וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבדיה: "הפסד קשה". לאן נעלם טאריק בלאק?

23.11.2019 / 7:33

מכבי תל אביב נעלמה במחצית השנייה והובסה בברצלונה. בקבוצה כבר רומזים: "מי שלא הבין למה צריך להישאר צנועים, שיסתכל על הטבלה". ווילבקין: "חייבים לשכוח מהמשחק הזה" הסנטר קיבל רק 9 דקות, אך עשוי עדיין לקבל את הקרדיט נגד ירושלים

עריכה: ניר חן

עיקרי הדברים

- ספרופולוס מודאג מהמשחק ההגנתי של מכבי תל אביב

- ווילבקין מאוכזב, טאריק בלאק שיחק רק 9 דקות

- במכבי ת"א חושבים כבר על הפועל ירושלים: "מצפים מהשחקנים לטירוף כמו ביורוליג"

seperator

1.

מכבי תל אביב רשמה אמש (שישי) את הפסדה השני ברציפות ביורוליג כשהובסה בפלאו בלאוגרנה 96:73 על ידי ברצלונה. הקבוצה של יאניס ספרופולוס הציגה מחצית ראשונה טובה, שתאמה את פתיחת העונה החזקה שלה, והוליכה בסיומה 43:46, אלא שמוקדם מאוד ברבע השלישי התהפך המשחק, והקטאלנים במחצית שנייה מרשימה מאוד ניצחו 27:53. הצהובים הובסו במדד בצורה קשה - 123:50, במה שמצביע על פערי הרמות אמש.

המחצית השנייה הייתה בדיוק זו ממנה חששו אנשי מכבי תל אביב בזמן האחרון - התפרקות ואחוזי קליעה נמוכים מאוד. אחרי מחצית ראשונה בה קלעה מכבי 7 שלשות מ-14 נסיונות, היא המשיכה עם 2 שלשות מ-14 נסיונות ב-20 הדקות האחרונות. מי שבכל זאת רשמו משחק אישי טוב היו טיילר דורסי וג'ון דיברתולומאו שקלעו 15 ו-13 נקודות בהתאמה.

המאמן יאניס ספרופולוס הצביע במסיבת העיתונאים על נתון שהדאיג אותו במיוחד - במהלך 9 הדקות הראשונות של הרבע השלישי ביצעה מכבי רק עבירה אחת, בעוד היא סופגת באותו הזמן 27 נקודות. "לא הצגנו בכלל קשיחות בדקות הללו", אמר המאמן היווני, "זה משהו שלא יכול לחזור על עצמו". אגב, ב-20 הדקות הראשונות ביצעו הצהובים לא פחות מ-19 עבירות.

"הפסד קשה, ברצלונה קבוצה טובה ומנוסה", סיכם דני אבדיה שקלע 4 נקודות והוריד 7 ריבאונדים ב-17 וחצי דקות משחק, "קבוצה שיודעת מה שהיא עושה. היינו טובים במחצית הראשונה, במחצית השנייה נכנסו להם יותר זריקות והתחלנו להלחץ, בסך הכל היינו צריכים להמשיך להלחם. יש לנו משחק חשוב נגד ירושלים, אנחנו צריכים להרים את הראש, צריכים להרים את המשחק שלנו. מותר להפסיד לפעמים, אנחנו קבוצה, זה קורה, נתקן את הטעויות שלנו ונהיה יותר טובים".

עוד בוואלה!

יאניס ספרופולוס: "ויתרנו ברבע האחרון, נצטרך ללמוד מהמשחק הזה"

לכתבה המלאה
טאריק בלאק שחקן מכבי תל אביב עם סקוטי ווילבקין. אתר ברצלונה, אתר רשמי
שניהם סוחבים פציעות קלות, אבל שיחקו. סקוטי ווילבקין וטאריק בלאק/אתר רשמי, אתר ברצלונה

2.

ביומיים שלפני המשחק, עסקו במכבי תל אביב בעיקר בשאלה האם סקוטי ווילבקין יוכל לשחק. הגארד האמריקאי עבר את מבחן הכשירות ושיחק 25 וחצי דקות בהן רשם 11 נקודות ו-4 אסיסטים, אך למרות שלא היה בשיאו, הבשורה עבור הצהובים היא כי הוא צלח את המשחק ויוכל ככל הנראה לשחק גם ביום שני נגד הפועל ירושלים.

ווילבקין היה נראה מאוכזב מאוד בסיום ההתמודדות: "מחצית ראשונה טובה ומחצית שנייה רעה. נתנו למשחק לברוח לנו. אנחנו צריכים לשים את המשחק הזה מאחורינו, המשחק הבא הוא שונה לחלוטין, סגנון אחר. צריכים לבוא ולשחק את המשחק הטוב ביותר שלנו".

מי שעוד עלה עם פציעה קלה למשחק היה הסנטר טאריק בלאק, שספג מכה בברכו במהלך השבוע האחרון. אותה מכה לא הגבילה את בלאק ששיחק רק 9 דקות, כשהוא לא עולה על הפרקט מ-7 וחצי דקות לסוף הרבע השלישי. "טאריק לא נכנס למשחק, בעיקר בהגנה", סיפרו במכבי, "המאמן הרגיש שהוא לא בעניינים והחליט ללכת עם אות'לו האנטר. שחקנים גדולים יודעים לצאת מסיטואציות כאלה, ולטאריק יש כמה ימים להתאושש מהמשחק הזה".

ניקולה מירוטיץ' שחקן ברצלונה. אתר ברצלונה, אתר רשמי
פירק את ההגנה הצהובה הרופפת. ניקולה מירוטיץ'/אתר רשמי, אתר ברצלונה

3.

על אף ההצהרות לפני ההתמודדות מצד ספרופולוס ונייט וולטרס כי מכבי תל אביב באה לנצח, בסביבת הקבוצה חשו כי אחרי ההפסד למילאנו, שנבע בעיקר מיכולת הגנתית לא טובה, יהיה קשה להרים את השחקנים ליכולת שתספיק לניצחון בברצלונה.

"ברצלונה היא אחת מקבוצות ההתקפה הטובות ביורוליג, את זה ידענו עוד לפני מסע המשחקים", סיפרו במכבי אמש, "כדי לנצח קבוצה כזאת, צריך לעצור אותם על אזור ה-80 נקודות, משימה קשה מאוד, וכשאתה בא אחרי שקיבלת מעל 90 נקודות במילאנו, אתה צריך לעשות שינוי קיצוני כדי לנצח. במחצית הראשונה עוד הצגנו הגנה טובה, ועדיין ספגנו 43 נקודות, אז הכיוון היה די ברור".

התבוסה הזאת, הראשונה של הצהובים העונה, השאירה אותה במקום החמישי בטבלה, מרחק הפסד אחד מהמקום התשיעי, שמשמעותו בסיום העונה אי כניסה לפלייאוף. "אם מישהו לא הבין למה יאניס אומר במשך כמה שבועות שאנחנו חייבים להישאר צנועים, שיסתכל עכשיו על הטבלה ויבין לבד", סיפרו בקבוצה, "יש לנו עכשיו שלושה משחקי בית, ולמרות שאנחנו פייבוריטים על הנייר נגד וילרבאן ובאיירן מינכן במשחקים הקרובים, אם נבוא בהרגשה שאנחנו פייבוריטים, נספוג עוד מפלות מהסוג הזה".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מול טיישון תומאס שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
במפגש הקודם מול ירושלים הוא התפוצץ. ווילבקין מול טיישון תומאס/ברני ארדוב

4. הראש כבר בירושלים

רק בשעות הערב תנחת מכבי תל אביב בנתב"ג, כשהשחקנים יחזרו לאימונים מחר לקראת המשחק נגד הפועל ירושלים ביום שני. בחדר ההלבשה אמר ספרופולוס לשחקנים כי מבחינתו ההתמודדות נגד מחזיקת הגביע היא בגדר משחק יורוליג לכל דבר ועניין, "כמו דרבי, צריך לשכוח ממה שהיה כאן ולבוא כדי לעלות לחצי הגמר".

אחד מאנשי מכבי הוסיף: "אף אחד לא צריך להגיד לשחקנים כמה המשחק הזה חשוב. מי שהיה כאן בעונה שעברה זוכר מה זה להפסיד משחק גביע, ומי שלא - כבר הבין שירושלים היא היריבה העיקרית שלנו העונה בליגה, ומבין את החשיבות של משחק גביע. אנחנו מצפים מהשחקנים לטירוף של משחק יורוליג חשוב בהתמודדות הזאת".

עומרי כספי ימשיך להעדר, ובהנחה שלא תחול החמרה במצבו של סקוטי ווילבקין, צפוי ספרופולוס לבחור אחד מבין נייט וולטרס, אלייז'ה בריאנט וטיילר דורסי שינוח, ושחקן נוסף שלא יתלבש מבין טאריק בלאק ואות'לו האנטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully