אשרף חכימי שחקן בורוסיה דורטמונד. GettyImages
אשרף חכימי שחקן בורוסיה דורטמונד/GettyImages

הנכס הכי חשוב של ריאל?

27.11.2019 / 11:00

אשרף חכימי מתפתח לכוכב ייחודי ורב גוני ונוסק בתקופת ההשאלה מריאל מדריד לבורוסיה דורטמונד. זינדין זידאן כבר מחכה לו בקוצר רוח, אבל האם כדאי לחזור לסנטיאגו ברנבאו?

המשחק בין דורטמונד לאינטר בתחילת החודש החל בכרטיס צהוב לכריסטיאנו ביראגי בגין עבירה על אשרף חכימי, כבר בדקה הראשונה. הוא הסתיים עם בישול של חכימי לפאקו אלקאסר בדקה האחרונה של זמן הפציעות, אבל החלוץ החמיץ. המגן הימני פירק את העורף של הנראזורי מהשריקה עד השריקה, תרתי משמע, והגיע לו להיות הגיבור הגדול של המהפך עם צמד, בדרך לניצחון 2:3. הוא אירגן לעצמו מתנה נפלאה ליום הולדתו ה-21.

חכימי היה הכוכב המרכזי גם בניצחון הקודם של דורטמונד בליגת האלופות, כאשר הבקיע פעמיים ב-0:2 על סלביה פראג בתחילת אוקטובר - אלא שאז הוא עשה זאת מעמדת הקיצוני השמאלי. השער הראשון נכבש בסלאלום מזהיר לאורך האגף הימני דווקא במתפרצת, השני הגיע בהתקפת מעבר קצבית משמאל, והביצועים הדגישו יותר מכל את הרב-גוניות הנדירה של הספרדי-מרוקאי. בחודשים שחלפו מאז תחילת העונה, הוא הספיק לשחק ביעילות זהה כמגן ימני, קשר ימני, קיצוני ימני, מגן שמאלי, קשר שמאלי וקיצוני שמאלי. "אין לי מושג באיזה צד נוח לי יותר לשחק. אני מרגיש מצוין בשניהם", הוא אומר.

אשרף חכימי שחקן בורוסיה דורטמונד. GettyImages
אירגן לעצמו מתנה ליום ההולדת ה-21. אשרף חכימי חוגג עם אוהדי דורטמונד/GettyImages

דורטמונד נחושה להשאירו

אי אפשר להגזים במידת שביעות הרצון של הנהלת דורטמונד והמאמן לוסיאן פאבר מהבחור הצעיר שהגיע בהשאלה לשנתיים מריאל מדריד בקיץ 2018. העונה הראשונה היתה מצוינת, עם משחק הגנה והתקפה משובח. הוא כבש כבר במשחק הבכורה בבונדסליגה, ואת ההצגה המרהיבה ביותר סיפק, באופן לא מפתיע, עם שלושה בישולים ב"דרבי פרטי" מול אתלטיקו מדריד שהסתיים ב-0:4 ענק. ההתאקלמות היתה מהירה מהצפוי, אבל העונה - כאשר החליט פאבר להשתמש בו לעתים תכופות כשחקן קדמי לכל דבר - התרומה אפילו עלתה. חכימי הוא שחקן מפתח קריטי, וההצהרות לגבי עתידו נחרצות.

"נעשה הכל כדי על מנת לרכוש את כרטיסו של אשרף. זה ממש לא סוד שאנחנו מעוניינים בו מאוד", הצהיר היו"ר האנס-יואכים ואצקה. "הוא חיוני ביותר מבחינתנו ומסוגל להכריע משחקים מימין ומשמאל", טוען המנהל הספורטיבי מיכאל צורק. השניים, שהכניסו לחוזה ההשאלה זכות ראשונים על השחקן אם וכאשר תחליט ריאל למכור אותו, כבר החלו לגשש לגבי מחירו האפשרי, אך הסיכוי שלהם להצליח במשימה לא ברור. ריאל כבר שקלה ברצינות לקצר את תקופת ההשאלה ולהחזיר את הכוכב לסנטיאגו ברנבאו בקיץ שעבר, וחכימי עצמו הבהיר: "אפשר יהיה לדבר על עתידי רק בסוף העונה, אבל ברור שהשאיפה היא לחזור לריאל".

החבר הכי טוב של לוקא זידאן

וזה מובן מאליו, כי הרי אשרף הצטרף לאקדמיה של ריאל עוד בגיל שבע. הילד שגדל בשכונה קשה בפרבר הדרומי חטאפה, בן למהגרים ממרוקו שמנהלים עד היום דוכן בשוק המקומי, לא האמין למראה עיניו כאשר התקבל מכתב מהמועדון המלכותי עם זימון למבחנים. הוא הרשים, הוגדר כעילוי בקבוצות בכל הגילאים, תופקד בעיקר בעמדות הקדמיות והעריץ את אנחל די מריה. המהירות, הטכניקה וחוכמת המשחק של האיטריה הקסימו אותו, ובהחלט אפשר לראות דמיון מסוים ביניהם בסגנון הטיפול בכדור. עם הזמן, הוחלט להסיט אותו לעמדת המגן על מנת לנצל את הסיבולת לאורך האגף, ואז הפך גם דני קרבחאל למודל לחיקוי.

במשך כל השנים באקדמיה, החברות הקרובה ביותר היתה עם לוקא זידאן. השוער היה שותפו לחדר, והשניים מצאו תחומי עניין משותפים רבים כי שניהם גדלו במשפחות ממוצא צפון אפריקאי. כך נוצר גם קשר הדוק עם אביו של לוקא, וזינדין זידאן הכיר את חכימי טוב יותר מחניכים צעירים אחרים. הוא עקב אחריו באופן אישי, הכיר לעומק את איכויותיו, והיה זה ששיכנע אותו להישאר בקבוצה בקיץ 2017 כאשר כל פרטי ההשאלה לאלאבס כבר סוכמו.

לפתע, נמכר דנילו למנצ'סטר סיטי, וריאל נותרה חשופה יחסית בעמדת המגן הימני. "תקבל הזדמנויות להראות את כישוריך", אמר המאמן לנער שהיה אז בן 18, וכך היה - גם אם הנסיבות היו מדאיגות. בעיות בליבו של קרבחאל אילצו אותו לקחת פסק זמן, וחכימי נכנס הישר לעניינים. הבכורה מול אספניול באוקטובר 2017 היתה פנטסטית, וזיזו שיבח: "אשרף שיחק כמו שחקן מנוסה. לא הורגש שזה משחקו הראשון". גם קרבחאל עצמו התרשם מאוד: "הילד הזה לומד מהר, והוא יגיע רחוק מאוד". בסופו של דבר, חזר המגן הקבוע במהרה למגרשים, אבל המאזן הסופי של חכימי היה מעודד ביחס לגילו - 17 הופעות בכל המסגרות, ואפילו שני שערי ליגה. השתתפות בשני המפגשים מול טוטנהאם בשלב הבתים איפשרה לו להרגיש שייך למאמץ בדרך לזכיה בליגת האלופות.

אשרף חכימי שחקן ריאל מדריד לפני נוליטו שחקן סביליה. רויטרס
נזרק למים בגיל 18. אשרף חכימי בריאל מדריד/רויטרס

הולך בדרכו של קרבחאל

אין לדעת כיצד היה מתפתחת העלילה לו היה זידאן נשאר בתפקידו, אבל ההתפטרות הסנסציונית של הצרפתי ימים ספורים אחרי גמר הצ'מפיונס-ליג גרמה לחכימי לחפש מקום בו יוכל לפרוח באופן קבוע. הוא כבר היה שחקן מוכר, קיבל הצעות מפתות הרבה יותר מאלאבס, וההשתתפות במונדיאל במדי מרוקו העלתה עוד יותר את מניותיו. בהתאחדות המרוקאית גאים מאוד שגילו אותו עוד ב-2010, יצרו קשר מוקדם, זימנו אותו לנבחרות הצעירות ושבו את ליבו. לדבריו של אשרף, לא היתה התלבטות - הוא רצה לייצג את מולדת הוריו. הקידום היה מהיר, והמאמן דאז הרווה רנאר הצהיר: "יש למרוקו מגן ימני לשנים ארוכות". ואולם, בשני המשחקים הגדולים בגביע העולם ברוסיה, כולל במפגש המרגש נגד ספרד, תופקד חכימי כמגן שמאלי. ככה זה כשאתה רב-גוני.

התכונה הזו רק העצימה את העניין של דורטמונד, והתחושה של חכימי היתה חיובית מאוד. הוא התייעץ לגבי הליגה הגרמנית עם קרבחאל, אשר הצטיין בעונת 2012/13 בלברקוזן ושיכנע את ריאל להפעיל את סעיף הרכישה חזרה כבר בתום שנה אחת - וקיבל את ברכת הדרך. אם קרבחאל, אף הוא יליד הפרברים הדרומיים של מדריד שהצטרף לאקדמיה כנער קטן, עשה זאת, גם אשרף מסוגל. ובמקרה של אשרף, ההצלחה גדולה אפילו יותר, כי הוא משחק בקבוצה טובה יותר אשר נאבקת על תואר האליפות, וגם משתתפת בליגת האלופות. הוא עבר למדים הצהובים-שחורים על מנת להיות על המגרש באופן קבוע ולצבור ניסיון, והמטרה הושגה במלואה. השידוך הזה קרוב לשלמות.

קרבחל. GettyImages
גם הוא נשלח להתחשל בבונדסליגה. דני קרבחאל בלברקוזן/GettyImages

כל העמדות בברנבאו תפוסות

"כאשר הגעתי לכאן, ידעתי שאני חייב להשתפר, ואני עושה בדיוק את זה בהדרגה, צעד אחרי צעד. אני משחק כל שבוע, נהנה מאוד, והופך לשחקן טוב יותר. הבטחון העצמי עולה כתוצאה מכך, ואני אסיר תודה לבורוסיה על כל מה שעשתה עבורי. השחקנים והמאמנים עוזרים לי מאוד. אני אשרף אחר עכשיו", סיפר הכוכב בראיון ל"אס" לפני כחודש. הוא הדגיש אז שוב: "השאיפה היא לחזור לריאל. זה הבית שלי".

הבית הזה עשוי לקרוא לו בקרוב, ושובו של זיזו כמאמן משפר מאוד את עמדת הפתיחה המחודשת של חכימי - גם אם לוקא זידאן מבלה כעת בהשאלה בסנטאנדר בליגה השניה. ואולם, כדאי לקחת בחשבון גם מספר היבטים נוספים. איש לא יודע כמה זמן ישרוד שיתוף הפעולה המחודש של הצרפתי עם הנשיא פלורנטינו פרס, וחשוב מכך - הנשיא העדיף מאז ומתמיד שחקני רכש יקרים על פני קידום בוגרי אקדמיה.

מובן מאליו כי שחקן כלבו ברמתו של אשרף הוא תוספת כוח משמעותית לסגל ריאל, אך רב-גוניותו עלולה להוות גם חסרון מבחינת ההתפתחות האישית. כי הרי קרבחאל תופס כרגע את עמדת המגן הימני, בעוד משמאל נרכש תמורת סכום עתק פרלאן מנדי כדי להתחרות עם מרסלו. בעמדות הקדמיות, הברזילאים הצעירים ויניסיוס ורודריגו הם העתיד, ואדן הזאר הוא הסטאר הגדול. כאשר יוחזר, עלול חכימי להיות מסווג כשחקן רוטציה וסותם חורים, וכך עלול ללכת לאיבוד, במיוחד אם יחול שינוי לא אידיאלי מבחינתו בעמדת המאמן.

אשרף חכימי שחקן בורוסיה דורטמונד. רויטרס
אחת ההבטחות הגדולות בעולם כרגע. אשרף חכימי/רויטרס

קלאסיקו פרטי בקאמפ נואו מחכה

לכן יהיה לו כדאי להגשים את החלום בברנבאו רק אם יגיע לשם מחדש ככוכב אמיתי אשר מעמדו לא מוטל בספק. בקצב הנסיקה הנוכחי, זה בהחלט אפשרי, כי העונה הזו עשויה להתפתח למשהו יוצא דופן. נכון לעכשיו, כבש חכימי 80 אחוזים משערי דורטמונד בליגת האלופות - ארבעה מתוך חמישה. כל ברצלונה הבקיעה ארבעה שערים, בדיוק כמוהו. ילד הפלא ארלינג הולאנד ורוברט לבנדובסקי הבקיעו יותר ממנו. גם בבונדסליגה כבר יש לו שני שערים חשובים במיוחד. בסך הכל, שישה שערים ב-17 משחקים בכל המסגרות שווים לכל מאזנו הקודם מאז תחילת הקריירה, כולל קבוצת המילואים של ריאל. והוא בכלל מגן.

איך שלא תסתכלו על זה, צומח לנגד עינינו שחקן מיוחד מאוד, ולא יהיה מוגזם לומר כי חכימי הוא אחת ההבטחות הגדולות ביותר בעולם בדורו. הערב, עם "קלאסיקו פרטי" מול ברצלונה בקאמפ נואו, הוא ינסה לצלוח עוד מבחן. תהנו ממנו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully