וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס ספרופולוס מתמוגג: "הניצחון הכי גדול שלנו העונה, אפשר לעשות דברים נפלאים"

12.12.2019 / 23:15

מאמן מכבי תל אביב שיבח את הסגל החסר שהתגבר על צסק"א: "השחקנים האלה ווינרים, לפעמים משחק אחד מראה מה אנחנו יכולים לעשות". ווילבקין: "אין הרבה קבוצות שיכולות לנצח קבוצת פלייאוף ללא שלושה שחקני חמישייה"

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
בהחלט יכול להיות גאה בשחקניו. ספרופולוס/דני מרון

עם סגל חסר במיוחד שכלל הערב (חמישי) עשרה שחקנים בלבד, השיגה מכבי תל אביב את אחד הניצחונות המרשימים ביותר שלה העונה - 80:90 על צסק"א מוסקבה ביד אליהו. האלופה הישראלית שמרה על מאזן הבית המושלם בזכות עוד משחק נהדר של סקוטי ווילבקין, וכעת היא תוכל להתעסק בשבוע העמוס המצפה לה, שאמור להיפתח ביום שבת בדרבי התל אביבי. ביום שלישי יתארחו הצהובים אצל זניט במסגרת היורוליג, ויומיים לאחר מכן ישובו ליד אליהו למשחק בית מול פנאתינייקוס.

ספרופולוס התמוגג מההצגה שסיפקו שחקניו, בסגל כל כך חסר. "בהתחשב בפציעות, אני חושב שזה מראה על האופי של מכבי, הקצב הגבוה, האנרגיות, ראינו דבר מאוד יוצא דופן הערב", אמר המאמן היווני. "אני תמיד מאמין בסגל הזה, בשחקנים שלי. אמרתי להם בהפסקה, כשהיינו בפיגור, שאני מאמין בהם ורק צריך לשפר את ההגנה".

זה בדיוק מה שקרה: אחרי שספגו 52 נקודות במחצית הראשונה, ספגו הצהובים 28 בלבד בשנייה. "הם נתנו את הלב, נלחמו על כל כדור וריבאונד, במחצית השנייה היינו נהדרים בהגנה", אמר ספרופולוס. "עשינו דאבל-טים על מייק ג'יימס, עשינו חילופים, הכרחנו זריקות רעות. התקפית, ללא שחקנים רבים, מצאנו דרכים לקלוע 90 נקודות. זה חשוב מאוד ומראה על החלופות שיש לנו. השחקנים האלה ווינרים ואני אוהב את זה אצלם".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
כולם ביחד. ווילבקין/דני מרון

במסיבת העיתונאים הוסיף המאמן המנצח: "מה אני יכול לומר על המשחק הזה? זה הניצחון הכי גדול שלנו מתחילת העונה. לא רק בגלל שניצחנו את צסק"א, מחזיקת היורוליג, כי ניצחנו קבוצה גדולה עם כל כך הרבה פציעות וחיסורים. בגלל זה, מדובר בניצחון הכי גדול שלנו, עד הניצחון הבא. מה שעשינו היום הוא חשוב לנו כמכבי, לפעמים משחק אחד מראה מה אנחנו יכולים לעשות, ואם נמשיך לעבוד קשה והשחקנים הפצועים יחזרו, אנחנו יכולים לעשות דברים נפלאים.

"היום היה הקהל הכי חזק שחוויתי בקריירה שלי במכבי, הם דחפו את השחקנים לשחק חזק יותר ונתנו תמיכה מלאה. אנחנו צריכים אותם איתנו. המנטליות של השחקנים היא חשובה, הם ווינרים עם מנטליות מנצחת. אין לנו שחקנים אנוכיים, הם משחקים חכם מאוד. הניצחון הזאת הוא הצהרה שאנחנו יכולים לעשות דברים גדולים".

ספרופולוס נשאל ספציפית על יכולתו המצוינת של אותלו האנטר ואמר: "הכרתי את אותלו מאולימפיאקוס, ידעתי שהוא ווינר. הוא שחקן שאפשר לסמוך עליו, אני שמח שהוא איתנו, הוא הופיע, חיפה על טאריק והראה הרבה לב". על החיזוק שהוא מחפש אמר היווני: "אנחנו לא רוצים להביא שחקנים שלא מתאימים לכימיה של הקבוצה, ולא רוצים להביא שחקנים רק כדי להביא שחקנים. לא קל להביא שחקנים בסיטואציה הזאת. אנחנו מנסים לעשות הכי טוב שאפשר".

סקוטי ווילבקין, שהצטיין עם 22 נקודות ו-9 אסיסטים, סיכם: "כולנו מאוד גאים בעצמנו, לא רק בגלל שניצחנו, אלא גם שניצחנו בלי השחקנים הפצועים. אני לא חושב שיש הרבה קבוצות שחסרות שלושה שחקני חמישייה ובכל זאת מנצחות קבוצת פלייאוף. זה אומר הרבה על כל מי ששיחק הערב, כולם נלחמו. אנחנו ניזונים אחד מהשני וזה עובד כרגע".

מנגד, סיכם המאמן המפסיד דימיטריס איטודיס: "אני רוצה לברך את מכבי על הניצחון. התוצאה הייתה יכולה להיות אחרת אחרי שהשווינו ל-80:80, היו פה שתי מחציות שונות, היינו דומיננטיים במחצית הראשונה, קראנו את מה שהיה מולנו, אבל הגבנו לא טוב לחילופים, היו לנו מבטים טובים לשלוש ולא קלענו במחצית השנייה".

עוד בוואלה!

0 נקודות במחצית הראשונה, 20 בשנייה: שיין לארקין ניצח גם את פנרבחצ'ה

לכתבה המלאה
אות'לו האנטר שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
זכה לשבחים ממאמנו. האנטר/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully