וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע ההתאחדות לא צפוי להמליץ על ענישה נגד מכבי חיפה בגין הקריאות לאנטואן קונטה

13.11.2019 / 7:15

עורך הדין ניר רשף מאמין כי הצרפתי דובר אמת, אך מתכוון להשאיר את ההחלטה בעניין לבית הדין. הירוקים זועמים וטוענים לקריאות גזעניות מצד אוהדי בית"ר כלפי עאיד חבשי ומוחמד עוואד, הירושלמים טוענים מנגד: "צר לנו שגורמים במכבי חיפה מחפשים להעביר אחריות"

אנטואן קונטה שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
התובע מאמין שהוא דובר אמת. אנטואן קונטה/יוסי ציפקיס

תובע ההתאחדות לכדורגל עורך הדין ניר רשף לא צפוי לבקש או להמליץ על עונש למכבי חיפה בפרשת הנהמות לאנטואן קונטה. מקובל לא אחת שהתובע מבקש בבית הדין עונש מסוים, אך במקרה הזה, מאחר שמדובר בהעמדה לדין כמעט תקדימית, התובע ישאיר את כל הבמה וההחלטה לדיין בבית הדין בעוד שבוע. בהתאחדות לכדורגל היה גם מי שהעריך אמש שהעונש הצפוי למכבי חיפה, אם בכלל, יהיה מידתי ולא חמור מדי וזאת מאחר שגם קונטה טען בתצהיר שלו שהיו אלה כמה אוהדים בודדים שנהמו לעברו.

לוואלה! ספורט נודע כי הסיבה העיקרית בעטיה החליט רשף להעמיד את מכבי חיפה לדין היא האמונה שקונטה באמת שמע קריאות גזעניות לכיוונו במהלך המשחק ולא בדה מלבו את סיפור הנהמות. התובע אמנם מודע לכך השופט המשחק דוד פוקסמן לא ציין את האירוע בדו"ח אבל הוא מאמין שקונטה נפגע. כמוכן, העובדה שקונטה הסכים להופיע בבית הדין ולעמוד בפני חקירה היא זו שחיזקה אצל התובע את ההחלטה להעמיד את מכבי חיפה לדין. התצהיר של קונטה ביחד עם הסכמתו להגיע לחקירה וכאמור האותנטיות שבתגובה שלו תוך כדי משחק הם אלו שהובילו את התובע לקבל את התלונה של בית"ר ירושלים ולהכין כתב אישום לקונטה.

במכבי חיפה זועמים על ההחלטה. גורמים במועדון אמרו שמדובר באכיפה בררנית שכן בעונה שעברה כאשר מאוויס צ'יבוטה טען שאוהדי מכבי תל אביב נהמו לעברו לא הייתה העמדה לדין. כזכור בזמנו צ'יבוטה לא העביר תצהיר ובהתאחדות טוענים שלכן מכבי תל אביב לא עמדה לדין אך בחיפה זועמים על העניין. בנוסף יציגו בחיפה את דוח השיפוט כהוכחה לכך שלא היו קריאות וכן עשויים להביא עדויות של שחקנים שהיו סמוך לקונטה בזמן האירוע.

אתמול (שלישי) העלה דובר מכבי חיפה דודו בזק טענות לפיהן שחקן הקבוצה, עאיד חבשי, ספג קריאות גזעניות כשהתחמם לפני המשחק והוסיף כי הוא עשוי לתת תצהיר על כך. אם זה יקרה, בית"ר ירושלים לא תעמוד לדין בסעיף דומה מכיוון שהשחקן לא התלונן בזמן אמת. מה שכן עשוי להוביל להעמדה לדין זו הוכחה נוספת בדמות סרטון שיראה את האירוע אותו תיאר בזק בתקשורת.

שחקן מכבי חיפה מוחמד עוואד. דני מרון
טוען שגם הוא ספג קריאות גזעניות. מוחמד עוואד/דני מרון

בבית"ר ירושלים הגיבו לטענות מכבי חיפה בדבר נהמות כלפי שחקניהם מכיוון אוהדי בית"ר ירושלים: "צר לנו שגורמים במכבי חיפה מחפשים להעביר אחריות, במקום לקחת אחריות. מדובר באירוע גזענות חמור וכך יש לנהוג בו ולכן אם למכבי חיפה יש חומרים שמוכיחים שמישהו מאוהדינו קרא קריאות גזעניות כלפי שחקן שלהם אנחנו מבקשים לקבל את החומרים ומבטיחים לטפל ביד קשה מאוד, כמו בעבר, בכל מקרה כזה".

עוד בוואלה! ספורט

מכבי חיפה תעמוד לדין על הקריאות הגזעניות נגד אנטואן קונטה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully