וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע: הרצליה הדיחה את מכבי חיפה עם 76:80, גם גלבוע/גליל עלתה

הפתעה ראשונה בגביע המדינה: המארחת לא התרגשה מהופעה נהדרת של ג'יימס יאנג (30) וחזרה מפער דו ספרתי לניצחון. גלבוע/גליל גמרה את המשחק ברבע השלישי בו קלעה 30 נקודות

ניצן חנוכי שחקן בני הרצליה מול יפתח זיו שחקן עירוני נהריה. אדריאן הרבשטיין
הפתעה באולם היובל. ניצן חנוכי/אדריאן הרבשטיין

שתי עולות נוספות לשלב רבע גמר גביע המדינה בכדורסל נקבעו הערב (שני), לאחר שבני הרצליה הפתיעה בביתה את מכבי חיפה מליגת העל בעזרת משחק נהדר של גייב לווין ואנתוני פישר ועל אף 30 נקודות של ג'יימס יאנג. גם גלבוע/גליל השלימה את העבודה לאחר שניצחה ברוממה את הפועל חיפה. האורחת קלעה 30 נקודות ברבע השלישי ועלתה ליתרון דו ספרתי, ממנו המארחת לא חזרה.

ג'יימס יאנג שחקן מכבי חיפה מול גולן גוט שחקן עירוני נס ציונה. ברני ארדוב
הופעה גדולה שלו לא עזרה לירוקים. ג'יימס יאנג/ברני ארדוב

בני הרצליה - מכבי חיפה 76:80

הפתעה נרשמה הערב באולם היובל לאחר שבני הרצליה שירדה בתום העונה שעברה מהליגה הלאומית הדיחה את מכבי חיפה מליגת העל, שעשתה בקיץ את הדרך ההפוכה. המארחת קיבלה משחק נהדר מגייב לווין ואנתוני פישר והתגברה על הופעת ענק של ג'יימס יאנג שקלע 30 נקודות וגרגורי ורגאס שהיה רחוק שני ריבאונדים מטריפל דאבל. המארחת ממשיכה לרבע הגמר בעוד הירוקים יתרכזו בליגת העל.

קלעו לבני הרצליה: גייב לווין 23 נקודות ו-9 ריבאונדים, אנתוני פישר 22 נקודות ו-7 ריבאונדים, ג'אקים דונלדסון 12 נקודות ו-12 ריבאונדים, קנדל אנתוני 11 נקודות, אור לאומי 6 נקודות ו-5 ריבאונדים, נועם אביבי, אייזאה אייזנדורף ואופק מלכה 2 נקודות כ"א, ניצן חנוכי (15:06) שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי חיפה: ג'יימס יאנג 30 נקודות ו-5 ריבאונדים, סקוט סאגס 14 נקודות, גרגורי ורגאס (10 אסיסטיםף 8 ריבאונדים) ונסטור קולמנארס (7 ריבאונדים) 12 נקודות כ"א, יונתן מור 6 נקודות, רומן סורקין 2 נקודות ו-7 ריבאונדים, ווילי וורקמן (20:25), דניאל קופרברג (13:16) ודיוויד כהן (04:53) שיחקו ולא קלעו.

נסטור קולמנארס קלע נקודות בכורה בירוק, אך המשחק עדיין צמוד באולם היובל בהרצליה. קולמנארס וסקוט סאגס עזרו לירוקים לפתוח פער קטן במהלך הרבע הראשון והעלו את קבוצתם ל-12:18. אור לאומי קלע נקודות ראשונות במשחק, אך סקוט סאגס קבע 16:21 לאחר עבירה טכנית שנשרקה לחובת יושב בני הרצליה, אלדד אקוניס שזרק הערה מיותרת לשופטים. זו גם היתה תוצאת הרבע.

גייב לווין וג'אקים דונלדסון קירבו את הרצליה למרחק נקודה אחת, 21:20 לירוקים, שהתקשו לקלוע נקודות בפתיחת הרבע השני. המארחת פספסה מספר הזדמנויות ליטול את ההובלה אך איבדה או החטיאה ברשלנות, וראתה את ג'יימס יאנג קולע נקודות ראשונות למכבי חיפה ברבע, ו-20:24. ג'יימס יאנג הגיע כבר ל-17 נקודות ושמר את האורחים ביתרון, אך הרצליה העיקשת השוותה בזכות שלשה קשה של אור לאומי - 32:32. הרצליה עלתה ליתרון לאחר נקודות מהקו של אופק מלכה שהגיעו בעקבות עבירה בלתי ספורטיבית שביצע עליו גרגורי ורגאס. בסיום המחצית הראשונה - 36:36.

הירוקים פתחו את הרבע השלישי בריצת 0:9 בראשות ג'יימס יאנג שהגיע כבר ל-22 נקודות, וקבע 36:45 לאורחת. ההפרש כבר גדל לדו ספרתי, אך קנדל אנתוני וגייב לווין דאגו להחזיר את הרצליה ל-49:44. אנתוני פישר קלע שמונה נקודות רצופות וסגר ריצת 2:11 מצד המארחת שהחזירה לעצמה את היתרון, 51:52. בסיום הרבע השלישי 58:62 לבני הרצליה.

ג'יימס יאנג העלה את מניין הנקודות שלו ל-30 וקבע 64:64, שתי דקות בתוך הרבע האחרון. גייב לווין החזיר את המארחת ליתרון בן ארבע נקודות, ועבירה רביעית של קולמנארס הורידה את שתי הקבוצות לפסק זמן. נקודות של קנדל אנתוני קבעו שלוש הפרש להרצליה, אבל גרגורי ורגאס קבע 72:72 בשלשה גדולה.

כחצי דקה לסיום, במצב של 74:76 איבד ג'יימס יאנג כדור קריטי ובנוסף ביצע עבירה על אור לאומי ושלח אותו לקו. הגארד של הרצליה קבר אחת משתיים ומכבי חיפה קיבלה את הכדור האחרון בפיגור שלוש, 22.1 שניות לסיום, אך הירוקים החטיאו ושלחו את שחקני הרצליה לקו, שם אור לאומי ואנתוני פישר קבעו ניצחון מפתיעה לקבוצה מהלאומית, 76:80 להרצליה בסיום.

עוד בוואלה! ספורט

גביע המדינה: עירוני נהריה עלתה לרבע הגמר לאחר 68:78 על הפועל גליל עליון

לכתבה המלאה
ג'מאר גאלי שחקן הפועל גלבוע/גליל. ברני ארדוב
הוביל בריחה של קבוצתו ברבע השלישי. ג'אמר גאלי/ברני ארדוב

הפועל חיפה - הפועל גלבוע/גליל 87:69

גלבוע/גליל נראתה אנמית במחצית הראשונה, אך בעזרת רבע שלישי בו קלעה 30 נקודות ניצחה בקלילות את המארחת ועלתה לרבע הגמר. הפועל חיפה, עם ג'ייסון סיגרס בהופעת בכורה לא רעה בכלל נשארה צמודה במשך כל המחצית הראשונה לאורחים מליגת העל, אך ברבע השלישי העלתה גלבוע/גליל את הקצב וברחה להפרש דו ספרתי, ממנו המארחת כבר לא חזרה.

קלעו לגלבוע/גליל: ג'אמר גאלי 21 נקודות ו-7 אסיסטים, נתנאל ארצי (4 מ-5 לשלוש) 17 נקודות, ג'סטין טילמן (6 ריבאונדים) ויפתח זיו 15 נקודות כ"א, ג'ארוויס ורנדו 10 נקודות ו-10 ריבאונדים, גיל בני 7 נקודות, עידו פליישר 2 נקודות.

בלטו בהפועל חיפה: ג'ייסון סיגרס 14 נקודות, עומר טל 13 נקודות, ניב ברקוביץ' 12 נקודות, איגור נסטרנקו 10 נקודות ו-9 ריבאונדים.

האורחת עלתה ל-5:7 לאחר שלשה של נתנאל ארצי אך התקשתה לברוח למארחת. ג'ייסון סיגרס קלע נקודות בכורה בהפועל חיפה כשצלף מחוץ לקשת. עומר טל העלה את המקומיים ל-9:11 לאחר שלשה נוספת. 15:17 לאורחת בתום הרבע הראשון.

נתנאל ארצי חימם את הידית וקלע שלשה שנייה שהעלתה את האורחים ל-20:23. סיגרס היה טוב אצל אלעד חסין ומנע גלבוע/גליל לפתוח פער משמעותי. ג'ורדן מקסוול קבע 25:25 לאחר דאנק מהדהד. שלשה של יפתח זיו הורידה את שתי הקבוצות לפסק זמן ב-32:34 לאורחים. הפועל חיפה נטלה בחזרה את ההובלה, אך ג'אמר גאלי בסל על הבאזר לאחד חדירה מרשימה הוריד את שתי הקבוצות למחצית ב-36:36.

ג'אמר גאלי השתלט על העניינים בפתיחת הרבע השלישי וסייע לגלבוע לעלות ל-49:56. הפועל חיפה איבדה מעט מהאנרגיות שהיו לה במחצית הראשונה, והמארחת סגרה את הרבע השלישי בריצת 0:8 וחתמה את הרבע בהפרש השיא שלה במשחק - 51:66 לגלבוע/גליל.

האורחת ברחה ל-8 הפרש במהלך הרבע האחרון ונראה שהפועל חיפה הרימה ידיים. הפער חצה במהלך הרבע את קו ה-20 הפרש ובסיום 69:87 לגלבוע/גליל, שהעפילה לרבע הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully