וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד זכתה בגביע דייויס בפעם השישית ולראשונה מאז 2011

באוטיסטה אגוט גבר 6:7 (3), 3:6 על אוז'ה עליאסים, נדאל ניצח 3:6, 6:7 (7) את שפובאלוב והספרדים השלימו 0:2 מול קנדה

סרטון באדיבות גביע דייויס

נבחרת ספרד זכתה הערב (ראשון) בגביע דייויס לראשונה מאז 2011 עם 0:2 מול קנדה בגמר הבית העליון בפורמט החדש שלו. זו זכייה שישית אי פעם של הספרדים, שעשו את זה בצורה חלקה בתום שני משחקי יחידים לא פשוטים בכלל, כשרוברטו באוטיסטה אגוט מנצח 6:7 (3), 3:6 את פליקס אוז'ה עליאסים ורפאל נדאל גובר על דניס שפובאלוב עם 3:6, 6:7 (7).

ספרד השלימה ניצחון בהתמודדות 30 ברציפות בבית כשההפסד האחרון שלה היה אי שם עם 3:2 לברזיל באפריל 1999. כמובן, שזו הייתה הפעם הראשונה שגביע דייויס נערך בפורמט הנוכחי וניתן לומר שבשורה התחתונה היה שבוע מהנה מאוד לחובבי הטניס.

רוברטו באוטיסטה אגוט (9) - פליקס אוז'ה עליאסים (21) 6:7 (3), 3:6

ביום חמישי עזב הספרדי את חבריו במדריד אחרי שהתברר לו שחלה החמרה קשה במצבו של אביו. עוד באותו יום אחרי הצהריים האבא הלך לעולמו, לאסונו של הטניסאי. למרות זאת, שלושה ימים בלבד לאחר מכן באוטיסטה אגוט שוב עלה למגרש ואפילו הצליח לסדר לנבחרת שלו נקודה ראשונה בגמר הביתי לעיני למעלה מ-12 אלף צופים. באוטיסטה אגוט פגש את פליקס אוז'ה עליאסים הקנדי (21), ששיחק לראשונה בטורניר הגמר הזה לאחר שעד כה ואשק פוספיסיל היה המחבט מספר שתיים של הקנדים.

המערכה הראשונה הייתה צמודה מאוד כשלא רק ששני השחקנים לא מצליחים לשבור את ההגשות של יריבם, אלא אפילו לא משיגים נקודת שבירה. בשובר השוויון הצליח הספרדי להשיג שתי מיני שבירות ביתרון 3:4, להפוך אותו ל-3:6 ולסגור עניין. המערכה השנייה נפתחה בצורה שונה כשבאוטיסטה אגוט שובר כבר במשחקון השני ועולה ל-0:3. אוז'ה עליאסים שבר בחזרה וצימק ל-3:2, אבל אז נשבר שוב ומשם כבר לא הייתה דרך חזרה.

שחקני נבחרת הדייויס של ספרד, רפאל נדאל, רוברטו באוטיסטה אגוט, פאבלו קרניו בוסטה, פליסיאנו לופס, מרסל גרנויירס עם הקפטן סרג'י ברוגרה. רויטרס
חוגגים את הזכייה עם הגביע/רויטרס

רפאל נדאל (1) - דניס שפובאלוב (15) 3:6, 6:7 (7)

מישהו חשב שנדאל לא ישלים את העבודה וישאיר את הגביע בבית עבור הנבחרת שלו? כמה שהוא רצה, כמה שהוא עבד קשה במשך כל השבוע שעבר על מנת להגיע אל הרגע הזה ובסופו של דבר המדורג מספר אחת בעולם הצליח להחזיר את גביע דייויס לספרד לראשונה מאז 2011 ובפעם השישית. נדאל השיג ניצחון חמישי בחמישה משחקים בטורניר הגמר הנוכחי כשהוא מוסיף גם שלושה ניצחונות בזוגות. המערכה הראשונה הוכרעה על שבירה אחת של נדאל, שעלה באמצעותה ל-2:4 ומשם סגר סיפור. המערכה השנייה הייתה שקולה מאוד ששני הטניסאים לא מצליחים להשיג שבירות. בסופו של דבר נדאל השיג 4:6 בשובר השוויון, אבל הפסיד בשלוש נקודות ברציפות, כולל חבטת העברה מדהימה של הקנדי בנקודת משחק. למרות זאת, נדאל התעשת וסגר סיפור כשהוא נופל אל הקרקע מרוב אושר בסיום.

המאזן של נדאל בגביע דייויס בכל הזמנים עומד על 1:29 ביחידים, 4:8 בזוגות. האחרון והיחיד שניצח את נדאל במשחק יחידים בגביע דייויס היה ייז'י נובאק הצ'כי בסיבוב הראשון של הבית העליון ב-2004 וגם אז זה היה בקושי עם 7:6 (2), 3:6, 7:6 (3). מאז נדאל ניצח ב-28 משחקי יחידים ברציפות.

עוד בוואלה!

מת אביו של רוברטו באוטיסטה אגוט, שלא ישחק עם ספרד בנוקאאוט בדייויס

לכתבה המלאה
פלייר רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
נדאל בטירוף אחרי הניצחון/רויטרס
רוברטו באוטיסטה אגוט טניסאי ספרדי חוגג עם חבריו. רויטרס
חוגג את הניצחון עם החברים. באוטיסטה אגוט/רויטרס
רוברטו באוטיסטה אגוט טניסאי ספרדי. רויטרס
התרגש מאוד אחרי הניצחון, אבל שמר על איפוק. באוטיסטה אגוט/רויטרס
רפאל נדאל טניסאי ספרדי עם רוברטו באוטיסטה אגוט. רויטרס
נדאל ובאוטיסטה אגוט חוגגים את הזכייה/רויטרס
רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
כמה שהוא רצה את זה. נדאל/רויטרס
ג'רארד פיקה שחקן ברצלונה ומנכ"ל קבוצת COSMOS צופה בגביע דייויס עם בת זוגו שאקירה. AP
פיקה ושאקירה נהנים ביציע/AP
שחקני נבחרת ספרד בטניס חוגגים עם הקפטן. GettyImages
טירוף במדריד/GettyImages
רפאל נדאל טניסאי ספרדי. GettyImages
כמה שמחה. נדאל חוגג/GettyImages
רוברטו באוטיסטה אגוט טניסאי ספרדי. AP
ערב מרגש. באוטיסטה אגוט/AP
ג'רארד פיקה שחקן ברצלונה עם מלך ספרד פליפה. AP
פיקה לוחץ יד למלך ספרד, פליפה/AP
שאקירה זמרת קולומביאנית בגמר גביע דייויס. GettyImages
הרקידה את הקהל לפני תחילת המשחקים. שאקירה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully