וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לי רק תנאי אחד: מורנו בחוץ". הטלנובלה של נבחרת ספרד

לואיס אנריקה נפגע כשחברו לא נתן כתף בתקופה הקשה והכין לו "הפתעה". וגם: הסוד של ראמוס ובוסקטס. נבחרת ספרד עדיין סוערת

עריכת וידאו: ניר חן

"יש לי רק בקשה אחת: אני לא מוכן לעבוד יותר עם רוברט מורנו". כך, על פי התקשורת הספרדית, אמר לואיס אנריקה ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, לואיס רוביאלס, בפגישה שנערכה ביניהם ב-31 באוקטובר בסראגוסה.

מינויו המחודש של לואיס אנריקה למאמן נבחרת ספרד עדיין מסעיר את הכדורגל המקומי וביממה האחרונה התקשורת המקומית מנסה לשפוך אור נוסף על מה שהתרחש בשלושת השבועות שעברו בין אותה פגישה בסראגוסה למינוי.

לואיס אנריקה עזב את נבחרת ספרד במרץ האחרון כדי לשהות עם בתו החולה ועוזרו, רוברטו מורנו, מונה למאמן זמני. ביוני האחרון מונה למאמן קבוע בשל חוסר הוודאות ובאוגוסט האחרון מתה בתו של לואיס אנריקה, חנה.

כל הגורמים בנבחרת ספרד - מאנשי ההתאחדות ועד מורנו עצמו - הצהירו כל העת שברגע שלואיס אנריקה ירצה לחזור הדלת תהיה פתוחה בפניו. ב-31 באוקטובר הוא נפגש עם היו"ר רוביאלס והציב את התנאי: מורנו חייב להיות בחוץ.

לואיס אנריקה, רוברט מורנו. GettyImages
הלכו דרך ארוכה ביחד עד הפיצוץ. לואיס אנריקה ורוברט מורנו/GettyImages

מורנו ולואיס אנריקה עבדו ביחד במשך שנים ארוכות. מרומא, דרך סלטה ויגו ועד ברצלונה. מורנו שימש כיד ימינו של שחקן העבר האגדי וכשהוא מונה למאמן נבחרת ספרד, זה היה אך טבעי שהוא ימנה את מורנו לעוזרו. אלא שבחצי השנה האחרונה יחסי החברות נסדקו.

אם לשפוט על פי התקשורת בספרד, בחודשים האחרונים, בהם הורע מצבה של בתו של לואיס אנריקה, מורנו לא ביקר את חברו. לא בביתו ולא בבית החולים. המאמן נעלב עד עמקי נשמתו והאמון נשבר. בתקופה הזו, לואיס אנריקה החליט שאם הוא יחזור לנבחרת ספרד, חברו (בדימוס) לא יהיה בתמונה.

בהתאחדות לכדורגל החליטו על השינוי כבר לפני כמה שבועות, אבל שמרו על כך בסוד מתוך כוונה לתת לרוברט מורנו להשלים את הקמפיין בו השיג 7 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו והעפלה קלה ליורו 2020. ביום המשחק נגד רומניה החלו לצוץ הדלפות ואחרי שריקת הסיום (0:5 לספרד), מורנו נפרד מהשחקנים בדמעות וצעק בחדר ההלבשה: "זרקו אותי, זרקו אותי מהנבחרת".

מורנו היה אהוב מאוד על הסגל ולמרות סימני השאלה שהועלו בנוגע אליו ושנבעו מחוסר הניסיון שלו, הוא קיווה להמשיך לעמוד על הקווים ביורו 2020. הוא העריך שקיים תסריט שלואיס אנריקה יחזור, אבל ציפה שבמקרה כזה הוא לכל הפחות יתבקש לשוב לעמדת עוזר המאמן. בטח לא להודעת פיטורים.

עוד בוואלה!

לואיס אנריקה מונה מחדש למאמן נבחרת ספרד

לכתבה המלאה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס. רויטרס
כולם ממתינים לפרק הבא בטלנובלה. יו"ר ההתאחדות, לואיס רוביאלס/רויטרס

כשקצין התקשורת של ההתאחדות ביקש ממורנו להתייצב בעמדת הראיונות אחרי המשחק, הוא סירב ואמר לו: "זרתקם אותי". הוא לא חזר עם הנבחרת לבית המלון שלה וגם לא התייצב לפגישה אליה הוזמן עם אנשי ההתאחדות למחרת, אלא שלח את עורכי דינו.

רגע אחרי שסיימו לכתוש את רומניה במשחק האחרון במוקדמות יורו 2020, שחקני נבחרת ספרד נותרו המומים בחדר ההלבשה. כמו כולם, גם הם קראו את הספקולציות על חזרתו של לואיס אנריקה, אבל לא העסיקו את עצמם ביותר מדי מחשבות על כך. מורנו קיבל את ההודעה בבוקר, אבל שמר על קור רוח. אחרי המשחק הוא כבר נתן לרגשות להציף אותו.

מי שידעו על ההתפתחויות היו סרחיו ראמוס, סרג'יו בוסקטס ושחקן נוסף ששמו לא פורסם. היו"ר רוביאלס עדכן אותם בבוקר, אבל קיבל מהם הבטחה לא לדבר עם אף אחד, כולל עם שאר השחקנים. השלושה הללו עלו לכר הדשא בוונדה מטרופוליטנו כשהם יודעים שזה המשחק האחרון של מורנו כמאמן שלהם.

רוביאלס שפיטר את ז'ולן לופטגי בקרסנודאר, יומיים לפני פתיחת מונדיאל 2018, שוב ביצע מהלך מרחיק לכת בעיתוי מפתיע וספג על כך אש צולבת. בתקופה הקצרה בה הוא עומד בראש ההתאחדות, נבחרת ספרד הפכה לסדרת טלנובלה. כעת כולם ממתינים לפרק הבא, אולי ביורו 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully