וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות זהירה במכבי תל אביב: "יש סימנים של קבוצה מעולה"

8.11.2019 / 8:14

הצהובים משתדלים ש"כלום לא יעלה לראש" אחרי הניצחון הגדול על אלבה ברלין, מרוצים מהתרומה של הספסל ומסבירים מה סוד ההצלחה עד כה: "ההיררכיה משתנה ממשחק למשחק, זה משאיר את כולם דרוכים"

ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
רק שלא יעלה לראש. ג'ון דיברתולומאו אמש/דני מרון

עיקרי הדברים

- אחרי הניצחון על אלבה, במכבי תל אביב משתדלים ש"כלום לא יעלה לראש"

- בקבוצה מסבירים מה סוד ההצלחה עד כה: ספסל אקטיבי, ורוטציה משתנה

- הצהובים מבינים: רק אחרי רצף משחקי החוץ אפשר יהיה להעריך את כוחה של הקבוצה

- המטרה הבאה שעומדת לנגד עיניהם של השחקנים: גביע מקומי ראשון אחרי שנתיים

1. חוגגים ונשארים צנועים

מכבי תל אביב המשיכה את פתיחת העונה המצוינת שלה כשהביסה אמש (חמישי) 78:104 את אלבה ברלין ביד אליהו ועלתה למאזן 2:5 ביורוליג. הקבוצה של יאניס ספרופולוס ברחה ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע השני, אותו ניצחה 18:31, בדיוק כמו את הרבע השלישי, ולא הביטה לאחור כשהיתרון כבר עבר את רף 35 הנקודות. היה זה הפעם הראשונה זה שש שנים וחצי שמכבי קולעת למעלה מ-100 נקודות במשחק ביתי ביורוליג.

לא פחות מחמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות עבור הצהובים, כשמעל כולם היה זה ג'ון דיברתולומאו, שממשיך לקבל קרדיט נרחב ועלה לפרקט כבר ברבע הראשון. הקפטן סיים עם 19 נקודות ומדד 24 ב-18 וחצי דקות, והוכתר ל-MVP המשחק.

"הדבר המרכזי הוא שניצחנו משחק חשוב בבית, הכרענו את המשחק במחצית השנייה והמשכנו את רצף הניצחונות שלנו", סיכם דיברתולומאו המאושר, "אנחנו מרוצים ממה שעשינו עד עכשיו, יש עוד דרך ארוכה ויש לנו כמה משחקים חשובים השבוע גם בזירה המקומית ואנחנו צריכים להתמקד בהם".

המאמן יאניס ספרופולוס ירד לחדר ההלבשה בסיום אחרי שסיים לחגוג עם האוהדים ביציע וביקש מהשחקנים להמשיך להישאר צנועים. "באנו עם אנרגיות, כימיה והכל הלך טוב, מי שעלה מהספסל המשיך את זה, וזה סימן לקבוצה טובה מאוד", סיכם ג'ייק כהן שקיבל 17 דקות לא אופייניות ביורוליג ותרם 4 נקודות. "כל מי שעלה על המגרש תרם ועשה הרבה דברים טובים, זה סימן טוב מאוד בשבילנו. אנחנו צריכים להישאר צנועים, עוד לא השגנו שום דבר. אסור שהדברים האלה יעלו לנו לראש".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב הביסה את אלבה ברלין 78:104

לכתבה המלאה
ג'ייק כהן שחקן מכבי תל אביב עם טאריק בלאק. דני מרון
סימנים של קבוצה גדולה. ג'ייק כהן חוגג עם וולטרס ובלאק/דני מרון

2. עברו את מבחן הפייבוריטיות

בימים האחרונים דאגו אנשי מכבי תל אביב לספר בהזדמנויות רבות כי אלבה ברלין היא קבוצה איכותית שאסור לזלזל בה, ואילו על המגרש הדברים נראו קצת אחרת, כשהקבוצה הגרמנית התבטלה בפני הצהובים. המאמן יאניס ספרופולוס אמר בסיום המשחק כי הדבר החשוב ביותר היה הריכוז של השחקנים שלו, שביצעו את תוכנית המשחק. גם השחקנים עצמם הודו כי להתמודד עם משחק כזה היתה משימה לא פשוטה.

"אלבה היא קבוצה התקפית טובה. היא הפסידה כמה משחקים צמודים, אבל היה לה לוח משחקים קשה. ידענו שזה יהיה משחק שאם לא נהיה מוכנים בו, אז יהיה לנו קשה לעצור אותם", המשיך נייט וולטרס שהזהיר רק שלשום ממשחק מסוכן, "מנענו מהם זריקות קלות, ומכאן הדברים הלכו יותר בכיוון שלנו".

ג'ייק כהן, שכבר ידע עם מכבי הפסדים כואבים במשחקים מהסוג הזה, הסכים: "חשוב לנצח משחק כזה. אלבה היתה רעבה ולא היה לה מה להפסיד, זה מראה הרבה בגרות מהקבוצה שלנו, אנחנו יודעים להתמודד עם משחקים כאלה, וצריכים לדעת להמשיך בקו הזה".

למרות החגיגה, הקפטן דיברתולומאו היה היחיד שנשאר דרוך: "ביורוליג אין פייבוריטיות, כל משחק הוא קשה, יש כל כך הרבה שחקנים טובים ומוכשרים. אני לא חושב שקבוצות מפחדים מהאולם הביתי שלנו, כל קבוצה באה לנצח בכל מקום. אנחנו צריכים להיות מוכנים כדי להתמודד עם היריבות בצורה הטובה ביותר".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
משאיר את כולם דרוכים. יאניס ספרופולוס/דני מרון

3. משנים את חלוקת הדקות

אחד הנתונים המעניינים במכבי תל אביב של השבועות האחרונים הוא השינוי בין משחק למשחק בחלוקת הדקות. עומרי כספי, למשל, היה מהמצטיינים במשחקי פתיחת העונה, ולאט לאט מספר הדקות שלו יורד - נגד אולימפיאקוס זכה ל-18 דקות, ואמש שיחק 11 בלבד (שגם בהן הספיק להגיע לספרות כפולות). ג'ון דיברתולומאו, שיובש בפתיחת העונה, זכה אמש ליותר מ-18 דקות והצטיין. גם ג'ייק כהן שלרוב מסופסל ביורוליג זכה אמש ל-17 דקות. אלבה זכה ל-17 דקות. בכלל, היחידים שחצו את רף 20 הדקות הם אות'לו האנטר ונייט וולטרס.

"יש היררכיה ידועה, אבל בתוכה הרבה דברים משתנים וזה דבר טוב שמשאיר את כולם דרוכים", סיפרו בקבוצה, "הדברים משתנים תוך כדי משחקים, יאניס לא מקובע וזורם עם מי שטוב. כרגע, כשהכל הולך, זה מצוין. מה יהיה בעתיד? אף אחד פה לא נביא".

היחיד שנראה שנשאר מאחור ביורוליג הוא דני אבדיה. אמש זכה הכישרון הצעיר של הצהובים לקצת יותר מ-7 דקות, כמעט כולן בגארבג' טיים, אחרי שנגד אולימפיאקוס כלל לא שותף. באבדיה באים לצפות מדי שבוע אנשי קבוצות ה-NBA השונות, אך נראה שאת המבחן האמיתי שלו הוא עובר בליגה, שם משחק את מספר הדקות הרב ביותר מבין שחקני מכבי.

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב עם סקוטי ווילבקין. דני מרון
היחיד שעוד לא מוצא את מקומו ברוטציה ביורוליג. דני אבדיה, במרכז/דני מרון

4. המבחן עוד לפניהם

עם כל הכבוד לרצף הניצחונות המרשים של הצהובים, הארוך ביותר שלהם מאז עונת 2014/15, רוב הניצחונות שלהם הושגו מול קבוצות תחתית ביורוליג, או מול קבוצות שמצויות בכושר לא טוב.

ביום חמישי הבא יתחיל המבחן האמיתי, כשהקבוצה תתארח לסדרה של שלושה משחקי חוץ אצל באסקוניה, מילאנו וברצלונה בהתאמה. השתיים האחרונות נמצאות בצמרת של היורוליג, ובקבוצה יודעים שבתום הרצף הזה יוכלו לדעת טוב יותר להיכן מועדות פניהם בעונה הנוכחית.

"המומנטום בהחלט עוזר לנו, כולם מסתדרים עם כולם, הצוות המקצועי נהדר. תמיד כיף לנצח, אנחנו צריכים להישאר בפוקוס וליהנות מההצלחה, כי הדברים יכולים להשתנות במהרה. חייבים להמשיך לעבוד".

טאריק בלאק שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
עכשיו נראה אתכם. טאריק בלאק חוגג אמש/דני מרון

5. שנתיים בלי גביע

בינתיים, עד שיגיע המשחק נגד באסקוניה ביום חמישי, ישחקו הצהובים שני משחקים במסגרת המקומית. ביום ראשון הקרוב יפגשו בשמינית גמר גביע המדינה את הפועל אילת בחוץ, וביום שלישי יארחו את הפועל באר שבע למשחק ליגה שהוקדם.

בשנתיים האחרונות לא זכתה מכבי בגביע המדינה, ובקבוצה נחושים מאוד להחזיר את התואר ויודעים שהמשוכה ביום ראשון עשויה להיות לא פשוטה.

"אני לא יודע מה קורה עוד שבועיים, אני יודע מול מי אנחנו משחקים במשחק הבא, אילת בגביע בחוץ", סיפר ג'ייק כהן. "עוד לא זכינו בגביע מאז שחזרתי למכבי, והגיע הזמן שאזכה בגביע אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully