וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחי הדראפט של ארה"ב: "ספק אם לדני אבדיה יש פוטנציאל להפוך לכוכב NBA"

ב"אתלטיק" וב"בליצ'ר ריפורט" פרסמו תחזיות דראפט עדכניות, השאירו את אבדיה בטופ 10 אבל ציינו שהוא במגמת ירידה: "כישרון שנוי במחלוקת"

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: מתן חדד

המנייה של דני אבדיה עוד תדע עליות וירידות עד ליל הדראפט ב-20 ביוני, אולם לעת עתה נראה שהיא במגמה קלה של דעיכה. אמש (שלישי) פורסמו מוקים עדכניים של "בליצ'ר ריפורט" ו"האתלטיק", ובשניהם הכישרון בן ה-18 של מכבי תל אביב שמר על מקומו בטופ 10, אם כי נותר מחוץ לטופ 5.

"יש סימני שאלה מהותיים לגבי הפוטנציאל שלו להפוך לאולסטאר ביום מן הימים", כתב ג'ונתן וסרמן, מומחה הדראפט של בליצ'ר ריפורט, שחוזה שאבדיה ייבחר בבחירה השישית. יחד עם זאת, לטענת וסרמן, "אבדיה לא נוגע הרבה בכדור השנה, אבל ככל שהדראפט יתקרב קבוצות ב-NBA יסתמכו בעיקר על הניצוצות שהראה כמנהל משחק, וכן על השיפור ההגנתי, כשיחליטו אם לבחור בו במקום גבוה או לא. הוא עדיין נחשב לאחד הכישרונות הכי מגוונים בדראפט".

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
המעקב הצמוד נמשך. אבדיה/דני מרון

סם וסני, מומחה הדראפט של "האתלטיק", ניבא שאבדיה ייבחר בבחירה השביעית, ירידה של שני מקומות ביחס למוק האחרון שפרסם. "הדקות במכבי תל אביב יעזרו להתפתחות שלו, כי הוא מתמודד עם שחקנים בוגרים ובשלים ממנו. ועדיין, הוא כישרון שנוי במחלוקת", הסביר. "רוב התכונות הטובות שלו מיתרגמות לסגנון של שחקן מרכזי שנוגע הרבה בכדור. הוא משחק חזק מאוד, הוא מוסר נהדר, יש לו חושים מצוינים למשחק. מצד שני, אני לא מאמין שהוא יפתח את האתלטיות הנדרשת מכוכב NBA, ואם הוא לא יהיה כוכב, הוא יצטרך לגעת פחות בכדור - ואז התכונות הטובות שלו ייבלעו".

וסני המשיך וכתב ש"אבדיה שולט בכדור ברמה טובה לשחקן בגובהו ומסוגל לחדור לסל, מה שגרר השוואות ללוקה דונצ'יץ' - השוואה שצריכה להיפסק כאן ועכשיו. דונצ'יץ' שלט יותר טוב בכדור בגילו, חדר טוב יותר ובעיקר היה קלע טוב בהרבה. בתרחיש אופטימי, אבדיה יהפוך לשחקן חמישייה תורם בשני צידי המגרש, ויסייע מפעם לפעם ביצירת מהלכים. במובן הזה, מעניין מאוד לעקוב אחריו במכבי תל אביב העונה, כי התפקיד שלו יהיה משני והוא יידרש בעיקר לקלוע זריקות פנויות - ייעוד די דומה למה שהוא עשוי להיות ב-NBA בסופו של דבר".

עוד בוואלה!

יובל זוסמן: "אוכיח לכולם שטעו לגביי כשלא בחרו בי בדראפט"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully