וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק תן לנו הוראה לחסל אותו". כשאספרייה הציל את חיי צ'ילאברט

החלוץ הקולומביאני גילה: "ב-1997 אחד מסגניו של פאבלו אסקובר החליט לרצוח את השוער האגדי בגלל עימות בינינו. הצלתי אותו"

יוטיוב

ב-2 באפריל 1997, אירחה פרגוואי את קולומביה למשחק במוקדמות המונדיאל. התוצאה הייתה 0:1 לנבחרת המארחת, כשבדקה ה-76 נרשמה תקרית בין השוער המקומי, חוסה לואיס צ'ילאברט, לחלוץ קולומביה, פאוסטינו אספרייה. צ'ילבארט דחף ראשון, אספרייה החזיר והשוער צלל לקרקע כדי לסחוט כרטיס אדום ליריבו. בסופו של דבר שניהם הורחקו ועד כאן, הכל טוב ויפה.

כשאספרייה כבר ישב על הספסל אחרי ההרחקה, צ'ילאברט ניגש אליו ונתן לו אגרוף. על המגרש התפתחה מהומה, כוחות משטרה נכנסו לכר הדשא והרוחות נרגעו רק אחרי דקות ארוכות. קולומביה השוותה ל-1:1 בדקה ה-87, אבל ספגה דקה לאחר מכן ופרגוואי ניצחה 1:2. כעת מסתבר שהאגרוף של צ'ילאברט באותו לילה, כמעט עלה לצ'ילאברט בחייו.

שחקן נבחרת קולומביה ב-1997, פאוסטינו אספרייה לצד שוער נבחרת פרגוואי, חוסה לואיס צ'ילאברט. AP
עימות שכמעט הסתיים ברצח. אספרייה וצ'ילאברט/AP

"הייתי בבית המלון וקיבלתי שיחת טלפון לחדר שלי", סיפר אספרייה בראיון לסרט תעודה במולדתו, "האיש בצד השני אמר 'שלום, קוראים לי חוליו פיירו, אתה יכול להגיע לבית המלון שלי?'. הלכתי לשם ביחד עם חברי לנבחרת, ויקטור אריסטיסבל, והאיש הזה היה שם עם עוד 10 אנשים, כולם שיכורים. פיירו פנה אלי וביקש ממני רשות לרצוח את צ'ילאברט".

פיירו שנעלם בשנת 2001, נחשב לאחד מהאנשים הקרובים ביותר לברון הסמים המפורסם פאבלו אסקובר (שמת ב-1993) והוא כבר תכנן הכל. הוא אמר לאספרייה ששני אנשים מהפמלייה שלו יישארו באסונסיון ויחסלו את צ'ילאברט בימים הקרובים. שלוש שנים לפני כן נרצח אנדרס אסקובר והפשע המאורגן היה חלק בלתי נפרד מהכדורגל בקולומביה, כך שאספרייה הבין שהאיום אמיתי.

החלוץ סיפר שהשיב להם באופן נחרץ: "מה? השתגעתם? אתם תגמרו את הכדורגל הקולומביאני. לא, לא, בכדורגל מה שקורה על המגרש נשאר במגרש". שני האנשים שהיו אמורים לחסל את צ'ילאברט שמעו את ההסתייגות של אספרייה, נופפו באקדחים שלהם ופנו לפיירו: "לא בוס, תן לנו הוראה להרוג את השמן הזה". אבל בסופו של דבר החלוץ הצליח לשכנע סגנו של אסקובר לרדת מהרעיון וצ'ילאברט נותר בחיים.

עוד בוואלה!

דרמה בנאפולי: שחקנים שכרו שומרי ראש מחשש ל"תקיפות נקמה"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully