וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים עונה לאיביץ': "נמאס מכל הבכי הזה. זה הפרוטוקול"

1.12.2019 / 10:18

סערה באיגוד אחרי תקריות ה-VAR: התשובה המוחצת לאיביץ', הכעס סביב השיבוצים, והביקורת: למה שופטי המסך קוראים כל כך הרבה לשופטים?

סוכנות ג'יני

עיקרי הדברים

- יומיים לפני מחזור אמצע השבוע, השופטים טרם קיבלו שיבוצים
- באיגוד עונים לביקורת של איביץ': "או שיודעים את הפרוטוקול או שלא מדברים"
- באיגוד מודאגים: שופטי המסך קוראים לשופטים הראשיים לצפות באירועים יותר מדי

כעס גדול בקרב שופטים בליגת העל, שנכון להבוקר (ראשון) לא יודעים האם הם ישובצו ולאיזה משחק במחזור אמצע השבוע. כזכור, השבוע ייערך המחזור ה-12 בימים שלישי ורביעי, ועד כה לא קיבלו השופטים הודעות על השיבוץ שלהם. אחד השופטים אמר הבוקר: "איפה נשמע שיומיים לפני מחזור ליגה, שופטים לא יודעים האם הם שופטים ובאילו מגרשים? זו לא התנהלות רצינית".

השופט דניאל בר נתן מצביע על הנקודה הלבנה מול שחקני עירוני קרית שמונה. סוכנות ג'יני
"או שיודעים את הפרוטוקול או שלא מדברים"/סוכנות ג'יני

באיגוד השופטים לא אהבו הבוקר את המשך העקיצות של מאמן מכבי תל אביב ולדאן איביץ' כלפי השיפוט. אמש כעס המאמן על כך שהשופט במשחק בין מכבי תל אביב להפועל קרית שמונה דניאל בר נתן לא הלך לצפות במסך הטלוויזיה באירוע המחלוקת שבו הוא החליט לבסוף לשנות את ההחלטה שלו ולפסול את השער לטובת מכבי תל אביב, בטענה שהכדור לא עבר במלוא היקפו את קו השער. איביץ' כעס על כך שבר נתן לא הלך לצפות באירוע.

על כך אמר הבוקר בכיר באיגוד השופטים: "או שיודעים את הפרוטוקול או שלא מדברים. מעבר לזה שדי נמאס כבר מכל הבכי הזה, עובדתית לשופט אסור ללכת לצפות באירוע של כדור שעובר קו שער או לא, כי זה הפרוטוקול. ברגע ששופט המסך איתן שמואלביץ' אמר בקשר לדניאל בר נתן שהכדור לא עבר את הקו, לבר נתן אסור ללכת לצפות בכלל באירוע. אי אפשר שהמשחק יופסק כל כמה דקות. ברגע ששופט המסך זיהה שהכדור לא עבר את הקו, הוא אמר את זה לבר נתן בקשר ובכך האירוע צריך להסתיים. אי אפשר לבוא בטענות לבר נתן שלא הלך לצפות באירוע, כי אסור היה לו ללכת לצפות באירוע. במקרה הזה בר נתן פעל נכון".

עוד בוואלה!

תסכול גדול בקרית שמונה: "בשביל מה יש VAR אם פעם משתמשים בו ופעם לא?"

לכתבה המלאה
השופט דניאל בר נתן לצד שחקני מכבי תל אביב, עירוני קרית שמונה. סוכנות ג'יני
פסל בצדק את הפנדל, מה עם השאר? בר נתן/סוכנות ג'יני

בעניין הרחב יותר, באיגוד השופטים יש כאלה שמודאגים מכמות הפעמים ששופטי המסך קוראים לשופטים הראשיים לצפות באירועים. אתמול זה קרה חמש פעמים בחמישה משחקים. באיגוד טענו הבוקר שבאנגליה היו במאה המשחקים הראשונים העונה רק 27 קריאות של שופטי המסך, בעוד שבארץ כמעט בכל מחזור יש אחוזי קריאה מאוד גדולים. "במחזור הקודם היו חמש קריאות לשופטים. במחזור הזה כבר חמש קריאות בחמישה משחקים. זה המון", אמרו הבוקר באיגוד.

שופטים רבים טוענים שהבעיה נעוצה במדיניות לא נכונה לפיה שופט VAR שלא קורא למסך את שופט המשחק מושעה במידה שהוא עושה טעות בכך שלא קרא - בעוד שאם אתה קורא למסך ולא קיבלו את ההחלטה שלך, אתה לא נענש. אתמול למשל רק פעם אחת קיבל שופט משחק, דניאל בר נתן, את ההחלטה של שופט המסך, במקרה של הפנדל שאיתן טיבי לא ביצע, בעוד שבשאר המקרים שופטים לא קיבלו וזאת גם כדי שלא יורידו להם ציונים.

"רונית תירוש כיושבת ראש האיגוד חייבת להפוך את הדברים להרבה יותר ברורים ומקצועניים", אמרו הבוקר מספר שופטים. "כל נושא שופט המסך לא מנוהל טוב מתחילת העונה ולכן יש המון טעויות".

בדיקת VAR במשחק של הפועל באר שבע נגד בני יהודה. קובי אליהו
יותר מדי עיכובים. באר שבע/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully