וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקה דונצ'יץ' מועמד ל-MVP? "הוא מסוגל להפוך לאירופאי הגדול אי פעם"

אחרי עוד הצגה (שהפעם הסתיימה בהפסד), הפרשנים משוכנעים שילד הפלא הסלובני יתמודד עם יאניס והארדן ראש בראש, ומאמן הניקס מנבא לו קריירה מזהירה לפחות כמו של נוביצקי

עריכה: ליר שפיגלר

קריסטאפס פורזינגיס עמד במוקד משחקי הלילה (בין חמישי לשישי) ב-NBA, אבל איכשהו גם הפעם לוקה דונצ'יץ' הצליח לגנוב את הפוקוס. פורזינגיס זכה לקבלת פנים עוינת במשחקו הראשון במדיסון סקוור גארדן מאז עזב את הניקס בטונים צורמים, המאבס אפילו הפסידו 106:103, אבל גם שתי העובדות הללו לא הצליחו להרגיע את ההתלהבות מילד הפלא הסלובני, שרושם פתיחת עונה מרשימה.

השורה הסטטיסטית היומית של דונצ'יץ' - 33 נקודות, 11 אסיסטים ו-10 ריבאונדים - הפכה אותו לשחקן השני שמגיע לטריפל דאבל במדיסון סקוור גארדן, "מכה של הכדורסל", לפני גיל 21. המספרים שלו עד כה העונה, 28.7 נקודות, 10.3 ריבאונדים ו-9.3 אסיסטים למשחק, כבר הופכים אותו למועמד לגיטימי ל-MVP.

"אני לא באמת חושב שאתמודד על התואר השנה", אמר דונצ'יץ', המדורג העונה שישי בליגה בנקודות, שני באסיסטים ו-15 בריבאונדים. "יש בליגה הרבה שחקנים גדולים, שחקנים מדהימים. נחמד לשמוע שלוקחים אותי בחשבון בתור מועמד, אבל המטרה החשובה היא להביא את דאלאס לפלייאוף. אחרי המשחק הערב, השורה הסטטיסטית שלי לא שווה כלום.הייתי רע, בעיקר בהגנה".

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס. AP
מספרים אדירים. דונצ'יץ' הלילה/AP

בכתבה נרחבת על הלילה של דונצ'יץ' בניו יורק ברשת "יאהו", נטען ש"מעולם לא ראינו שחקן עם מספרים כאלה בגיל 20. לא לברון. לא דוראנט. אפילו לא ג'ורדן".

"הדברים שהוא עושה בגיל 20 פשוט מדהימים", אמר בעלי המאבס מארק קיובן. "הוא מתבגר כל כך מהר, הוא כבר מבין איזו משמעות ומוסר עבודה דרושים כדי להיות הטוב ביותר. הוא כל הזמן עובד על המשחק שלו - וזה החלק הכי מלהיב".

גם מאמן דאלאס ריק קרלייל כבר מוכן להגדיר את דונצ'יץ' כ"אחד הכדורסלנים הטובים בפלנטה, כבר עכשיו. אני לא יודע כמה פעמים עוד תצטרכו שאגיד את זה כדי להפנים את זה".

עוד בוואלה!

האיש שיש לו הכל: לוקה דונצ'יץ' עושה עוד קפיצת מדרגה בדאלאס מאבריקס

לכתבה המלאה
לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס. AP
MVP בגיל 20?/AP

גם בניקס התלהבו מהאיכויות הנדירות של דונצ'יץ', והמאמן דייויד פיזדייל, שהשיג ניצחון שמקנה לו קצת שקט אחרי פתיחת עונה איומה, טען שהוא עשוי לאתגר את מי שהעביר לו את השרביט בדאלאס, דירק נוביצקי.

"כשהקריירה שלו תסתיים, אני די בטוח שהוא ייתן פייט לדירק על תואר השחקן האירופאי הגדול בכל הזמנים. הוא פשוט שחקן מדהים, והוא רק בן 20, אז אין סיבה שזה לא יילך וישתפר".

גם הפרשן טום הברסטרו מרשת "NBC" משוכנע שדונצ'יץ' "יתחרה ראש בראש עם ג'יימס הארדן ויאניס אנטטוקומפו" על ה-MVP השנה. "האיכויות שלו יותר עמוקות מכמעט כל שחקן NBA כיום, והוא רק יילך וישתפר. ההייפ סביבו אמיתי, אמיתי מאוד", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully