וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שובו של הנרקיסיסט מספר 1 בכדורגל": מוריניו לא משכנע את הפרשנים

ב"דיילי מייל" הגיבו לבכורה של הפורטוגלי בטוטנהאם: "הוא הפך לאדם הכי ממורמר בענף". מצד שני, ב"סקיי" החמיאו: "הוא עשה מה שפוצ'טינו היה אמור לעשות"

יוטיוב

ז'וזה מוריניו חזר לפרמיירליג והופעתו הראשונה על הקווים אצל טוטנהאם עברה בהצלחה יתרה.
המאמן הפורטוגלי הצעיד את קבוצתו החדשה לניצחון חוץ ראשון לאחר כמעט שנה (הפעם האחרונה שהתרנגולים ניצחו מחוץ לביתם היתה בינואר 2019), ושמר על מאזנו המדהים של מאה אחוזי הצלחה בהופעות בכורה כמאמן בפרמיירליג.

"כמובן שאני מאוד מאוד מרוצה", סיכם המיוחד את תחושותיו לאחר משחקו הראשון על הקווים לאחר כמעט שנה. "שיחקנו טוב. הבאנו למשחק דברים שאמנם הספקנו להתאמן עליהם מעט, אבל דיברנו עליהם הרבה לפני המשחק ואני מאוד שמח. היתה לנו האפשרות לכבוש את הרביעי ולהכריע. למזלי יש לי ניסיון של הרבה שנים בפרמיירליג, ואמרתי לשחקנים במחצית שגם במצב 0:3 המשחק לא יהיה גמור גם בדקה ה-80. זה לא היה קל, אבל אהבתי מאוד את 60 הדקות הראשונות, ואני לא מדבר רק על העבודה שהשקענו - נהניתי מהכדורגל. אני חושב שמה שחשוב היום היה שלוש הנקודות, אולי שברנו היום מחסום מנטלי אחרי כל כך הרבה חודשים בלי ניצחון חוץ. החבר'ה היו ממש שמחים וזה מה שחשוב לי - לראות אותם נהנים שוב".

ז'וזה מוריניו מאמן טוטנהאם. רויטרס
"החבר'ה היו ממש שמחים וזה מה שחשוב לי". ז'וזה מוריניו/רויטרס

מוריניו נשאל בין השאר על דלה עלי, עליו הועברו לא מעט ביקורות בתקופה האחרונה: "דלה עלי האמיתי צריך לחזור, הוא טוב מידי בשביל לא להיות בנבחרת הלאומית, הוא טוב מידי בשביל לא להיות אחד השחקנים הכי טובים בעולם. הוא שחקן פנטסטי והיום הוא הראה את זה. בתקווה שלא יחווה יותר פציעות ושיראה יציבות. הוא לא עוד שחקן".

דלה עלי בסיום המשחק: "היה שבוע קשה מאוד עבורנו מבחינה רגשית. היינו ביחד עם פוצ'טינו למשך תקופה ארוכה והעזיבה שלו גרמה לנו לעצב, אבל אנחנו מקצוענים ויש לנו עבודה לעשות. היינו חייבים לצאת היום ולשחק עבור האוהדים ולנסות להישאר הכי חיוביים שניתן". על ההופעה שלו: "אני חושב שההופעות שלי עוד כה העונה די טובות סך הכל, אבל אני עדיין צריך להשתפר כדי להגיע ליכולתי הטוב ביותר". על היציאה של קבוצתו לדרך חדשה: "אנחנו חייבים לנצל את המומנטום ולייצר רצף של ניצחונות. עדיין יש לנו הרבה עבודה ואנחנו חייבים להשתפר".

בנוסף, בראיון שפורסם באנגליה, מוריניו ה-56, שפוטר בחודש דצמבר שעבר, הודה שהוא איבד את התשוקה שלו לקראת סיום הקדנציה שלו במנצ'סטר יונייטד ושעכשיו הוא אדם חדש. "אני חייב להודות, כן (איבדתי את התשוקה)", אמר מוריניו, "כשאתה לא מאושר, אנשים מרגישים את זה. אפשר להשתמש באושר כדי להשפיע על אנשים ולגרום להם להיות טובים יותר. אז כן, אני חייב להודות, כן".

עוד בוואלה! ספורט

גם מזה עוד נצטרך להיגמל

לכתבה המלאה

כך או כך, למרות הניצחון והפתיחה המעודדת, מוריניו עדיין רחוק מלהיות קונצנזוס בתקשורת האנגלית. בבוקר שאחרי המשחק פרסם פרשן "דיילי מייל" אוליבר הולט טור ארסי על הפורטוגלי, בו ציין ש"כבר היינו בסרט הזה עם מוריניו. ההתחלה מרשימה, הכל נראה טוב ויפה, ואז פתאום מתגלה הנרקיסיסט מספר 1 בכדורגל. אני נותן לשידוך הזה שנתיים גג".

לטענת הולט, "מוריניו הפך לאדם הכי מריר וחסר תשוקה בכדורגל העולמי. לא משנה איך תקראו לו - הוא לעולם לא ישתנה. הוא היה מאמן גדול בעבר, אבל הכל סביבו ממחיש שזמנו עבר. הוא איש האתמול. דניאל לוי עדיין לא מבין מה נפל עליו".

מצד שני, ברשת "סקיי" דווקא החמיאו למוריניו וציינו ש"הדבר הכי חכם שמוריניו עשה היה להכניס לטוטנהאם היגיון. הוא חזר לבסיס והעמיד את השחקנים שלו בעמדות הכי נכונות. התוכנית שלו היתה פשוטה ואיפשרה לטוטנהאם להסב מקסימום נזק ליריבה. אולי פוצ'טינו היה צריך לעשות את אותו דבר בדיוק בשבועות שקדמו לפיטוריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully