וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל איגוד השופטים: "ה-VAR הצלחה ביחס לטעויות בעונה שעברה"

2.12.2019 / 13:02

על רקע העליהום והשבת הסוערת, יריב טפר טוען: הטעויות הקריטיות פחתו משמעותית. האם חוויית האוהדים נפגמה? "המשחק התארך בממוצע רק בדקה ו-40 שניות"

מנהלת ליגת העל

על רקע העליהום שהיה אתמול (ראשון) על איגוד השופטים והחלטות שופטי המסך ביחד עם השופטים הראשיים בשבת האחרונה, הפתיע היום מנכ"ל איגוד השופטים כשטען: "ה-VAR הוא סיפור הצלחה עד עכשיו, בטח ביחס לטעויות שהיו בעונה שעברה".

טפר חידד ואמר: "עשינו בדיקה ומצאנו שבעונה שעברה עד המחזור התשיעי היו עשר טעויות קריטיות בהן קופחו קבוצות בצורה משמעותית וברורה. העונה עד המחזור התשיעי היו רק שתי טעויות קריטיות - לרעת קרית שמונה ורעננה. ירדנו מעשר טעויות קריטיות לשתיים בתשעה מחזורים, וזה דבר משמעותי. אני לא מדבר על מקרים גבוליים או כאלה שהיו עליהם מחלוקות, אלא על מקרים ברורים, כמו הפנדל שלא עשה איתן טיבי בשבת שבוטל בזכות מערכת ה-VAR".

יריב טפר זוהיר בהלול. יוסי ציפקיס
"בזכות ה-VAR אתם כבר לא רואים ויכוחים אינסופיים ומכוערים בין שחקנים לשופטים". טפר/יוסי ציפקיס

טפר התייחס גם לטענות על כך שמערכת הוידאו מעכבת את שטף המשחק ופגעה בחוויית האוהדים: "ראשית בדקנו ומצאנו שבאופן ממוצע משחק התארך בדקה ו-40 שניות בגלל ה-VAR. אני מדבר כמובן על ממוצע. אז נכון שיש הפסקות אבל לעומת זאת בזכות ה-VAR אתם כבר לא רואים ויכוחים אינסופיים ומכוערים בין שחקנים לשופטים כי כולם יודעים שיש וידאו ויש שופט מסך שבוחן את הדברים בניידת. אתם גם רואים פחות התחזויות של שחקנים כי הם יודעים שיש מי שיראה אחרי זה שהם התחזו.

"לעניין חוויית האוהד שלא יכול לשמוח אחרי שער - אני שואל, מה עדיף? הצדק או הטעות? האם עדיף שקבוצה תקופח בגלל שער שהובקע מנבדל? האם עדיף שקבוצה תקופח בגלל שער שהובקע עם היד? אנחנו חושבים שעדיף שאם שער הובקע בצורה לא חוקית, הוא יבוטל. יש מספיק שערים שאין לגביהם שום מחלוקת והאוהדים חוגגים אותם מיד".

יחד עם זה מודה טפר כי יש עוד הרבה עבודה להטמעת מערכת הווידאו וכי בהמשך הוא מאמין שה-VAR יהיה קונצנזוס בזכות תפעול וניהול נכון שלו. "אנחנו נרצה ששופטי מסך יקראו לשופטים במשחקים רק כשהם רואים מקרה ברור לגמרי בו צריך לשנות החלטה. ביחס לזמן הזמן בו אנחנו נמצאים וכשהמערכת אצלנו עובדת רק כמה חודשים, אני מרוצה".

ביום חמישי הקרוב יציגו באיגוד השופטים את כל הנתונים לקבוצות במפגש שיהיה בין השופטים לבין נציגי הקבוצות. במפגש גם יתבקשו הקבוצות לגלות יותר סבלנות ואורך רוח לשיפוט.

עוד בוואלה!

איגוד השופטים עונה לאיביץ': "נמאס מכל הבכי הזה. זה הפרוטוקול"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully