וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווילבקין: "הוכחנו שאנחנו אחת הגדולות", וויצ'יץ': "כל מכביסט צריך להיות גאה"

13.12.2019 / 8:07

חגיגות במכבי תל אביב אחרי הניצחון על צסק"א מוסקבה. כוכב המשחק סקוטי ווילבקין: "יש לנו סיכוי טוב להעפיל לפלייאוף". בקבוצה מפרגנים להאנטר: "חלק עצום בהצלחה שלנו". וגם: מצב הפציעות, והאם נמצא הגארד שישלים את הסגל?

עיקרי הדברים

- חגיגות במכבי תל אביב, ווילבקין: "אלו הרגעים שאני משחק עבורם

- אלייז'ה בריאנט ואות'לו האנטר זכו לשבחים על יכולתם

- נמשכים הניסיונות לצרף גארד שיתפוס את מקומם של וולטרס ודיברתולומאו

- ג'ייק כהן ודני אבדיה צפויים לקבל דקות משמעותיות בדרבי

seperator
סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
אדריכלי ההצלחה. ווילבקין וספרופולוס/דני מרון

מכבי תל אביב השיגה אמש (חמישי) את אחד מניצחונותיה הגדולים בשנים האחרונות ביורוליג כשגברה ביד אליהו 80:90 על צסק"א מוסקבה בתום מותחן גדול. הקבוצה של יאניס ספרופולוס, שנאלצה להסתדר ללא עומרי כספי, טאריק בלאק, נייט וולטרס וג'ון דיברתולומאו יצאה מפיגור 14 בדרך לניצחון שמשפר את מאזנה לתשעה ניצחונות מול ארבעה הפסדים, כשהיא נשארת מושלמת אחרי שבעה משחקי בית. הצהובים רשמו ניצחון ראשון נגד קבוצה שנמצאת בטופ 8 של היורוליג אחרי ארבעה הפסדים עד כה.

"רצינו לשחק בשביל השחקנים הפצועים, וביחד עם האנרגיות מהקהל, הרבה דברים היו איתנו הערב", סיכם ווילבקין בחדר ההלבשה, "אלו הרגעים שאני משחק עבורם. זה הניצחון הכי גדול שלנו העונה, אם מסתכלים על זה שהיו חסרים לנו שלושה שחקני חמישייה ועל איך ששיחקנו. הוכחנו העונה שאנחנו אחת הקבוצות הגדולות, יש לנו סיכוי טוב להעפיל לפלייאוף, והדבר הכי חשוב זה להמשיך לגרד ניצחונות עד שהם יחזרו".

טיילר דורסי, שקלע את הסל שהחזיר את היתרון, הסביר: "זה היה משחק קשה, היינו צריכים להשיג את העצירות בהגנה ולקלוע את הקליעות האחרונות. בהגנה עשינו רוטציות נהדרות וזה עזר לנו, במצב של שוויון 80:80 הייתי חופשי וזה היה טבעי בשבילי לקחת את הכדור לסל. הקהל כאן מדהים, בגלל זה יש לנו יתרון ביתי אמיתי, קשה לנצח אותנו כאן".

עוד בוואלה!

יאניס ספרופולוס מתמוגג: "הניצחון הכי גדול שלנו העונה, אפשר לעשות דברים נפלאים"

לכתבה המלאה
מייק ג'יימס שחקן צסק"א מוסקבה מול אלייז'ה בריאנט שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
חיפה על החיסורים הרבים וגם שמר על מייק ג'יימס. אלייז'ה בריאנט/דני מרון

שחקן נוסף שהצטיין היה אלייז'ה בריאנט, שהגיע בקיץ שעבר להפועל אילת ב-70 אלף דולר, ואמש נצץ נגד אחת מאריות היבשת עם 14 נקודות במשחק מרשים: "ננעלנו בהגנה במחצית השנייה, היינו צריכים לבטוח אחד בשני. סקוטי הוא שחקן גדול, ראיתם מה הוא יכול לעשות, אני מתרגש לשחק איתו".
גם המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' היה מאושר ביציאה מחדר ההלבשה והכריז: "אמרתי כבר שלשום באימון שיש לנו קבוצה טובה עם שחקנים טובים שבאים להילחם. אני גאה בשחקנים, וגם באוהדים שלנו שלמרות שאנחנו נמצאים בסיטואציה לא פשוטה עם כל הפציעות דאגו לדחוף אותנו כל הדרך לניצחון. כל מכביסט צריך להיות גאה באיך שהשחקנים הופיעו היום, אבל אני לא רוצה להגיד שזאת הצהרה, כי יש לנו עוד ליגה ארוכה, אנחנו עוד רחוקים מהצהרות".

ספרופולוס שיבח בסיום את אות'לו האנטר, שרשם שיאי קריירה ביורוליג בנקודות (20) ובדקות (35): "הכרתי את אות'לו מאולימפיאקוס, ידעתי שהוא ווינר. הוא שחקן שאפשר לסמוך עליו, אני שמח שהוא איתנו, הוא הופיע, חיפה על טאריק, הוא הראה הרבה לב".

אות'לו האנטר שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
להט מול האקסית. אות'לו האנטר/דני מרון

אחד מאנשי הקבוצה הוסיף על הסנטר הגדול ואמר: "רואים שמדובר באדם בסגנון אחר ממה שיש כאן, והוא מאוד חשוב למרקם שלנו. הוא הבחור המנוסה, אבל אחד שלא מפסיק לחייך. אנחנו יודעים מה הוא נותן על המגרש, אבל גם בחדר ההלבשה הוא נותן לנו המון. יש לו חלק עצום בהצלחה שלנו".

בלאק, שחש כאבים בברכו בדיוק כפי שחש במהלך ההתמודדות נגד ברצלונה. בלאק יקבל מנוחה גם בדרבי התל אביבי ביום שבת, אם אכן המשחק יתקיים, ולאחריו יוחלט אם ייצא עם הקבוצה למשחק החוץ נגד זניט סנט פטרסבורג. במכבי תל אביב מקווים כי ההעדרות של הסנטר לא תהיה ממושכת מדי. "כולנו מודאגים, העבודה שלי היא להיות מודאג. אבל אנחנו עושים את הכי טוב שלנו", אמר וויצ'יץ' בנוגע לפציעות המרובות של הקבוצה.

בינתיים ממשיכים בקבוצה בניסיונות כדי לצרף גארד שיתפוס את מקומם של וולטרס ודיברתולומאו: "אנחנו לא רוצים להביא שחקנים שלא מתאימים לכימיה של הקבוצה, ולא רוצים להביא שחקנים רק כדי להביא שחקנים. לא קל להביא שחקנים בסיטואציה הזאת. אנחנו מנסים לעשות הכי טוב שאפשר", אמר ספרופולוס.

אות'לו האנטר שחקן מכבי תל אביב עם דני אבדיה, קווינסי אייסי. דני מרון
השבוע העמוס רק החל. אבדיה והאנטר/דני מרון

בקבוצה מעריכים כי אחרי השבוע הקרוב ייפתחו יותר אפשרויות להבאת שחקנים מליגת הפיתוח, לאחר שתחרות הראווה של הליגה תתקיים ב-19 בדצמבר. בקבוצה נתקלים בקשיים לשחרר שחקנים מקבוצות אחרות, גם תמורת פיצוי כספי משמעותי, שכן קבוצות לא ממהרות לוותר על שחקנים מובילים. מספר השחקנים החופשיים בשוק הוא מצומצם, ובשלב הזה בצוות המקצועי לא הסכימו על צירוף שחקן חופשי הנראה מתאים לדרישות. מועמדותו של טיילר אניס ירדה בשלב הזה מן הפרק, כשגם אלכס פרס לא צפוי להצטרף.

השבוע העמוס של הצהובים, שכאמור סובלים ממכת פציעות חמורה, רק החל במשחק נגד צסק"א. מחר (20:00, ספורט 5) הם אמורים לפגוש את הפועל תל אביב, אלא אם מנהלת הליגה תדחה את המשחק בעקבות משבר האבטחה סביב המשחק. לרשות ספרופולוס יעמדו שמונה שחקני בוגרים כשירים, כששחקני נוער ישלימו את הסגל. בשלישי תצא הקבוצה לרוסיה, ובחמישי תארח את פנאתינייקוס.

מי שאמורים לקבל דקות משמעותיות בדרבי הם שני שחקנים שמיעטו לשחק אמש, ג'ייק כהן ודני אבדיה, שאמר בסיום: "הפציעות שעברנו היו קשורת מאוד בשבילנו והשחקנים חסרים, אבל כל אחד מרים את הרמה שלו ויודע מה הוא צריך לעשות, גם עם הפציעות אנחנו עדיין קבוצה טובה מאוד. פתחנו את העונה מצוין, אבל אסור לשמוח יותר מדי מהר, לא התמודדנו עד עכשיו יותר מדי מול הקבוצות מהטופ 8, אבל הוכחנו שאנחנו יכולים להתמודד גם איתן".
סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully