וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים הפסידה 91:84 לבורגוס, ראשון לציון איבדה סיכוי לעלות

הספרדים היו טובים יותר ועלו ליתרון ברבע הראשון, אותו לא שמטו עד הסיום. טיישון תומאס בלט אצל האדומים. מכבי ראשון לציון הפסידה 77:75 למונאקו לאחר קרב צמוד. נס ציונה ניצחה

טיישון תומאס שחקן הפועל ירושלים. אתר פיב"א, אתר רשמי
נקודת אור בירושלים. טיישון תומאס/אתר רשמי, אתר פיב"א

לאחר שמכבי תל אביב והפועל חולון הפסידו אתמול ביורוליג ובליגת האלופות של פיב"א, שלוש קבוצות ישראליות נוספות התחרו הערב (רביעי) במסגרות האירופיות השונות. מכבי ראשון לציון הפסידה 77:75 לאחר קרב צמוד בצרפת מול מונאקו, ואיבדה סיכוי לעלות לשלב הבא ביורוקאפ. בליגת האלופות של פיב"א, הפועל ירושלים חזרה ממשחק חוץ בבורגוס עם הפסד שני ברציפות והקבוצה של קטש מאבדת גובה בצמרת בית ב' במפעל. עירוני נס ציונה ניצחה הערב בקפריסין את קראבנוס 74:85 ונותרה מושלמת ביורופקאפ. בעצם הניצחון הבטיחו השחקנים של נדב זילברשטיין את העלייה לשלב הבא במפעל. רביב לימונד (20) וג'ף וויטי (15 ו-9) הובילו את נס ציונה.

ג'יימס פלדין שחקן הפועל ירושלים. אתר פיב"א, אתר רשמי
האדומים התקשו לייצר מומנטום. ג'יימס פלדין/אתר רשמי, אתר פיב"א

בורגוס - הפועל ירושלים 84:91

הפועל ירושלים המשיכה בתקופה הפחות טובה שלה ורשמה הערב (רביעי) הפסד שני ברציפות בליגת האלופות של פיב"א, 91:84 לבורגוס בספרד. האדומים עלו ליתרון של שבע נקודות בפתיחה, אך המארחים נכנסו לעניינים, נטלו את ההובלה ברבע הראשון ולא שמטו אותה עד הסיום. טיישון תומאס (18 נקודות) היה שם בשביל הקבוצה שלו גם בהגנה וגם בהתקפה, אך מלבדו ומלבד טרנט לוקט האדומים לא באמת באו לשמור ולאחר שפתחו את העונה עם ארבעה ניצחונות, יורדים הירושלמים למקום השלישי בבית.

בלטו בבורגוס: ויטור בניטה (6 מ-9 לשלוש) 26 נקודות, חאסייל ריברו 19 נקודות ו-8 ריבאונדים, ארל קלארק 13 נקודות ו-10 ריבאונדים, אוגוסטו לימה 11 נקודות ו-8 ריבאונדים.

קלעו להפועל ירושלים: ג'ייקובן בראון 22 נקודות ו-8 אסיסטים, טיישון תומאס 18 נקודות ו-6 ריבאונדים, ג'יימס פלדין 15 נקודות, טרנט לוקט (5 מ-5 מהשדה) 14 נקודות, תמיר בלאט 10 נקודות, סולימאן בריימו 3 נקודות, מינדאוגס קופשאס 2 נקודות.

הספרדים פתחו עם 0:4 מהיר אך טיישון תומאס ענה עם ארבע נקודות משלו. ירושלים השלימה ריצת 0:7 ועלתה ל-4:7 אך המארחת חזרה להוביל, 9:12. טיישון תומאס היה האיש של האדומים ברבע הראשון, בעוד אוגוסטו לימה בלט בשורות המארחים. בורגוס סיימה חזק יותר את הרבע הראשון ודאנק של חאסייל ריברו קבע 22:26 למארחת לקראת הרבע השני.

בורגוס השלימה ריצת 0:11 בפתיחת הרבע השני ועלתה ל-22:31, מה שגרם לעודד קטש להזעיק פסק זמן. ג'יימס פלדין התחמם וקבר שתי שלשות רצופות שקירבו את ירושלים עד ל-35:31. האורחת השלימה ריצת 0:9 משלה והתקרבה עד לכדי פיגור נקודה, אך שלשה של ויטור בניטה החזירה למארחת את היתרון. ג'י פי טוקוטו, אקס אילת, התקשה להיכנס לעניינים אצל הספרדים, אבל חאסייל ריברו היה נהדר וסיים את המחצית הראשונה עם 14 נקודות. פלדין ותומאס החזיקו את ירושלים ברבע השני, ובמחצית הובילה בורגוס 42:47.

האורחים היו לא מרוכזים בפתיחת הרבע השלישי ואיפשרו לבורגוס להגדיל את יתרונה, אך טיישון תומאס המשיך להיות בכל מקום במגרש ולאחר חטיפה וריצה מחוף לחוף הוריד את היתרון הספרדי ל-46:51. ירושלים התקשתה מול האגרסיביות של בורגוס, לא הצליחה לייצר מומנטום והיתרון הספרדי קפץ כבר לדו ספרתי, 51:61. סולימאן בריימו ביצע עבירה רביעית, ונראה היה שבכל פעם ירושלים עושה צעד אחד קדימה ושניים אחורה. בסיום הרבע שלישי, 56:68 לבורגוס.

ההפרש עלה ל-14, הפרש השיא עד כה במשחק. ירושלים קיבלה הזדמנות לנגוס בהפרש לאחר שעבירה טכנית שנייה נשרקה לחובתו של פראן בסאס מבורגוס, שהורחק אוטומטית מהמשחק. האורחים לא היו מרוכזים, אך התעוררות של תמיר בלאט מעבר לקשת בתוספת לעצירה וסל של פלדין במתפרצת בצד השני, וההפרש ירד לחד ספרתי, 75:67. בניטה הלוהט קבר שלשה חמישית אך תומאס בעוד דאנק לא אמר נואש. טרנט לוקט הוריד את ההפרש לשבע בלבד, 83:76 אך בניטה קלע בקלילות בצד השני ותפר שלשה נוספת ונראה שהמארחת בדרך לניצחון. 84:91 לבורגוס בסיום.

עוד בוואלה! ספורט

הפועל חולון הפסידה בביתה לססארי 94:92, לאחר שכבר הובילה ב-15 הפרש

לכתבה המלאה
אלכס המילטון שחקן מכבי ראשון לציון. HARRY LANGER, אתר רשמי
השחקן הבולט של ראשון לציון. אלכס המילטון/אתר רשמי, HARRY LANGER

מונאקו - מכבי ראשון לציון 75:77

מכבי ראשון לציון ספגה הערב (רביעי הפסד נוסף הערב, 77:75 מול מונאקו בצרפת. הקבוצה של גודס למעשה איבדה כל סיכוי לעלות שלב וינסו לשפר את מאזנם בשני המשחקים שנותרו נגד אנדורה ואולם. הכתומים הציגו משחק הקרבה והיו צמודים לצרפתים לאורך כל ההתמודדות, כשג'ורדן סווינג (19 נקודות) קיבל הזדמנות להשוות או אפילו להכריע את המשחק אך איבד את הכדור בהתקפה האחרונה. נוריס קול (18) עלה נהדר מהספסל אצל המארחת ועשה את מרבית הנזק לקבוצה של גיא גודס ברבע האחרון.

בלטו במונאקו: פול לאקומב 19 נקודות, נוריס קול 18 נקודות, אריק באקנר 16 נקודות ו-7 ריבאונדים, יאקובה אאוטארה 13 נקודות ו-6 ריבאונדים.

קלעו לראשון לציון: ג'ורדן סווינג 19 נקודות, ג'ונתן וויליאמס 15 נקודות ו-11 ריבאונדים, אלכס המילטון (6 אסיסטים, 5 ריבאונדים) 14 נקודות, פרדריק בורדיון 11, אדם אריאל 8 נקודות, עוז בלייזר (5 ריבאונדים) ונמרוד טישמן 4 נקודות כ"א, נועם דוברת (04:30) שיחק ולא קלע.


המארחת הפעילה לחץ בפתיחה על מובילי הכדור של הכתומים שהתקשו לעשות נקודות. המילטון קלע נקודה ראשונה לאורחים לאחר יותר משתי דקות. הצרפתים הלכו פנימה ועלו ל-2:9, וראשון לציון קלעה סל שדה ראשון לאחר הטבעה של ג'ונתן וויליאמס, ושלשה של פרדריק בורדיון הורידה ל-7:11 למונאקו. וויליאמס והמילטון העלו הילוך וסגרו ריצת 2:9 כתומה כדי להוריד את שתי הקבוצות לפסק זמן במצב של 11:11. אדם אריאל העלה את ראשון ליתרון ראשון במשחק ובורדיון קבע 13:17 לשחקנים של גיא גודס. ג'ונתן וויליאמס השלים ריצת 4:19 של האורחים. בסיום רבע טוב מאוד שלה, הוליכה ראשון לציון 15:19.

ג'ונתן וויליאמס סחט עבירה שלישית מאריק קלמונס בפתיחת הרבע השלישי והאחרון נאלץ לרדת לספסל. עוז בלייזר קלע נקודות בכורה בכתום ומסר אסיסט יפה להמילטון וזה 19:23 לכתומים. נוריס קול קלע נקודות בכורה במשחק אצל מונאקו. ראשון החטיאה מהקו וקול החזיר את היתרון לצרפתים, 30:31. ראשון הראתה סימני עייפות לקראת סיום הרבע השני ואיפשרה לצרפתים לרוץ 0:9 ולסיים את המחצית הראשונה ביתרון 33:40.

ראשון לציון פתחה את הרבע השלישי עם שתי שלשות של אדם אריאל וג'ורדן סווינג ונצמדה למונאקו. פרדריק בורדיון ברצף של פעולות נהדרות הן בהגנה והן בהתקפה העלה את הכתומים ליתרון 49:51, כארבע וחצי דקות לסיום הרבע. נוריס קול הגיע לספרות כפולות והשווה ל-55:55 אך סווינג בשלוש זריקות מדוייקות החזיר את היתרון לכתומים. 60:60 בסיום הרבע השלישי, לקראת הרבע המכריע.

מונאקו עלתה ל-62:67 אף אדם אריאל השאיר את ראשון קרובה עם שלשה. נוריס קול לקח אחריות אצל המארחת והריץ אותה לשש הפרש, אך ראשון לא ויתרה והאלי הופ נהדר שסידר המילטון לוויליאמס הוריד את שתי הקבוצת לפסק זמן כשמונאקו מוליכה 71:73. ראשון המשיכה להישאר קרובה למארחת וקיבלה כמה הזדמנויות להשוות. 22 שניות לסיום, הכתומים עם כדור ביחד ובפיגור 3. השחקנים של גודס לא הצליחו לייצר שלשה, אך סווינג צימק ל-76:75, כעל השעון נותרו עוד 5 שניות. ראשון ביצעה עבירה, הצרפתים דייקו רק פעם אחת מהקו אך ג'ורדן סווינג איבד את הכדור האחרון ומונאקו ניצחה 75:77. הפסד מאכזב מבחינת הכתומים שאיבדו סיכוי לעלות לשלב הבא ביורוקאפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully