וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעולם לא היה לנו כישרון כמוהו": דני אבדיה שוב עולה לכותרות בארה"ב

ב"בליצ'ר ריפורט" פרסמו כתבת פרופיל נרחבת אודות הכישרון הצעיר. מאמנו האישי משוכנע כי "אין לו גבולות", ב-NBA משווים לגלינארי ואבדיה עצמו מתחנן: אל תשוו אותי לדונצ'יץ'

צילום ועריכה: קובי אליהו

בווידאו: אבדיה ונבחרת העתודה חוגגים זכייה באליפות אירופה

בארצות הברית ממשיכים לנסות לפצח את חידת דני אבדיה, שאמור להיבחר באחד מעשרת המקומות הראשונים בדראפט ה-NBA של 2020. היום (שישי) פורסמה ב"בליצ'ר ריפורט" כתבת פרופיל נרחב אודות ילד הפלא של מכבי תל אביב, ובה צוטט איש כדורסל ישראלי כאומר: "מעולם לא היה לנו כישרון כמוהו".

ולימיר פרוביץ', מאמנו האישי של אבדיה, סיפר שעבד עם הנער בן ה-19 ללא הפסקה, בדרך כלל החל משבע בבוקר, ו"מעולם לא התלונן". זה, טען, "מה שגורם לכך שאין לו גבולות. הוא נושא עליו משקל גדול, והמשקל הזה רק הולך וגדל". בכתבה, בה מתואר מוסר העבודה הבלתי מתפשר של הכישרון הצעיר, העריך אחד ממנהלי הקבוצות ב-NBA שאבדיה לא מזכיר את לוקה דונצ'יץ', כפי שנטען בעבר, אלא יותר את דנילו גלינארי.

גם אבדיה עצמו הודה שההשוואה לכוכב דאלאס לא ריאלית. "לכל אחד יש את הקצב שלו", אמר, "אבל לוקה הוא שחקן שרואים פעם ב-20 שנה. הוא התבגר מהר, הכדורסל והגוף שלו היו מוכנים לרמות הגבוהות בגיל כל כך צעיר. אני אצטרך קצת יותר זמן להתקדם, ללמוד את הגוף שלי ולשחק ברמות הללו. אנשים לא צריכים להגיד 'הוא צריך להיות כמו לוקה', זה מסובך מאוד".

שחקן מכבי תל אביב, דני אבדיה. דני מרון
לכל אחד יש את הקצב שלו. אבדיה/דני מרון

אף שהוא לא מקבל דקות משחק מרובות ביורוליג עד כה, ניקולה וויצ'יץ' טוען שעצם שילובו ברוטציה בגיל כל כך צעיר הוא כבר הישג גדול: "זה מרשים שהוא ברמה הזאת, ילדים שלו בדרך כלל לא משחקים ביורוליג, בטח לא בקבוצות שמתחרות על הטופ 8. כאן, אם למישהו יש שני משחקים רעים, כולם תוהים, 'מה לעזאזל עובר על השחקן החרא הזה'?"

בכתבה תוארה גם, כמובן, הזכייה המופלאה של נבחרת העתודה באליפות אירופה - אליפות בה אבדיה נבחר ל-MVP. "זה היה הרגע הגדול בחיי", אמר, "והכדורסל הטוב ביותר ששיחקתי".

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס. AP
"שחקן של פעם ב-20 שנה". דונצ'יץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully