וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי ESPN ממשיכים להתלהב מאבדיה: "גם האתלטיות שלו השתפרה"

האנליסטים של האתר הבכיר ממשיכים להיות תמימי דעים לגבי פוטנציאל ה-NBA של הכישרון הצעיר: "קשה לדמיין אותו מחוץ לטופ 10 בדראפט". גם ים מדר סחט מחמאות: "ההצלחה של טריי יאנג וג'ה מוראנט תפתח לו דלתות"

עריכה: ניר חן

בווידאו: מספרי ליגת העל

מומחי הדראפט של ESPN ממשיכים להתלהב מדני אבדיה - למרות שהוא ממעט לקבל דקות משחק ביורוליג. היום (שני) פורסם דירוג עדכני של 100 הכישרונות הטובים בדראפט, ואבדיה דורג שישי, בדיוק כמו בדירוג הקודם שפורסם בחודש שעבר.

הסקאוט הבכיר ג'ונתן גבעוני ניתח את מצבו הנוכחי של אבדיה, וציין ש"מכבי תל אביב פתחה את העונה ביורוליג בצורה נהדרת, למרות שעשתה זאטת כמעט ללא תרומה של דני אבדיה, שכלל לא שותף במשחקי היורוליג בחודש נובמבר. פציעות כאלה ואחרות עשויות להכריח את מכבי תל אביב להעניק לאבדיה יותר דקות ביורוליג ככל שהעונה תתקדם, אבל בהתחשב בשחקנים שנמצאים לפניו ברוטציה, ייתכן שזה ייקח זמן מה".

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב עם סקוטי ווילבקין. דני מרון
גם הספסול ביורוליג לא משפיע. אבדיה/דני מרון

גבעוני ציין שסקאוטים מה-NBA שמגיעים ארצה כדי לעקוב מקרוב אחרי אבדיה מתמקדים במשחקיו בליגת העל הישראלית, בה הוא מקבל דקות יציבות וקבועות יותר.

"הוא מפגין שם ורסטיליות מרשימה ומספרים יעילים, למרות שהקליעה שלו מהעונשין ומהשלוש ממשיכה להציב סימני שאלה בנוגע לפוטנציאל שלו להפוך לקלע יעיל בטווח הארוך. אבדיה לא מתפקד על תקן פוינט פורוורד כמו ששיחק במדי נבחרת העתודה של ישראל, אבל עדיין קל מאוד לראות את הניצוצות של הכישרון שלו בכל הקשור לשליטה בגוף, ראיית משחק, יצירתיות וטאץ'. רק לעתים רחוקות מאוד יש לו הזדמנות ליצור ממצבי פיק אנד רול ולרוב הוא נוגע בכדור כחלק מהשטף ההתקפי - דבר שאולי טוב להתפתחות שלו אבל לא בטוח שטוב עבורו בטווח הרחוק".

כמו כן, צוין שאבדיה מפגין אתלטיות משופרת - אלמנט שמגביר משמעותית את סיכויי להצליח ב-NBA. "הוא חוסם לא רע, זריז יותר בהגנה, ומראה הרבה דברים ברמה הפיזית שבכלל לא היו לו עוד לפני השנה. קשה שלא להתרשם מהיכולות המגוונות שלו, גם לאור השיפור בצד ההגנתי. לקלוע טוב יותר יהיה הפרמטר הכי חשוב עבורו בהמשך העונה, כדי להקל על החששות של סקאוטים מהאופן שבו המשחק שלו יתורגם ל-NBA. ועדיין, קשה להאמין שייבחר מחוץ לטופ 10".

עוד בוואלה!

"מעולם לא היה לנו כישרון כמוהו": דני אבדיה שוב עולה לכותרות בארה"ב

לכתבה המלאה
שחקן הפועל תל אביב ים מדר. קובי אליהו
"פעם-פעמיים במשחק הוא גורם לך להגיד 'וואו'". ים מדר/קובי אליהו

מייק שמיץ, מומחה דראפט נוסף של ESPN, הקדיש פסקה מיוחדת לחברו הטוב של אבדיה מנבחרת העתודה ים מדר, שגם הוא משחק לא מעט בליגת העל.

"מדר מנצל עד תום את דקות המשחק שלו במדי הפועל תל אביב השנה", מציין שמיץ, וטוען ש"מצד אחד הוא נראה רזה מאוד, עד כדי ספק אם יוכל אי פעם להתמודד עם שחקני NBA ברמה הפיזית. אבל מצד שני, למדר יש הרבה תכונות שאתה מחפש בבחירת דראפט שהיא השקעה עתידית. ההצלחה של גארדים רזים ולא מאוד פיזיים כמו טריי יאנג וג'ה מוראנט עשויה לפתוח דלתות עבור שחקנים עם מבנה גוף כמו של מדר. הוא שחקן מאוד תחרותי, ומדי משחק הוא גורם לך להגיד פעם או פעמיים 'וואו', בזכות היכולות שלו להתל בשומריו, למסור תוך כדי כדרור או ליצור לעצמו מצבי קליעה תחת לחץ".

שמיץ הוסיף ש"בהתחשב בכמות השחקנים הבינלאומיים שיירשמו לדראפט, עם דגש על רכזים, זו לא תהיה הפתעה אם מדר יחכה לדראפט 2021, אבל בכל מקרה עד עכשיו הוא הוכיח שהוא פרוספקט NBA אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully