וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמן הכדורים הנייחים: כך ליאו מסי הפך ל"בועט החופשיות הגדול בהיסטוריה"

אחרי עוד שלושער ועוד שני שערים ב"דיוק של כירורג", ברצלונה חושפת את הסודות מאחורי השיפור הדרמטי של הפרעוש לאורך הקריירה, ובמדריד מבינים ש"לעצבן אותו זה הכי גרוע". המספרים והתגובות, כולל הפציעה של סמדו והצהרת האמון בואלוורדה

ליאונל מסי, ברצלונה חוגג. AP
ממשיך להשתפר מיום ליום. מסי חוגג אמש/AP

בתחילת דרכו הוא היה דריבליסט מושלם, מאוחר יותר הפך לסקורר עילאי וכעת, בחלק האחרון של הקריירה, ליאו מסי הופך למאסטר בתחום נוסף: בעיטות חופשיות. אמש (שבת) כבש הפרעוש פעמיים ממצביים נייחים ב-1:4 על סלטה ויגו, הוסיף עוד שער בפנדל, והחזיר את ברצלונה לפסגת הליגה הספרדית בכוחות עצמו.

אז עד כמה מסי הפך לאמן בבעיטות חופשיות? המספרים מדברים בעד עצמם.

* בשמונה העונות האחרונות, ליאו מסי כבש 29 שערים בבעיטות חופשיות - יותר מיובנטוס (27), ריאל מדריד (23) ופריס סן ז'רמן (20). למעשה, אף קבוצה בחמש הליגות הבכירות באירופה לא משתווה למסי.

* בסך הכל, עומד מסי על 52 שערים מבעיטות חופשיות במדי ברצלונה. אגב, אמש היה זה גם השלושער ה-52 שלו בקריירה.

* מסי כבש העונה יותר שערים בבעיטות חופשיות בברצלונה מאשר שרונאלדו עבר את החומה (!) ביובנטוס.

* בסך הכל, כבש מסי העונה ארבעה שערים מתוף 12 בעיטות חופשיות, כלומר 33 אחוזי הצלחה - לא פחות ממדהים.

* שימו לב לשיפור הדרמטי של מסי בבעיטות חופשיות: עד סוף עונת 2014/15 הוא כבש 12 שערים מבעיטות חופשיות מ-174 בעיטות - 6.9 אחוזי הצלחה. מאז תחילת עונת 2015/16 חל שינוי: הוא בעט מאז 174 בעיטות חופשיות וכבש 22 - 12.6 אחוזי הצלחה, שיפור של 5.7%.

* מסי עומד כעת על רצף של חמישה משחקי ליגה רצופים עם שער אחד לפחות.

* זה היה השלושער ה-34 של ליאו מסי בליגה הספרדית, ובכך הוא השתווה לשיאן עד אמש, כריסטיאנו רונאלדו. עם זאת, למסי נדרשו יותר שנים כדי להגיע למספר הזה (16 לעומת 9 של רונאלדו).

* מסי לאט לאט מדביק את הפער במאבק על הפיצ'יצ'י. עד לפני חודש הוא עמד על מאזן של 0 שערים, אולם כעת הוא כבר מדורג שני (בצוותא עם ג'רארד מורנו מוויאריאל) עם שמונה שערים. קרים בנזמה עדיין ראשון עם תשעה.

ליאונל מסי, ברצלונה, בועט בעיטה חופשית. GettyImages
אתם יודעים איך זה הסתיים. מסי מתכונן לבעיטה חופשית/GettyImages

אחרי הניצחון וההצגה של מסי, גם בברצלונה נדהמים מהקפיצה האדירה שלו בבעיטות חופשיות, ובעיקר מהיכולת שלו להוסיף עוד ועוד אלמנטים קטלניים למשחק שלו, גם בגילו המתקדם יחסית (32), גם אחרי כל מה שהשיג בקריירה.

"הוא עבד קשה כדי להפוך לבועט מצטיין", סיפר סרג'יו בוסקטס, שראה את השיפור האדיר של מסי מתחולל לנגד עיניו. "הוא השחקן הטוב בעולם, והוא הולך ומשתפר עם כל יום שעובר. עכשיו הוא גם בועט החופשיות הטוב בעולם, אולי הטוב בכל הזמנים".

שחקנים ומאמנים בברצלונה סיפרו בשנים האחרונות שמסי נהג להתאמן על בעיטות חופשיות בזמנו החופשי, זמן רב אחרי שהאימונים היו מסתיימים. "לפעמים הוא נשאר לבד במתחם האימונים, והתאמן על הבעיטות הללו אפילו כשלא היה שוער בשער או מישהו שיחזיר לו כדורים", סיפרו ב"ספורט".

סרג'י רוברטו אמר אמש ש"ברגע שמסי בועט בעיטה חופשית, אתה כבר יודע שזה נכנס. זה ככה גם באימונים. תענוג לשחק עם גאון כזה. האמת? הוא מתחיל להפחיד גם אותנו, כי לא הגיוני שהוא כל כך טוב".

ג'וניור פירפו הוסיף ש"פעם שיחקתי עם מסי בפלייסטיישן, היום אני משחק איתו במגרש - וזה אפילו מדהים יותר במציאות. כשיש לו בעיטה חופשית ממרחק סביר, כל מה שהשוער יכול לעשות זה לעצום עיניים ולהתפלל".

גם מאמן סלטה, מיודענו אוסקר גרסיה, הילל את מסי בסיום וטען ש"בלעדיו התוצאה לא היתה נראית ככה. הוא בלתי ניתן לעצירה, אף פעם, בשום מצב. הוא משנה את כל המשחק ברגע אחד. הגול השני שלו הרג אותנו".

גם מסי נראה מרוצה במיוחד בסיום. הוא לקח את כדור המשחק יחד איתו, ובחדר ההלבשה התחבק עם אנטואן גריזמן - בתמונה שמוכיחה כביכול שאין דם רע בין השניים, על אף הדיווחים. אמש גריזמן ומסי לא החליפו אפילו מסירה אחת במחצית הראשונה, אולם במחצית השנייה מסי סידר לצרפתי מצב הבקעה מצוין אותו הוא בזבז. "זה היה הערב שהראה שאין שום דבר בעייתי בחדר ההלבשה. מסי מסתדר מצוין עם גריזמן, והשערים של הצרפתי עוד יגיעו", צויין ב"מונדו דפורטיבו".

גם במדריד מכירים בגדולתו של מסי. ב"אס" ציינו ש"מסתבר שהדבר הכי גרוע שאפשר לעשות זה לעצבן את מסי", כשהם מתייחסים לכעסו על השופט על כך ששרק עבירה לחובתו, במהלך שהסתיים בסופו של דבר בשער השוויון הזמני של סלטה. "אחרי המהלך הזה מסי נראה נסער, וזה הסתיים עם עוד שני כדורים ברשת והמון מהלכים של הקרבה".

אחרי המשחק, בברצלונה התפנו לדבר גם על מעמדו של ארנסטו ואלוורדה. המאמן המושמץ סופג ביקורות קשות בתקשורת בתקופה האחרונה, ואמש אף דווח שיפוטר מיידית אם לא ינצח את סלטה ויגו. בסיום נשיא ברצלונה ז'וספ מריה ברתומאו שבר שתיקה ואמר ש"ואלוורדה הוא המאמן האידיאלי עבור ברצלונה. לא עברו לנו מחשבות לפטר אותו, זה ממש לא נכון".

גם חבר ההנהלה גיז'רמו אמור טען ש"ואלוורדה בחור מצוין, מקצוען אמיתי וכולם במועדון מרוצים ממנו. אין הרבה מה לומר מעבר לזה".

ועדיין, למרות ההצגה של מסי וצפירת ההרגעה של ההנהלה לואלוורדה, לא הכל אידיאלי בברצלונה. אמש הצטרף נלסון סמדו למצבת הפצועים המתארכת בחלק האחורי של הקבוצה (גם ג'ורדי אלבה מושבת), ובשעת לילה מאוחרת הודיעה ברצלונה שהוא ייעדר חמישה שבועות לכל הפחות.

שער העיתון "אל מונדו דפורטיבו": "הוא גאון"

שער העיתון "ספורט": "מסי, מסי, ורק מסי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully