וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גז'גוז' ודז'ינסקי: "כמעט שיחקתי בנבחרת ישראל, זה ביתי השני"

אקס מכבי תל אביב התראיין לקראת המשחק בין ישראל לפולין: "ריכרד מולר נילסן רצה אותי בנבחרת. הילדים שלי מבינים עברית"

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: שאול אדם

"ישראל היא כמעט כמו הבית השני שלי. בשלב מסויים בדקנו אפשרות שאשחק בנבחרת ישראל - זה היה בתקופה שריכרד מולר נילסן אימן אותה - אבל זה ירד מהפרק כי כבר היו לי שתי הופעות בנבחרת פולין".

גז'גוז' ודז'ינסקי שיחק בישראל חמש שנים בהן היה אחד מהזרים הדומיננטים והבולטים בליגת העל. בשלוש השנים שלו במכבי תל אביב הוא זכה בשני גביעים ולאחר מכן עבר גם בעירוני ראשון לציון ועירוני קרית שמונה. לקראת המשחק בין ישראל לפולין ביום שבת (אצטדיון טדי, 21:45) הוא העניק לאחד מכלי התקשורת במולדתו ריאיון ארוך וסיפר על חייו וחוויותיו מישראל.

גז'גוז' ודז'ינסקי במדי מכבי תל אביב מול דינמו זאגרב. AP
"בישראל אין חורף". ודז'ינסקי במדי מכבי תל אביב/AP

"היו לי הצעות מקפריסין ומלוזאן השוויצרית וברגע האחרון הגיעה הצעה גם ממכבי תל אביב. האופציה הזו הייתה הטובה ביותר. פגשתי שם את אנדז'יי קוביצה (בישראל קראו לו קוביקה), שהיה הזר הכי טוב שם בזמנו. הוא היה מלך השערים, שחקן מאוד פופולרי. כבר שיחקנו ביחד בלגיה ורשה ושמחתי לפגוש אותו כי היינו חברים מאוד קרובים.

"מכבי תל אביב הציעה לי חוזה לשלוש שנים ואפילו לא חזרתי לפולין כדי להתלבט - חתמתי ואשתי והילדים המריאו לישראל. בהתחלה היו לנו חששות בגלל מה ששמענו, אבל מהר מאוד גיליתי שהמצב לא דומה למה שרואים בחדשות אצלנו. שיחקתי בישראל חמש שנים והייתי טוב. זכיתי עם מכבי תל אביב בשני גביעים והיו לנו קבוצה טובה ומאמן טוב.

"זו הייתה חוויה מעניינת. מזג האוויר שונה, בישראל אין חורף. הכרנו את התרבות של במדינה, את המנהגים. הזמינו אותי ואת המשפחה שלי לבר מצוות וחתונות יהודיות ועד היום יש לי חברים בישראל שאני שומר איתם על קשר. הילדים שלי קיבלו שיעורים פעמיים בשבוע בשגרירות הפולנית ומעבר לכך, הם למדו בבית ספר בינלאומי ביפו. בזכות זה הם מדברים היום אנגלית שוטפת. הם גם מבינים עברית".

עוד בוואלה!

טאלב טואטחה הפצוע שוחרר מנבחרת ישראל, גבי קניקובסקי זומן

לכתבה המלאה
לא לשימוש. ברני ארדוב
חבר קרוב. קוביקה/ברני ארדוב

"בפעמים הראשונות שהייתי עם מכבי תל אביב בחו"ל, הופתעתי. בקרואטיה, ליטא והולנד למשל, לכל מקום שהלכנו, ליוו אותנו שני סוכני מוסד. אף אחד לא היה יכול להיכנס לבית המלון שלנו בלי להיבדק וסוכני המוסד גם היו הראשונים שנכנסו לחדרי ההלבשה כדי לבדוק אותם.

"שמעתי שקז'ימיש מוסקאל סיפר שהוא היה במסעדה בתל אביב עם אשתו ומישהו נורה לנגד עיניו. לנו לא היו חוויות כאלה, אם כי תמיד היה חשש שמשהו יכול לקרות. בכל דירה בישראל יש מקלט (ממ"ד) ולכל משפחה יש מסיכות אב"כ. כשנסענו, תמיד היו לנו מסיכות בתא המטען. היה חשש, אבל עם הזמן הוא ירד.

"המשחק בשבת? אנחנו פייבוריטים, אבל לדעתי יהיה משחק מאוד קשה. ישראל הרבה יותר טובה בבית מאשר בחוץ והיא תשחק על הכבוד שלה. העצה שלי היא לשחק קרוב אחד לשני ובאופן אגרסיבי. הכדורגל הישראלי טכני, אבל פחות חזק מבחינה טקטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully