וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיעור של הראפטורס ללייקרס: מה שחשוב הוא "DNA של אלופה", לא כוכבים

טורונטו עצרה את הלייקרס בלי לאורי ואיבקה, חשפה את עקב האכילס ההגנתי שלה ונתנה נשק למבקר הגדול של לברון, ששוב עקץ. וגם: אנתוני דייויס הוא "ההפך מקוואי"

עריכה: מתן חדד

אחרי שבעה ניצחונות רצופים ומחמאות מכל עבר, הלייקרס נעצרו הלילה (בין ראשון לשני) דווקא במשחק ביתי, דווקא מול טורונטו החבולה, שחסרה את קייל לאורי וסרג' איבקה, אבל הוכיחה שעדיין יש לה מנטליות של אלופה.

"עדיין יש שם שחקנים עם טבעת ברזומה, עם DNA של אלופים - לא משנה מי משחק, לא משנה כמה שחקנים חסרים", אמר לברון ג'יימס אחרי ההפסד 113:104 בסטייפלס סנטר, והסביר ש"לפעמים זה מה שחשוב - הניסיון הזה, ההבנה של איך מנצחים משחקים. אנחנו יכולים ללמוד מזה לא מעט".

ג'יימס אמנם רשם טריפל דאבל נוסף (רביעי בחמשת המשחקים האחרונים), אבל גם 15 האסיסטים ו-13 הריבאונדים שלו לא כיפרו לגמרי על יום קליעה חלש, אותו סיים עם 13 נקודות עם 5 מ-15 מהשדה. גם במהלך רצף הניצחונות הלייקרס רשמו כמה קאמבקים מאוחרים ולא תמיד הפגינו יכולת יציבה לאורך משחק שלם.

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס, מוקף על ידי שחקני טורונטו ראפטורס. GettyImages
משחק ללמוד ממנו. לברון מוקף בשחקני טורונטו/GettyImages

לברון טוען שזה לא נובע מזלזול או מגישה לא נכונה. "לנצח זה כל מה שאנחנו מנסים לעשות. אני לא חושב ששום דבר הלך לאיבוד אצלנו, כי אנחנו פשוט לא מהקבוצות השאננות האלה. אנחנו דרוכים מדי משחק, שונאים להפסיד, אבל היום הם היום טובים יותר, ואנחנו פשוט צריכים להמשיך הלאה למשחק הבא".

גיבור הניצחון של הראפטורס, כריס בושה, שקבע שיא קריירה של 15 נקודות (תשע מהן ברבע האחרון), אף ניצל את מה שנראה כמו תשישות של לברון כדי לחלק לו חסימה מכרעת בדקות הסיום. "אזכור את הרגע הזה לנצח. אתה חולם על לשחק נגד לברון, מפנטז על דברים כאלה - ואז לתת לו חסימה כזאת...זה משהו מיוחד", אמר בושה בסיום.

באופן לא מפתיע, הפרשן סקיפ ביילס מרשת "פוקס", שידוע כאחד ממבקריו החריפים ביותר של ג'יימס, ניצל את המעידה של הלייקרס כדי לעקוץ ולצייץ: "נראה שלברון זקוק לניהול עומסים, אחרי שהפסיד הלילה לטורונטו בלי לאורי, איבקה והכדורסלן הטוב בפלנטה כיום - ההוא שעזב את הראפטורס בקיץ".

עוד בוואלה!

טורונטו קטעה את הרצף של הלייקרס, סל ניצחון ליוקיץ', יאניס הוציא עצבים

לכתבה המלאה

בניגוד לקוואי לאונרד שמרבה להיעדר ממשחקים כדי להישמר מפציעות, לברון דוגל בגישה אחרת - ונראה שהצליח להדביק בה גם את אנתוני דייויס. AD, שקלע הלילה 27 נקודות (10 מ-20 מהשדה) לצד 8 ריבאונדים ו-4 חסימות, ממשיך לשחק למרות שהוא סובל מפציעה כרונית בכתף.

"למען האמת, אין מהלך שאני לא מרגיש כאבים", הודה דייויס בסיום. "אני משתדל שזה לא יפריע למשחק שלי, אני פשוט מנסה לשחק עד שזה יעבור, ודואג לזה בין משחקים".

פרנק ווגל הודה ש"אחרי אחד המהלכים שבהם היה ניכר שדייויס סובל, שקלנו להוציא אותו. אבל הצוות הרפואי בדק את זה, והחליט שלא".

ב"יאהו" ציינו ש"אנתוני דייויס דבק בגישה ההפוכה מקוואי לאונרד - הוא פצוע, ובכל זאת בוחר לסכן את עצמו. אם זה ישתלם או לא בעתיד, עוד צריך לבדוק".

אנתוני דייויס, לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
פצוע - וממשיך לשחק. אנתוני דייויס/GettyImages

בנוסף, הראפטורס חשפו עוד חולשה של הלייקרס: ההגנה בהתקפות מעבר או מתפרצות של היריבה. ללייקרס יש את ההגנה הטובה ב-NBA עד כה, אבל הקושי לשמור על קבוצות מהירות ניכר מתחילת העונה, ומול טורונטו - הקבוצה עם הכי הרבה נקודות בהתקפות מעבר בליגה, כבר היתה לכך משמעות מכרעת. הלילה הראפטורס קלעו 33 נקודות במתפרצות לעומת 11 בלבד של הלייקרס, ובמחצית השנייה לבדה ניצחו בתחום הזה 0:21.

"ברור שזה עקב האכילס שלו בינתיים", הודה קייל קוזמה. "זה משהו שצריך לטפל בו. יש לנו את ההגנה הכי טובה בליגה, אבל גם לה יש חסרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully