וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוקש, בכל מחיר: קיליאן אמבפה מטריף את ריאל מדריד

האובססיה הגדולה של ריאל מדריד על קיליאן אמבפה תגיע הערב לשיא בברנבאו, כשהבלאנקוס יארחו את השחקן שזידאן "מאוהב בו" ופלורנטינו פרס "מפנטז שיחזיר את המועדון לגדולתו". הרמזים מהזאר והסעודה עם ראשי פ.ס.ז' רק מגבירים את המתח (22:00, ספורט5)

עריכת וידאו: ניר חן

המפגש בין קיליאן אמבפה לריאל מדריד הערב (22:00, ספורט5) מרגש את חובבי הכדורגל בעולם, אבל את התקשורת במדריד הוא מוציא מדעתה. אומנם מדובר במשחק מסקרן בין שני מועדוני פאר, והוא יכלול שורה ארוכה של כוכבי על וכמה מהשחקנים היקרים בתבל (כמו ניימאר, אדן הזאר, גארת' בייל, קרים בנזמה, מאורו איקרדי וכו'), אבל הבוקר (שלישי) העיתונים הגדולים במדריד - "אס" ו"מארקה" - הציבו על שער העיתון כדורגלן אחד בלבד: קיליאן אמבפה. "אס" כינה את הצרפתי הצעיר על השער בתור "המבוקש", שם נכתב כי "החלום הגדול של פלורנטינו פרס וזידאן מגיע לברנבאו כיריב המרכזי", בעוד "מארקה" הכותרת הראשית מסכמת בפשטות: "אמבפה יבחן את מדריד החדשה".

זה לא מקרי. העניין של ריאל מדריד באמבפה, שלא לומר אובססיה, זה לא דבר חדש. הפלרטוטים של ריאל עם הצרפתי (שכנער תלה בחדר פוסטרים של רונאלדו במדי הבלאנקוס) נמשכים כבר תקופה ארוכה. עכשיו זה קורה, ואי אפשר להתעלם מהפיקנטריה: הצדדים נפגשים במדריד, באצטדיון של ריאל, בערב שאולי אמור לפתות את אמבפה ולגרום לו לרצות להשלים את המעבר שראשי ריאל מפנטזים עליו.

שער "אס" על קיליאן אמבפה. צילום מסך
"המבוקש". אמבפה על שער "אס"/צילום מסך
שער "מארקה" על קיליאן אמבפה. צילום מסך
"המבחן". אמבפה על שער "מארקה"/צילום מסך

ריאל מדריד לא שברה את שיא ההעברות על שחקן מאז גארת' בייל ב-2013, אז שילמה עליו כ-100 מיליון יורו. לפני הבאת הוולשי היא עשתה זאת פעמיים ב-2009: עם קאקה, ולאחר מכן עם כריסטיאנו רונאלדו. פרס זוכר היטב את הימים הנוצצים, כשריאל שלטה ברשימת ההעברות הגדולות, כשקנתה את הכוכבים הגדולים בעולם, אבל הזמנים האלה חלפו. קבוצות כמו פריס סן ז'רמן, ברצלונה וליברפול השלימו כמה עסקאות ענקיות ודחקו את ריאל הצדה. כעת בספרד מדברים על האפשרות שריאל שוב תשבור את השוק ותנפץ את השיא של ניימאר (222 מיליון יורו) בסכום מדהים, אבל לפני כן, ריאל יודעת שלפני כן היא חייבת שאמבפה בעצמו יבקש לעזוב ולעבור.

הרמיזות המתוחות נמשכות. זידאן אמר אתמול שהוא "מאוהב" באמבפה ובעבר הצהיר שכולם יודעים ש"החלום של אמבפה זה לעבור לריאל", אבל זה לא מסתכם בזה. אדן הזאר אמר השבוע ל"פריסיאן" ש"עוד כמה שנים אמבפה יהיה הכדורגלן הטוב בעולם, אם הוןא ימשיך להשתפר, הוא יוכל להיות גם אחד הגדולים בכל הזמנים. אם אוכל לעזור להביא אותו לריאל, אעשה את זה".

היום ב"אס" נכתב: "אמבפה ישחק לנגד עיניו של פלורנטינו פרס, שכבר שכנע את האוהדים שהוא שחקן העתיד של המועדון, וגם הוא בעצמו מאמין שריאל היא הקבוצה שהכי תוכל לקרב אותו לזכייה בליגת האלופות". ב"מארקה" מתמוגגים מהשחקן ש"מחזיק בכל בכל האיכויות ויכול לשים קץ ברגע לתקופה היפה של ריאל", שכבר לא נראית כמו הקבוצה שהובסה 3:0 בפריס לפני כחודשיים.

עוד בוואלה!

מסי התקשר לניימאר: "בעוד שנתיים אני עוזב, ואתה תשתלט על ברצלונה"

לכתבה המלאה
קיליאן אמבפה, פריס סן ז'רמן. GettyImages
האצטדיון הביתי? אמבפה בברנבאו/GettyImages
שחקני ריאל מדריד קאקה, כריסטיאנו רונאלדו אחרי הגרלת מונדיאל 2010. Arturo Rodriguez, AP
היו ימים. קאקה ורונאלדו/AP, Arturo Rodriguez

מה הסיכוי שאמבפה אכן יעבור לריאל? שאלה טובה. בשבוע שעבר פורסם בספרד שאמא של אמבפה והסוכנת שלו "שלחה אמזים לריאל שהוא לא מתכוון להאריך חוזה בפריס". אתמול פורסם ב"ל'אקיפ" שהשיחות כבר החלו והמשא ומתן "יצא לדרך". כך או כך, אין ספק שבפריס מודעים היטב לאיום הגדול ממדריד, ולכן מתכננים להגיש לאמבפה הצעה כספית ש"עליה לא יוכל לוותר" על מנת להאריך לו את החוזה שמסתיים ב-2022. במדריד טוענים שלפרס יש סבלנות לחכות לכדורגלן, שעוד לא חגג יום הולדת 21, ולמרות שהנשיא של הבלאנקוס צפוי להיפגש עם ראשי פריס סן ז'רמן לארוחה חגיגית מסורתחית שלפני המשחק, "נושא אמבפה לא צפוי לעלות". לטענת "מארקה", אין שום תוכנית לדבר על אמבפה במהלך הארוחה.. ריאל מחכה לרגע הנכון. כרגע אין תוכנית להגיש לו הצעה, ומה שיכריע יהיה מצב השוק, והאם אמבפה לא יאריך את חוזהו".

מה מעודד את ריאל? "מארקה" טוען כי "הבסיס בין היחסים הטובים של ריאל מדריד עם פריס סן ז'רמן הוא הכבוד ההדדי שיש בין פרס לאל חלאיפי. בניגוד לעסקאות של פ.ס.ז' עם ברצלונה, מדריד התנהלה בשקיפות. גם בקיץ שעבר, למרות כל השמועות, בפריס סן ז'רמן ידעו שאם ריאל הייתה רוצה את ניימאר, היא הייתה פונה רשמית לראשי פריס". הערב, במפגש הישיר בין הצדדים, הפלרטוטים יימשכו, וסביר להניח שלמרות כל הכוכבים שיהיו על הדשא - המצלמה תתמקד בעיקר באיש אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully