וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"נס" ששבר לאייאקס את הלב: "הכדורגל לא תמיד הוגן"

ההולנדים שבורים מההדחה מהאלופות, ואן דה בייק לא רוצה לשחק בליגה האירופית. וגם: העימות של ממפיס דפאיי עם אוהדי ליון

וידאו: רויטרס

בווידאו: האם רוסיה תודח ממונדיאל 2022?

אייאקס בהלם. אלופת הולנד, מי שמוליכה את הליגה המקומית, הקבוצה האהובה והצעירה שהציגה כדורגל כל כך אטרקטיבי בשנה האחרונה, זו שבשנה שעברה העפילה לחצי גמר ליגת האלופות אחרי שהדיחה את ריאל מדריד ויובנטוס - לא העפילה לשמינית הגמר, אחרי שאתמול (שלישי) במשחק המכריע והאחרון הפסידה בבית 1:0 לוולנסיה, הקשוחה והיעילה.

בקרב המשולש והצמוד של בית ח', צ'לסי סיימה במקום הראשון עם 11 נקודות, ולנסיה שנייה עם 11 נקודות, ואייאקס, שהספיק לה תיקו כדי לעלות, סיימה רק שלישית עם 10 נקודות. הבית הנהדר הזה הסתיים עם נתון נדיר: לא רק ששלוש קבוצות נאבקו עד לרגע האחרון על שני הכרטיסים - אלא יותר מזה: ששת המפגשים הישירים בין השלוש הסתיימו בלי אף ניצחון למארחת (2 תיקו ו-4 ניצחונות חוץ).

"קראתי בתקשורת הספרדית שכינו את זה 'נס', אני חושב שהם צודקים", אמר אריק טאן האח השבור. "המשחק היה בידיים שלנו, הגענו להזדמנויות, אבל הכדורגל לא תמיד הוגן. לא היה לנו מזל וטעות אחת הובילה לשער שלהם. כולם מאוכזבים מאוד".

שחקני אייאקס אחרי ההדחה מליגת האלופות. רויטרס
תסכול ועצב. אייאקס/רויטרס
שחקני אייאקס אחרי ההדחה מליגת האלופות. רויטרס
חבל, בשבילם ובשבילנו. אייאקס/רויטרס

הנתונים הראו את חוסר הדיוק של אייאקס ברגע האמת: ההולנדים בעטו לשער 17 פעמים, רק 3 בעיטות היו למסגרת. 18 האחוזים הללו הם האחוז הכי נמוך שלהם מאז אוגוסט 2017. הקבוצה ששחררה את שני הכוכבים הגדולים שלה בקיץ - פרנקי דה יונג ומתיאס דה ליכט - לא מצאה תחליפים ראויים לרמות הגבוהות, ומשלמת את המחיר.

"הגיע לנו יותר", הודה דוני ואן דר בק בסיום, "זה היה המשחק הכי גרוע שלנו בשלב הבתים אבל לא הגיע לנו להפסיד. הם רק התגוננו ובזבזו זמן, אבל הם אלה שניצחו". ואן דר בק הוסיף על הפצועים: "ברור שחסרו לנו מאוד קווינסי פרומס ודייויד נרס ברמות האלה, אבל עדיין היינו צריכים לכבוש".

"זו מכה קשה", אמר ואן דר בק, "היינו במקום הראשון בבית בליגת האלופות, ועכשיו אנחנו צריכים ללכת לליגה האירופית. ננסה להצליח גם במפעל הזה, אבל אחרי כל מה שהשגנו בשנה האחרונה, כל המשחקים בליגה האירופית לא מרגישים עכשיו כמו פרס".

גם דושאן טאדיץ' הודה בדמעות: "זה כואב מאוד. לא יודע מה לומר. השגנו 10 נקודות, והודחנו. אנחנו מאוכזבים, כי אנחנו רוצים לשחק רק בליגת האלופות. היה משחק מטורף, אבל מהדקה ה-70 לא שיחקו פה כדורגל בגלל תקריות ובזבוזי זמן. המשחק כל הזמן נעצר. היו לנו הזדמנויות ולא ניצלנו אותן".

מנגד, הצד היפה של הסיפור הוא ולנסיה, שפתחה את העונה בצורה מקרטעת, סבלה משורה ארוכה של פציעות, אבל חזרה משום מקום בזכות נחישות ולוחמנות, שהעלו אותה לשלב הבא. "אני מאושר, כי הקבוצה הזאת היא משפחה גדולה", אמר רודריגו, "בשלוש השנים האחרונות בנינו פה משהו מיוחד, ואנחנו ביד. החזרנו את המועדון הגדול הזה למקום שבו הוא לא היה יותר מדי זמן. מול צ'לסי עבדנו קשה מאוד ולא הצלחנו להשלים את העבודה, אבל הקבוצה הזאת אף פעם לא נשברת ולא מתייאשת ולא מפסיקה לעבוד על נסים".

עוד בוואלה!

נאפולי הודיעה: קרלו אנצ'לוטי מפוטר. גאטוסו צפוי להחליפו

לכתבה המלאה
שחקני ולנסיה חוגגים. רויטרס
מגיע להם. ולנסיה חוגגת/רויטרס

פרנקי דה יונג מגלה שקבוצתו לשעבר אייאקס הודחה

מהומה בליון

ליון הצליחה להעפיל גם היא בצורה דרמטית אחרי שהצליחה לסחוט 2:2 ביתי מול לייפציג, אבל על השמחה העיבה תקרית: בסיום כובש שער השוויון החשוב ממפיס דפאיי רץ לעבר אוהד שנכנס למגרש עם שלט מחאה נגד שחקן, ניסה להוריד לו את השלט, ועל הדשא התפתחה מהומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully