וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס אנריקה מונה מחדש למאמן נבחרת ספרד

המאמן שנאלץ לעזוב לפני כחמישה חודשים כדי לשהות לצד בתו שחלתה והלכה לעולמה, חזר. רוברט מורנו סיים את דרכו ו"מרגיש נבגד"

עריכת וידאו: ניר חן

(עדכון ראשון: 9:21)

לואיס אנריקה חוזר לאמן את נבחרת ספרד במהלך שעורר הדים רבים בכדורגל המקומי. יו"ר ההתאחדות לכדורגל, לואיס רוביאלס, כינס מסיבת עיתונאים בה נכח גם המנהל הטכני של הנבחרת, חוסה מולינה, ובה הודיע על המהלך.

לואיס אנריקה אימן את נבחרת ספרד עד חודש מרץ, אבל עזב כדי לשהות עם בתו החולה בסרטן. במשך כמה שבועות הוא עוד שימש כמאמן, אבל ביוני עזב סופית כשמצבה של חנה בת ה-9 הורע. בחודש אוגוסט האחרון היא הלכה לעולמה. מי שמונה במקומו היה עוזרו, רוברט מורנו, שהצעיד את לה רוחה להעפלה קלילה ליורו 2020. אתמול (שני) אחרי הניצחון 0:5 על רומניה במשחק האחרון של ספרד במוקדמות, מורנו נכנס לחדר ההלבשה ונפרד משחקניו בדמעות: "פיטרו אותי, אני עוזב".

רוביאלס ספג ביקורת על ההתנהלות של ההתאחדות לכדורגל והיום אמר במסיבת העיתונאים: "ביוני נפגשנו עם רוברט מורנו והבהרנו לו שאם לואיס אנריקה ירצה לחזור, הוא יחזור. הדלת הייתה פתוחה בפניו. האמת היא שבסוף אוקטובר דיברנו עם מורנו והוא זה שסיפר לנו שלואיס אנריקה רוצה לחזור לאמן".

מאמן נבחרת ספרד, לואיס אנריקה. רויטרס
ימשיך מהיכן שסיים, בערך. לואיס אנריקה/רויטרס

השמועות על חזרתו של לואיס אנריקה הציפו את התקשורת הספרדית אתמול, אבל מרבית שחקני הנבחרת סירבו להגיב. סאול אמר בקצרה: "רוברט מורנו איתנו, כפי שהוא היה לכל אורך הקמפיין. אנחנו מאוד שמחים איתו".

מורנו אמר בספטמבר האחרון שאם לואיס אנריקה יוכל לחזור, הוא יפנה לו את הדרך בשמחה ושהחברות ביניהם עומדת מעל הכל. אבל כשהרגע הגיע, זה כנראה לא היה כל כך פשוט. ב"אס" פורסם ש"מקורבים למורנו מספרים שהוא מרגיש מנוצל ונבגד על ידי רוביאלס ולואיס אנריקה". הוא כבר לא יחזור להיות עוזר מאמן בנבחרת ומי שימונה למספר 2 של לואיס אנריקה הוא חואן קרלוס אונסואה, שבעצמו עבד איתו בעבר.

מורנו ששימש כעוזרו של לואיס אנריקה עוד בסלטה ויגו ורומא, קיווה לחתום על חוזה חדש, אבל קיבל הודעה שהוא לא ממשיך ואתמול היה מאוד נסער באצטדיון וונדה מטרופוליטנו ולא הגיע למסיבת העיתונאים אחרי המשחק.

היו"ר ההתאחדות רוביאלס ספג אש על התהליך ובספרד הזכירו את הפיטורים החפוזים של ג'ולן לופטגי ערב פתיחת מונדיאל 2018.ב"מארקה" כתבו הבוקר: "בלגן שלם בנבחרת ספרד. אחרי הפיטורים של לופטגי בקרסנודאר יומיים לפני פתיחת מונדיאל 2018, נכתב פרק שחור חדש". איקר קסיאס צייץ: "אנחנו מדינה בדיחה.... ויוה ספרד".

רוברט מורנו מאמן נבחרת ספרד. GettyImages
עזב בדמעות. מורנו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully