וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחד כל זה יהיה שלך: לקראת המפגש בין קיליאן אמבפה לריאל מדריד

רגע לפני המשחק שעשוי להיות האחרון של כוכב פריס סן ז'רמן מול הבלאנקוס לפני שהוא לובש לבן, בדקנו מה עשו כמה מהרכישות הגדולות של ריאל בעבר בהזדמנות האחרונה שלהם להרשים את קבוצתם הבאה

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: ליאונל מסי זוכה בנעל הזהב

קיליאן אמבפה עומד במרכז כל משחק שהוא משתתף בו, אבל נדמה שהערב (שלישי) היהלום הצרפתי יעלה על הדשא של סנטיאגו ברנבאו עם תשומת לב רבה עוד יותר מהרגיל, לאור השמועות הבלתי פוסקות הקושרות אותו למעבר לריאל מדריד, העובדה שהוא גדל כאוהד הבלאנקוס והציטוט של זינדין זידאן שהכריז רק אתמול שהוא "מאוהב" בו.

כוכב פריס סן ז'רמן, שיחגוג את יום הולדתו ה-21 בעוד פחות מחודש, לא שיחק במפגש הקודם בין שתי הקבוצות בשלב הבתים של ליגת האלופות העונה (0:3 לצרפתים), ובמאזן המפגשים שלו מול הלבנים נמצא הפסד כפול בשמינית גמר ליגת האלופות ב-2018. אז למקרה שהערב יהיה משחקו האחרון של אמבפה מול ריאל מדריד לפני המעבר הבלתי נמנע שלו לברנבאו - בדקנו מה עשו כמה מהרכישות הגדולות של קבוצת הפאר ממדריד מול ריאל לפני שעברו ללבוש לבן.

קיליאן אמבפה שחקן פריס סן ז'רמן. GettyImages
משחק אחרון בפ.ס.ז' לפני מעבר לברנבאו? קיליאן אמבפה/GettyImages

ריימונד קופה

אחד השחקנים הצרפתים הגדולים בכל הזמנים הפך לאגדה בריימס הגדולה בתחילת שנות החמישים, וכמעט הצליח לסחוף אותה לזכייה היסטורית בגביע אירופה לאלופות 1956, אך הפסד דרמטי 4:3 מול ריאל מדריד בגמר בפארק דה פראנס שבר את ליבו, ועל פי המיתוס עוד באותו ערב הוא סיכם עם ראשי ריאל על מעברו. במדריד, לצד אלפרדו די סטפנו ופרנץ פושקאש, הוא זכה בשלושת אליפויות אירופה הבאות, האחרונה שבהן אחרי 0:2 בגמר ב-1959 על האקסית ריימס.

ריימונד קופה שחקנה לשעבר של ריאל מדריד. AP
ריימונד קופה/AP

הוגו סאנצ'ס

החלוץ המקסיקני שהפך לשנוא נפשם של אוהדי אתלטיקו מדריד כשחצה את הכביש לריאל בקיץ 1985 לא הותיר לבלאנקוס הרבה ברירות אלא לקנות אותח אחרי שבדרבי האחרון שלו לפני המעבר סחף את הקולצ'ונרוס ל-0:4 מהדהד בסנטיאגו ברנבאו, כשהוא כובש את שער הראשון כבר בדקה השלישית. אתלטיקו סיימה את אותה עונה במקום השני ועם זכייה בגביע בזכות צמד של סאנצ'ס בגמר, בעוד שריאל הנבוכה הסתפקה במקום החמישי. בצד הלבן של בירת ספרד הוא הפך במהירות לסנסציה, כבש 207 שערים ב-283 משחקים והיה שותף לזכייה בחמש אליפויות בשבע שנים.

עוד בוואלה!

הוגו בוס: המעבר של הוגו סאנצ'ס מאתלטיקו לריאל

לכתבה המלאה

זינדין זידאן

הרבה לפני שהפך למאמן שעזר לריאל להניף את גביע ליגת האלופות שלוש פעמים ברציפות, היה זידאן אחת ממטרות הרכש הנחשקות שלה במשך שנים. דווקא במפגש האחרון שלו מולה, בגמר ליגת האלופות ב-1998 הוא נחל הפסד צורב עם יובנטוס ב-1:0 המתסכל של הגברת הזקנה, אבל ב-2001 ריאל הצליחה לשים עליו את ידיה, וכבר בעונתו הראשונה הוא היה חתום על שער הניצחון המופלא ב-1:2 בגמר ליגת האלופות מול לברקוזן.

זינדין זידאן כשחקן במדי יובנטוס. GettyImages
הפסד מתסכל בגמר 1998. זינדין זידאן במדי יובנטוס/GettyImages

לואיש פיגו

בניגוד לשאר חברי הרשימה הזו, שחוזרו נמרצות על ידי ריאל, למעבר של כוכב ברצלונה בקיץ 2000 אף אחד לא ציפה, והקלאסיקו האחרון שלו בצד הקטלאני הסתיים בתבוסה 3:0 בברנבאו במחזור ה-26 של עונת 1999/2000, בה שימש פיגו כקפטן הבלאוגרנה. אחרי המעבר המסעיר שלו ליריבה המושבעת סיכם פיגו חמש עונות במדי ריאל (לעומת חמש עונות בבארסה), עם שתי אליפויות (מספר דומה לזה שלקח בבארסה) ואותה זכייה בליגת האלופות ב-2002.

לואיש פיגו במדי ברצלונה. GettyImages
המעבר שלו לריאל מדריד הסעיר את עולם הכדורגל. לואיש פיגו במדי ברצלונה/GettyImages

דייויד בקהאם

הפנים של פרויקט הגלאקטיקוס הוכיח את עצמו מול קבוצתו הבאה במשחק הגומלין של רבע גמר ליגת האלופות ב-2003 כשקם מהספסל בדקה ה-63, כבש צמד (71 ו-85) והוביל את מנצ'סטר יונייטד ל-3:4 דרמטי שלא הספיק בשל ההפסד 3:1 במשחק הראשון. פחות משלושה חודשים לאחר מכן הוא כבר הוצג כרכש הנוצץ התורן של ריאל, במדיה שיחק ארבע עונות גדושות אכזבות שכללו זכייה בסך הכל באליפות אחת.

דיוויד בקהאם במדי מנצ'סטר יונייטד כובש מול ריאל מדריד. GettyImages
כבש צמד מול הבלאנקוס ושלושה חודשים לאחר מכן הוצג בברנבאו. דיוויד בקהאם/GettyImages

צ'אבי אלונסו

מפגש שמינית גמר ליגת האלופות בין ריאל מדריד לליברפול ב-2009 זכור בישראל בזכות שער הניצחון של יוסי בניון ב-0:1 של המייטי רדס בברנבאו, אבל שבועיים לאחר מכן האדומים הלמו בספרדים עם 0:4 באנפילד, כשצ'אבי אלונסו מככב בקישור לצד סטיבן ג'ראד וחאבייר מסצ'ראנו ומשכנע את ריאל לרכוש אותו בקיץ שלאחר מכן, לצידם של כריסטיאנו רונאלדו וקאקה.

צ'אבי אלונסו וג'ימי קארגר שחקני ליברפול מול ראול שחקן ריאל מדריד. GettyImages
אימלל את ריאל באנפילד. צ'אבי אלונסו/GettyImages

גארת' בייל ולוקה מודריץ'

שניים מהסמלים של ריאל מדריד בעשור האחרון - לטוב ולרע - דווקא לא הותירו רושם מיוחד במפגש האחרון שלהם מול הקבוצה, כשהיו שותפים להדחתה החד צדדית של טוטנהאם בידי הבלאנקוס ברבע גמר ליגת האלופות ב-2011 עם 0:4 מוחץ בברנבאו ו-0:1 בווייט הארט ליין. שנה לאחר מכן ריאל קנתה את מודריץ' ב-30 מיליון ליש"ט, ובקיץ הבא הצטרף אליו גם בייל תמורת 85 מיליון ליש"ט.

גארת' בייל עם לוקה מודריץ' במדי טוטנהאם. GettyImages
הובסו מול ריאל לפני שעברו אליה. בייל ומודריץ' במדי טוטנהאם/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully