וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר קלינגר בראיון: "יש לי מענק על אירופה, תמיד צריך להאמין"

7.11.2019 / 8:00

המאמן החדש מודע למצב הלא פשוט של הפועל תל אביב, ובכל זאת הכניס מענקים על פלייאוף עליון ואירופה. החוזה הנמוך בקריירה ("הכסף היה הדבר האחרון שעניין"), המסר לקהל ("המינימום שאנחנו חייבים להם זה מקסימום של לב ונשמה"), התהליך עם בוזגלו והדרישות מאינברום. ראיון

צילום: יותם רונן. עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: מסיבת העיתונאים בה הוצג ניר קלינגר יחד עם משה סיני

בשבועות האחרונים, כאשר עלתה בהפועל תל אביב האפשרות שניר קלינגר יאמן, האחים ניסנוב חשבו שמדובר ברמות שכר שלא יוכלו לעמוד בהן. בשיחה הראשונה עם קלינגר, הם הבינו מהר מאוד שהכסף הוא הדבר הכי פחות משמעותי עבורו כרגע, והמאמן הסכים להגיע תמורת שכר של 30 אלף שקלים בחודש - אולי החוזה הנמוך בקריירת האימון שלו.

ניר קלינגר מאמן הפועל תל אביב. יותם רונן, יותם רונן
"התשוקה לאמן את הפועל תל אביב הנחתה אותי". ניר קלינגר/יותם רונן, יותם רונן

אז זה החוזה הכי נמוך בקריירה שלך?

"יש מצבים שהכסף פחות חשוב וגם צריך להתחשב בבעלים שמשלמים העונה לשלושה מאמנים. אני לא מתחיל עכשיו את הקריירה, והכסף היה הדבר האחרון שעניין אותי בשלב הזה, אלא יותר התשוקה לאמן את הפועל תל אביב. זה מועדון גדול, עם קהל גדול מאחוריו שמלווה את הקבוצה גם בשנים פחות טובות שלה ואפשר לראות את זה בכל משחק. המינימום שהצוות, השחקנים ואני צריכים לעשות זה לדאוג להביא מקסימום של לב ונשמה עבורם בכל משחק ומשחק, וזה הדבר הראשון שאני רוצה להכניס לשחקנים. אני לא נכנס למה שהיה כאן קודם. ממה שראיתי, בגדול אני מרגיש שאני רוצה להכניס יותר מחויבות והקרבה מצד השחקנים. ראיתי במחצית הראשונה נגד מכבי חיפה שיש עם מה לעבוד, אבל עדיין ייקח לי קצת זמן ללמוד את הקבוצה ולאפיין אותה לפני שאוכל להסיק מסקנות".

השאלה היא האם יש לך עם מי לצאת למלחמה. עם בוזגלו ואינברום למשל זה לא הצליח בבית"ר ירושלים, מה ישתנה בהפועל תל אביב?

"עד שהתחילו האירועים איתו, אינברום היה השחקן הכי טוב בבית"ר ירושלים. הוא נתן משחקים מצוינים והייתי מאוד מרוצה ממנו. ברור שמה שקרה היה באשמתו והוא יצטרך להוכיח את עצמו, הוא מכיר אותי ויודע טוב מאוד מה הדרישות שלי. לגבי בוזגלו, גם איתו עברתי תהליך בשנה שעברה, גם בנוגע לדרישות שלי, ועובדה שבהרבה מאוד משחקים הוא היה שחקן הרכב. מתי שלא הייתי מרוצה הוא היה על הספסל. אלה שני שחקנים שיודעים את הדרישות שלי ויש להם איכויות לעזור להפועל תל אביב".

ניר קלינגר מאמן בית"ר ירושלים, אושרי דודאי מאמן בית"ר ירושלים, מאור בוזגלו שחקן בית"ר ירושלים. אופיר סער, צילום מסך
"עברתי איתו תהליך בשנה שעברה". ניר קלינגר לצד מאור בוזגלו בבית"ר ירושלים/צילום מסך, אופיר סער

בניגוד לשנה שעברה, הפעם לא דיברת פלייאוף עליון, נזהרת.

"הדבר החשוב במצבנו הוא קודם כל לייצב את הקבוצה, להפוך אותה לכזאת שכולם גאים ומאמינים בה ורק אחרי זה אפשר יהיה לדבר על מטרות. זה לא יהיה רציני לדבר עכשיו באוויר. גם מהתקופה בבית"ר למדתי דברים. קיבלתי קבוצה במצב דומה, ייצבתי אותה, אבל בסוף לא הצלחנו להיכנס לפלייאוף אז אמרו שזה כישלון. אבל כשקיבלתי אותה המצב היה רע. צריך לעשות את ההתאמות, לראות אילו שחקנים יכולים להוביל ולקחת מנהיגות ועם מי יוצאים למלחמה הזאת. המצב של הקבוצה לא פשוט, אבל אני מאמין שעם סבלנות והרבה עבודה קשה נוכל להתרומם ולהביא את הקבוצה למקומות יפים".

בחוזה שלך יש מענק על פלייאוף עליון. יש מענק גם על כרטיס לאירופה?

"כן. להאמין תמיד צריך, אבל זה בכלל לא רציני לדבר על זה בשלב הזה. במצב שלנו המטרה היחידה זה המשחק בשבת נגד קרית שמונה ואחרי זה לצאת לפגרה, לעבוד ולחזור לעוד סדרה של משחקים קשים. נצטרך להקריב, לתת את הדם ואת כל מה שיש לכל אחד ואחד במועדון כדי שזה יקרה. המצב לא פשוט ויצריך מכל אחד לתת הרבה יותר כדי להוכיח שהוא ראוי להפועל תל אביב".

מאמן בית"ר ירושלים, ניר קלינגר. יוסי ציפקיס
"לא הצלחנו להיכנס לפלייאוף אז אמרו שזה כישלון". ניר קלינגר בבית"ר/יוסי ציפקיס

אתה מציין שהפועל תל אביב הוא מועדון גדול, אך במודל הנוכחי זה יכול להיות יותר דומה למה שעשית עם הפועל חיפה ולא כמו מכבי תל אביב או הגדולות האחרות.

"זה ברור, אבל זה לחשוב רחוק מדי. ברור שבהתאם לתקציב יש מגבלות, והשאיפות ההישגיות הן בהתאם, אבל אני תמיד מאמין שגם בתקציבים הרבה פחות גדולים אפשר לעשות דברים יפים. שוב, זה לדבר רחוק מדי, בשלב הזה המטרה היא להוציא את הקבוצה מבוץ שנקלעה אליו וזה לא יהיה פשוט. כרגע נעבור את קרית שמונה, בפגרה נעבוד קשה וננסה לחזור אחרת".

מה אמרת לשחקנים באסיפה אתמול?

"אמרתי מה שהרגשתי, לא תיכננתי שום דבר מראש. הבהרתי איך אני רואה את הדברים, שזה מועדון גדול וכולם צריכים להבין איפה הם נמצאים, לשים הכול בצד ולעשות הכול כדי להרים את העסק. אני תמיד מדבר מהלב ואומר את מה שאני מרגיש, והסברתי להם בדיוק מה אני מצפה ואיך אני רואה את הדברים. הקטע הטקטי לא מדאיג אותי. אני רוצה שכולם יבואו לתת הכול ואז הדברים יסתדרו".

במשחק האחרון פתח רק זר אחד בהרכב הקבוצה. אני מניח שאתה בונה על ינואר.

"יש עוד 9-10 משחקים עד ינואר, כל כך הרבה זמן. לכן אני מתמקד כרגע בהכרת הסגל הנוכחי כדי לראות מי יכול להתאים לדרך שאני רוצה לצאת אליה. יכולים לקרות הרבה דברים עד ינואר, וגם אז לא תמיד מצליחים למצוא שחקנים שישדרגו. כרגע מי שצריך להוציא את הקבוצה מהמצב הזה אלו שחקני הסגל הנוכחי ולא אף אחד אחר".

העידן שאחרי אביטן, לקראת חיפה-בית"ר: הפודיום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully