וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה 76:97 את הפועל אילת ועלתה לרבע הגמר, גם ראשון לציון עלתה

הצהובים ברחו בהובלת אות'לו האנטר (17 ו-6) והדיחו את הדרומיים במשחק חוץ. אליצור יבנה הקשתה על מכבי ראשון לציון שניצחה בשיניים 80:82. עירוני נס ציונה עלתה אף היא עם 69:81 על אשדוד

שחקן מכבי תל אביב, ג'ון דיברתולומאו. דני מרון
עלו לרבע הגמר. ג'ון דיברתולומאו/דני מרון

משחקי שמינית גמר גביע המדינה בכדורסל נמשכים הערב (ראשון), לאחר שאתמול נהריה הבטיחה את מקומה ברבע הגמר. מכבי תל אביב צלחה את המוקש הקרוי הפועל אילת, כשניצחה אותה בחוץ בעזרת משחק נהדר של אות'לו האנטר. מכבי ראשון לציון, שהפסידה אשתקד בגמר הגביע, הסתבכה במשחק החוץ נגד אליצור יבנה מהלאומית כשהיתה רחוקה מרחק שלשה אחת מהדחה, אך זריקה של אפיק ניסים לשלוש בשניות הסיום נחסמה על ידי פרדריק בורדיון ומנעה הפתעה. עירוני נס ציונה, ללא הקפטן המורחק טל דן, ניצחה את מכבי אשדוד לאחר ערב נהדר ודאבל דאבל נוסף של ג'ף וויטי שקלע 23 נקודות יחד עם 15 ריבאונדים.

אבי בן שימול שחקן הפועל אילת. דני מרון
קרסו בסוף הרבע השלישי. אבי בן שימול/דני מרון

הפועל אילת - מכבי תל אביב 97:76

זה הלך קשה במשך שניים וחצי רבעים, אך בסופו של דבר מכבי תל אביב השלימה את המשימה ועלתה הערב (ראשון) לרבע גמר גביע המדינה. המארחת קלעה באחוזים לא רעים משלוש, והלכה חזק מאוד על ריבאונד ההתקפה ונשארה במשחק עד שלהי הרבע השלישי, אז נתנה האלופה גז ובראשות אות'לו האנטר, טיילור דורסי וג'ייק כהן ברחה לפער דו ספרתי גבוה ולמעשה הכריעה את המשחק. רפי מנקו ויהונתן שולדבראנד הובילו את אילת, שעוד צימקה בתחילת הרבע השלישי ל-49:47, אך בסופו של דבר לא הצליחה לעמוד בקצב של מכבי תל אביב.


קלעו להפועל אילת: רפי מנקו ויהונתן שולדבראנד 17 נקודות כ"א, קיוון דבנפורט 16 נקודות ו-8 ריבאונדים, ג'ארד טרל 11 נקודות ו-6 אסיסטים, אבי בן שימול (6 אסיסטים) ולארי גורדון 5 נקודות כ"א, זיו בן צבי 3 נקודות, אריק תומפסון 2 נקודות.

קלעו למכבי תל אביב: אות'לו האנטר 17 נקודות ו-6 ריבאונדים, נייט וולטרס 16 נקודות, ג'ייק כהן 15 נקודות, טיילור דורסי 13 נקודות, סקוטי ווילבקין (6 אסיסטים) ודני אבדיה (7 אסיסטים, 5 ריבאונדים) 12 נקודות, טאריק בלאק 9 נקודות, יובל זוסמן 3 נקודות.

האלופה פתחה עם 0:7 מהיר כשהמארחת מתקשה לשים נקודות על הלוח. רפי מנקו היה זה שקלע נקודות ראשונות עבור אילת לאחר שתיים וחצי דקות, כשקלע שלשה מאסיסט של אבי בן שימול. אילת השלימה ריצת 0:7 משלה לאחר דאנק של דבנפורט במתפרצת, אך וולטרס וסקוטי ווילבקין שמרו את היתרון צהוב. יהונתן שולדברנד עלה טוב מהספסל אצל המארחת ועזר להשאיר את אילת קרובה לאורחים. 17:23 למכבי תל אביב בסיום הרבע הראשון.

אילת הקשתה על האורחת לברוח והראתה אגרסיביות הן בהגנה והן כשהלכה חזק על ריבאונד ההתקפה. שלשה נוספת של יהונתן שולדברנד קבעה ל-3 הפרש, 29:26, מה שגרם לספרופולוס להזעיק פסק זמן. חמש נקודות רצופות של אות'לו האנטר הגדילו את היתרון הצהוב לשמונה. אילת ניסתה לייצר בלאגן ואכן כפתה איבודים על מכבי תל אביב, אך לא היתה מספיק מרוכזת כדי לסגור את הפער. 35:40 למכבי תל אביב במחצית.

המהלך של הרבע השלישי, ואולי גם של המשחק היה ללא ספק החסימה הנהדרת שביצע קיוון דבנפורט על ניסיון הטבעה של ג'ייק כהן. נקודות ראשונות של אבי בן שימול הורידו ל-42:44 בלבד לצהובים. נקודות של ג'ייק כהן החזירו את ההפרש לשמונה וסל בעזרת הלוח של דורסי קבעו יתרון דו ספרתי - 48:58. שלשה של סקוטי ווילבקין קבעה 52:63 צהוב לקראת הרבע האחרון.

מכבי תל אביב פתחה את הרבע הרביעי בבליץ ועלה ל-54:70, שתי דקות בתוך הרבע, לאחר שתי נקודות של ג'ייק כהן. בשלב זה נראה שאילת הרימה ידיים כשהפער כבר חצה את קו ה-20 הפרש.76:97 למכבי תל אביב בסיום, שעלתה לרבע הגמר.

עוד בוואלה! ספורט

גביע המדינה: עירוני נהריה עלתה לרבע הגמר לאחר 68:78 על הפועל גליל עליון

לכתבה המלאה
ג'ף וויטי שחקן עירוני נס ציונה. לירון מולדובן
דאבל דאבל נוסף. ג'ף וויטי/לירון מולדובן

עירוני נס ציונה - מכבי אשדוד 69:81

עירוני נס ציונה היא הקבוצה הרביעית שמבטיחה את מקומה ברבע גמר גביע המדינה לאחר שניצחה הערב את מכבי אשדוד 69:81. ג'ף וויטי בלט מעל כולם, תרתי משמע, כשסיים עם דאבל דאבל של 23 נקודות ו-15 ריבאונדים. בראד גרינברג קיבל הערב בחזרה את לה דונטיי הנטון שהיה פצוע במשחקים האחרונים, אך לא קיבל מספיק תוצרת מליאור אליהו ואלייז'ה ג'ונסון שקלעו ביחד 7 נקודות בלבד.

קלעו לנס ציונה: ג'ף וויטי 23 נקודות ו-15 ריבאונדים, ג'רמי הולוואל ודקוואן קוק (5 ריבאונדים) 14 נקודות כ"א, גולן גוט 10 נקודות, רביב לימונד 8 נקודות ו-8 אסיסטים, ליאור קררה 7 נקודות, קורי פישר 5 נקודות.

קלעו לאשדוד: סטו דגלאס 18 נקודות, אלכס צ'וברביץ' 15 נקודות ו-5 ריבאונדים, עודד ברנדווין 11 נקודות, לה דונטיי הנטון 10 נקודות ו-5 ריבאונדים, נואה דיקרסון 8 נקודות, ליאור אליהו 5 נקודות, אלייז'ה ג'ונסון 2 נקודות.

לאחר שלא שיחק במשחק הליגה האחרון, עלה בסופו של דבר ליאור אליהו בחמישייה של מכבי אשדוד. נס ציונה ללא הקפטן טל דן שהורחק במשחק הליגה האחרון בחיפה. ג'ף וויטי וג'רמי הולוואל קלעו את כל הנקודות של הכתומים בפתיחה והעלו את נס ציונה ל-8:13. שני השחקנים המשיכו להיות היחידים שקולעים אצל המארחת , אך זה לא מנע מנס ציונה להוביל בתום הרבע הראשון, 14:19.

בפתיחת הרבע השני קורי פישר היה השחקן השלישי של נס ציונה שעלה על הלוח, כשקבע 14:21 לקבוצה של נדב זילברשטיין. ליאור אליהו וסטו דגלאס קירבו את האורחת ל-21:18, ואשדוד לגמרי בעניינים. דקוואן קוק נכנס לעניינים והעלה את קבוצתו ל-22:30. אשדוד העיקשת לא ויתרה ועל אף שראתה כבר את המארחים עולים ליתרון דו ספרתי, ירדו להפסקה בפיגור סביר, 27:33 לנס ציונה במחצית.

ריצת 0:7 בפתיחת הרבע השלישי הציבו את נס ציונה ביתרון דו ספרתי. אלכס צ'וברביץ' עצר את הריצה וצימק את הפער של נס ציונה ל-11, 40:29. אשדוד הורידה לשש הפרש בעזרת צ'וברביץ' ועודד ברנדווין. בסיום הרבע השלישי הובילה נס ציונה 50:59.

המארחת שמרה על יתרונה שנע סביב העשר נקודות גם ברבע הרביעי. אשדוד קיבלה תפוקה נמוכה מאוד משני שחקניה המרכזיים, ליאור אליהו ואלייז'ה ג'ונסון, ולא יכלה באמת לאיים על המארחת שברחה ל-15 הפרש ולמעשה סגרה עניין. 69:81 בסיום.

נועם דוברת שחקן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
ראשון עלתה לרבע הגמר. נועם דוברת/ברני ארדוב

אליצור יבנה - מכבי ראשון לציון 82:80

מכבי ראשון לציון העפילה לרבע גמר גביע המדינה, ואת השורה התחתונה הזו יקח איתו גיא גודס להמשך. זה הלך קשה מאוד לכתומים, שלא היו רחוקים מלהפסיד את המשחק ולחטוף הדחה מפתיעה, אך לשמחתם יתרון האיכות היה לצדם, עם לא מעט מזל, לאחר שאליצור יבנה לא הצליחה לקלוע שלשה בשניות הסיום שהיתה יכולה לנצח את המשחק.

בלטו ביבנה: דניאל ולדין מולינגס 22 נקודות ו-5 ריבאונדים, אלעד הופמן 19 נקודות, בילי מקשפורד 17 נקודות ו-11 ריבאונדים.

קלעו למכבי ראשון לציון: דרל מונרו (5 ריבאונדים) ונועם דוברת 15 נקודות כ"א, עוז בלייזר וג'ונתן וויליאמס (7 ריבאונדים) 11 נקודות כ"א, ג'ורדן סווינג 9 נקודות ו-7 ריבאונדים, פרדריק בורדיון 8 נקודות, אדם אריאל 7 נקודות, אלכס המילטון 6 נקודות ו-5 חטיפות.

יבנה פתחה ללא פחד ועלתה ליתרון מוקדם בן שמונה נקודות על הקבוצה מליגת העל, 11:19 למארחת לאחר חמש דקות. הכתומים נכנסו לאט לאט לעניינים וצימקו ל-23:22. רבע הגנתי לא טוב של הכתומים הסתיים ביתרון קל ליבנה, 25:26.

מכבי ראשון לציון עלתה ליתרון ראשון בפתיחת הרבע בעזרת מהלך של סל ועבירה תוצרת ג'ונתן וויליאמס. האורחת השתלטה על העניינים ככל שהתקדם המשחק ועלתה ל-30:36 לאחר שלשה של נועם דוברת. דרל מונרו לקח פיקוד והאורחים עלו כבר לפער דו ספרתי, 32:42, שלוש דקות למחצית. המארחת ממש לא התכוונה לוותר, רצה 0:12 בהובלת דניאל ולדין מולינגס ונטלה בחזרה את ההובלה. שלשה של פרדריק בורדיון הורידה את מכבי ראשון לציון להפסקה ביתרון מינימלי, 44:45.

אליצור יבנה החזירה לעצמה את היתרון עם ארבע נקודות רצופות בפתיחת הרבע, ושחקניו של גיא גודס לא הצליחו לברוח. ולדין מולינגס קבע 57:57 והגיע ל-20 נקודות. נועם דוברת קלע בספרות כפולות משחק שני ברציפות, לאחר שעשה זאת בשבוע שעבר נגד פרומיתאס ביורוקאפ, אך המארחת נשארה צמודה לכתומים. בסיום רבע 3, האורחת הובילה 63:66.

בפתיחת הרבע האחרון ראשון לציון ברחה לתשע הפרש. אלעד הופמן היה נהדר בשורות יבנה וצימק בשלשה ל-74:68 אך סווינג ובלייזר פתחו פער דו ספרתי, ונראה שסיכויי המארחת לחזור קלושים. אך האורחת הלוחמנית הורידה ל-78:75, 1:38 לסיום. נועם דוברת דייק בשתי זריקות עונשין קריטיות וקבע 78:82, אך מקשפרד צימק למינוס 2. יבנה קיבלה הזדמנות לנצח את המשחק כשאפיק ניסים ניסה לקלוע שלשת ניצחון, אך נחסם בידי פרדריק בורדיון. בסיום 80:82 קשה מאוד למכבי ראשון לציון, שממשיכה לרבע הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully