה מצער אם זה ייגמר מהר מהצפוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully