וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה שבו לוקה דונצ'יץ' שלח מסר ללברון ג'יימס: אני רק הולך ומשתפר

השלשה והמבט הנוקב ("יש רק כמה שחקנים בודדים בעולם שמסוגלים לקלוע את זה"), המחצית שבה קלע יותר לברון ודייויס ביחד (והשיפור הסטטיסטי המדהים), הווידוי של דירק נוביצקי ("מתברר שטעיתי לגביו") ומה הוא למד מהיורוליג. הלילה הגדול של דונצ'יץ' מול הלייקרס

עריכת וידאו: ניר חן

לוקה דונצ'יץ' ממשיך למצב את עצמו כאחד הכוכבים הכי גדולים של ה-NBA. זה כמובן לא חדש, אחרי שאת חודש נובמבר סיים עם ממוצע חודש של טריפל דאבל, אבל הלילה (בין ראשון לשני) הוא נתן עוד הצגה בזירה המרכזית, כשהוליך את דאלאס לניצחון על מי שנחשבה לקבוצה הכי לוהטת בליגה, לוס אנג'לס לייקרס, שהגיעה למשחק עם עשרה ניצחונות רצופים. וכרגיל, דונצ'יץ' עשה את זה בסטייל, עם רבע שלישי של 16 נקודות שהוליך את המאבריקס לבריחה הגדולה, עם שלשות שצלף מכל פינה, ובמיוחד מניירות של כוכב, כשאחרי שקבר שלשה גדולה על הראש של לברון ג'יימס, הוסיף עוד מבט קטלני לעבר הקהל בסטייפלס סנטר.

לוקה דונצ'יץ' שחקן דאלאס מאבריקס מול לברון ג'יימס, אנתוני דייויס, שחקני לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
יותר משניהם. ביחד. דונצ'יץ' מעל לברון ודייויס/GettyImages
לוקה דונצ'יץ' מול לברון ג'יימס, דאלאס מאבריקס מול לוס אנג'לס ליקרס. AP
הלילה הוא היה הרבה מעליו. לוקה ולברון/AP

רק לפני שנה דונצ'יץ' הרוקי הגיע נרגש למפגש הראשון שלו מול לברון ג'יימס, גיבור נעוריו, משחק שבסיומו הוא ביקש ממנו חולצה חתומה, אבל הלילה הוא כבר הוכיח שלפחות כרגע הם באותה רמת כוכבות. אחרי מחצית ראשונה צמודה, שבה הלייקרס איבדו יתרון דו ספרתי מוקדם, דונצ'יץ' קלע במחצית השנייה 21 מתוך 27 הנקודות שלו והוליך את המאבריקס לריצת 5:28 ברבע השלישי בדרך לניצחון 100:114. "זה ניצחון גדול, ויש לו משמעות גדולה עבורנו", אמר בסיום דונצ'יץ', שגם סיים עם 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, "זה מוכיח שאנחנו מסוגלים להתמודד גם מול קבוצות גדולות. אנחנו פשוט חייבים להמשיך ככה".

כאמור, הרגע הכי סמלי של הערב היה כשדונצ'יץ' קלע שלשה מעל השמירה של לברון, ושלח מבט נוקב לעבר דירק נוביצקי, שישב כצופה במושבים על הפרקט בסטייפלס סנטר. "הוא קלע כמה קליעות יוצאות דופן", אמר מאמן דאלאס ריק קרלייל על הכוכב שלו, "יש רק כמה שחקנים בודדים בעולם שמסוגלים לקלוע אותן. לברון ג'יימס הוא אחד מהם. הזריקות האלה של סטפ-בק (צעד לאחור) מעשרה מטרים, קשה להסביר כמה קשה הזריקה הזאת, וכמה קל הוא גורם לה להיראות".

עוד בוואלה!

125:150 לקליפרס על וושינגטון, טורונטו הביסה את יוטה

לכתבה המלאה

כך או כך, אי אפשר שלא להתרשם מקור הרוח של דונצ'יץ', שמול השחקן הנערץ עליו נותן שואו במשחק המרכזי של הערב בליגה, ובכלל, שאחרי עונת הרוקי המדהימה שלו מצליח להעלות את הרמה גם בשנתו השנייה. לאחרונה דירק נוביצקי אמר ש"אני חייב להודות, חשבתי שיהיה לו קשה לעבור מהשנה הראשונה לשנייה, רק בגלל שהשנה הראשונה הייתה כל כך פנומנלית עם כל הטריפל דאבלים, חשבתי שכולם פשוט יתנפלו עליו. אבל נראה שהוא אפילו השתפר ונהיה טוב יותר". היום נוביצקי כבר גיחך על האמירה ההיא. "אני מניח שטעיתי", אמר הגרמני, "גם המומחים יכולים לטעות. הוא פשוט נראה פנטסטי".

הנתונים מראים את השיפור. יש לו העונה כבר שבעה טריפל דאבלים. הוא רשם שלושה משחקים של 40 נקודות, ועשרה משחקים של 30 נקודות. הוא הצטרף לאוסקר רוברטסון וראסל ווסטברוק כשחקנים היחידים בליגהעם חודש בממוצע של טריפל דאבל. הוא שיפר כל סטטיסטיקה מעונת הרוקי שלו, כולל נקודות (21.2 ל-30.8), אחוזי קליעה מהשדה (42.7 ל-48.3), אחוזים מהעונשין (71.3 ל-82.7), ריבאונדים (7.8 ל-9.9) ואסיסטים (6.0 ל-9.6). ואם לא ברור שמדובר בכוכב - לפני המשחק הוא פגש באולם ילד סלובני שחלה בסרטן נדיר, ודונצ'יץ' עזר לגייס עבורו 2.2 מיליון דולר לטיפולים, במפגש מרגש.

לוקה דונצ'יץ' שחקן דאלאס מאבריקס מול דני גרין, אנתוני דייויס, שחקני לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
לוקה דונצ'יץ' שחקן דאלאס מאבריקס מול דני גרין, אנתוני דייויס, שחקני לוס אנג'לס לייקרס/GettyImages
דני גרין שחקן לוס אנג'לס לייקרס עם לוקה דונצ'יץ' שחקן דאלאס מאבריקס. GettyImages
דני גרין שחקן לוס אנג'לס לייקרס עם לוקה דונצ'יץ' שחקן דאלאס מאבריקס/GettyImages

"המפתח מבחינתנו היה ההגנה ברבע השלישי", אמר דונצ'יץ', "המחצית הראשונה הייתה איומה מבחינתי, אבל במחצית השנייה המשכנו לתקוף, ואני שמח שניצחנו". דונצ'יץ' שוב הזכיר את העבר האירופי שלו ואמר ש"למדתי הרבה דברים ביורוליג, שיחקתי נגד שחקנים מדהימים, החברים שלי לקבוצה היו שחקני NBA לשעבר ואיפשרו לי להגיע לליגה. היורוליג זו ליגה קשה, אתה יכול להפסיד לכל קבוצה".

את המחצית השנייה, שבה דאלאס ניצחה 38:55, דונצ'יץ' סיים עם 21 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים - בזמן שלברון ואנתוני דייויס ביחד סיים עם 17 נקודות, 8 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. "ההגנה שלנו הייתה גרועה", הודה אנתוני דייויס.

אבל דונצ'יץ' לא היה לבד הלילה. דלון רייט קלע 17 (9 אסיסטים), קריסטפס פורזינגיס הוסיף 15, והמאבס הצליחו להוכיח שיש להם את הכלים להתמודד עם היריבות בצמרת המערב, עם ניצחון די מוחץ על הלייקרס, שרשמו רק הפסד אחד ב-18 המשחקים האחרונים. "זה רק משחק אחד", אמר אנתוני דייויס, "לא נינכס לדיכאון בגלל ההפסד הזה. אנחנו יודעים איזו קבוצה אנחנו. שיחקנו טוב, והם ניצחו אותנו, אבל ניצחנו את עצמנו עם הריבאונד".

לוקה דונצ'יץ' שחקן דאלאס מאבריקס עם דירק נוביצקי. רויטרס
"גם המומחים יכולים לטעות. הוא פשוט נראה פנטסטי". נוביצקי על לוקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully