וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדק ושמו מאבוקה: אין מגיע בכדורגל, אבל לכולנו הגיע גול כזה

בגלל איך שהפועל תל אביב שכבה, בגלל שמכבי חיפה היחידה שרצתה, כדי שלא כולם יבכו שוב על VAR. כדי להזניק קצת את מניית שועה, לזרז את גאולת אביטן, לתת לבלבול עדנה בתוספת הזמן. בכדורגל אין מגיע, אבל אורן יוסיפוביץ טוען שהגיע לכולנו גול של מאבוקה בשניות האחרונות

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: מתן חדד

ארנסט היקר.
תודה.

תודה רבה לך.
קודם כל, תודה על הצדק.

בכדורגל אין מגיע, אבל תמיד כיף לראות שזו שמנסה לשחק גם מצליחה לנצח. אתה קולט שבמחצית השנייה הפועל תל אביב לא איימה לעבר השער אפילו פעם אחת, ארנסט? עזוב מסגרת, כיוון כללי. מחצית שלמה, 0 איומים. אתה יודע שבמחצית השנייה היו להם 0 מסירות מפתח? אפס פעמים במחצית שלמה הם ניסו למסור כדור למצב. אפס. פוזשן כבר לא אומר הכול בכדורגל של היום, אבל להפועל תל אביב היו 31% שליטה במחצית השנייה. במשחק בית. 31%! זה כמו קבוצה קטנה נגד ברצלונה בתקופה שברצלונה היתה מביסה תמיד קבוצות קטנות. ברבע השעה האחרונה זה ירד ל-27%.

בכל המחצית השנייה, ארנסט, שחקני הפועל השלימו 101 מסירות. גם אתם לא הדהמתם, חייבים להודות, אבל באותה מחצית השלמתם 278. אי אפשר לפרגן לכם יותר מדי על המשחק, אבל אי אפשר לומר שלא ממש ניסיתם. הם? בדקה ה-76 שלושה שחקנים אדומים נשכבו על הדשא. ביחד. במשחק בית. בבלומפילד. נשכבו. בין אם מתחו שריר ובין אם משכו זמן, זה נוראי וזה נוראי. שלושה ביחד. זו היתה השנייה הכי מתואמת של הפועל תל אביב מאז הדאבל של גוטמן. זה היה פתטי, מנה ראויה למועדון המת הזה.

ארנסט מאבוקה, מכבי חיפה חוגג. דני מרון
מזל שהשער שלו הגיע. ארנסט מאבוקה/דני מרון

אפשר לבקר את המאמן שלך על ניהול משחק - 40 דקות מאז הגול שנפסל ועד לגול שלך, ויש לו כלים מצוינים, וכלום לא קרה. אבל יש עובדות בשטח, והוא מחזיק בהתקפה הכי טובה, גם מבחינת נתונים וגם מבחינת שחקנים. והוא עלה בהרכב טוב. ולפעמים, בטח עבור מאמן, גם משחקים כאלה חשוב לדעת לקחת, תקראו לזה אופי או תקראו לזה הכושר של ניל קלארק. בלבול הכניס את שועה מאוחר מדי - אם מאמין בו, זה חייב להיות מוקדם יותר במשחקים בהם לא הולך - אבל קיבל תמורה. שועה לא היה טוב עם הכדור, מתוך חמש מסירות שחילק ארבעה כדורים הלכו לעזאזל, אבל לפעמים הדבר הכי יפה שאפשר לעשות עם הכדור זה כלום, ואיזה כלום אדיר הוא עשה - פתיחת הרגליים שלו סידרה לך שער בכורה. אז תודה שסיימת את זה בגול, ארנסט, כדי שלא רק אשכנזי יקבל את הבישול שלו - איזה שחקן זה, אשכנזי! - אלא ששועה גם יקבל את דקת החסד שאולי תזניק את המניה שדעכה כמה אחוזים למעלה.

ובצד השני, שני המחליפים שעלו חצי שעה לסיום, ברשצקי וקיירמה, רעננים עאלק, נכנסו ל-24 מאבקים מול שחקני מכבי חיפה, ביחד, ויצאו עם 6 כדורים בלבד. בדקות הסיום, ביחד, הם איבדו 4 כדורים כמו שכיאל איבד מול סלובניה. האיבוד האחרון של ברשצקי הוא זה שגמר את הסיפור, אבל יהיה מטומטם לתלות את האשמה בברשצקי.

הם לא הפסידו בגללו, ארנסט. הבן אדם פתח במשחק ליגה אחד העונה והוחלף במחצית. הוא גמור מנטלית ופיזית כמו כל הקבוצה הזו וכמו המאמן שלה. גם ניסו, אגב, לא אשם בהפסד אתמול. הוא כבר פוטר די מזמן, רק המכתב טרם יצא. זה בטח בגלל הכסף. למעשה, אפשר לומר שבמשחקים האחרונים את הפועל תל אביב מאמן ארנק והשחקנים שלו מוכיחים שבכדורגל לא תמיד רצים בשביל הכסף. מסכן אביטן, רחמים, באמת. כמו הראיון השבור אתמול, כך נראים המשחקים שלו. הוא כמו אלה שמנסים לנצח את הווייז - לשנות מסלול כדי להגיע כמה דקות לפני האלגוריתם. הלו, זה אלגוריתם, בן אדם לא מנצח אלגוריתם. במקרה הטוב הוא מפסיד בדרך אחרת, וזה מה שהיה אתמול.

מאמן הפועל תל אביב ניסו אביטן. דני מרון
מאמן או ארנק? ניסו אביטן/דני מרון

תודה ענקית מגיעה לך בעיקר בגלל שמנעת טריליארד קיטורי VAR בלתי מוצדקים. אם כבר הבעיה בחוקה, לא במצלמות. אז נכון, רוקאביציה חגג שוב גול, ושרי הגאון חגג עוד בישול נהדר, והקהל הירוק שאג וזה היה רגע יפה שנמחק. יבכה מי שיבכה, אבל איזה כיף, ארנסט, שה-VAR הוא לא הסיפור הבוקר, ולא בר נתן, אלא אתה.

הנה, הגענו אליך. גם אני הייתי קשוח איתך, במיוחד על התפקוד הלוקה שלך בקו של ארבעה שחקני הגנה. אבל מה לעשות, מערך של ארבעה מחמיא יותר לסגל הנוכחי, חזיזה, אשכנזי, שרי, ניקיטה, עוואד, שועה, וילדחסוט (איזה בישול יא יאניק!) - ופייר, מול רוב קבוצות הליגה טרנט סייסנברי ועוד אחד בלבד שווה יותר משלושה בלמים לא אוסטרלים. וכן, גם בארבעה, השתפרת. עדיין יש טעויות, ותיבחן מול בית"ר ובאר שבע ולא מול רמה כשל הפועל תל אביב, אבל פייר, השתפרת. ובמשחק הזה גם הצלת גול של שחר הירש (נכון, הוא לא דייק, אבל היית שם כדי לקחת). ונכון, הגול הזה היה כל כך מוצדק שבטח לא אתה כיוונת אלא הגורל, אבל הקרדיט חייב ללכת אליך. בכדורגל אין צדק, אבל בזכותך אתמול היה.

אז תודה לך, ארנסט. בעיקר כי אתה בהרכב שלי בליגת החלומות.

orenjos@walla.co.il

השופט דניאל בר נתן. דני מרון
איזה כיף שהוא לא הסיפור. דניאל בר נתן/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully