וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסה קלדרון פורש בגיל 38, יצטרף לארגון השחקנים ב-NBA

הרכז הספרדי דחה הצעות מאירופה ויהפוך לעוזר מיוחד למנהלת הארגון מישל רוברטס. מריו צ'אלמרס מצטרף לא.א.ק אתונה, יריבת הפועל ירושלים בליגת האלופות

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: מתן חדד

בגיל 38, אחרי קריירה ארוכה ומפוארת, חוסה קלדרון תולה את הנעליים. הרכז הספרדי הוותיק הודיע היום (שני) על כוונתו לפרוש במסגרת ראיון ל"וושינגטון פוסט", בו חשף גם את תפקידו הבא: עוזר מיוחד למנהלת ארגון השחקנים ב-NBA מישל רוברטס.

קלדרון, שקבוצתו האחרונה היתה דטרויט פיסטונס בעונה שעברה, קיבל בחודשים האחרונים מספר הצעות מקבוצות אירופה, כולל מהאקסית באסקוניה, אולם דחה אותן והחליט להשתקע בארצות הברית.

בכך הוא חותם קריירה ארוכה ומרשימה, בטח בטח ביחס לשחקן שמעולם לא נבחר בדראפט. הוא החל את דרכו באלאבה הקטנה ועבר דרך אליקנטה ופואנלברדה לפני שפרץ במדי באסקוניה (טאו ויטוריה בזמנו). לאחר מכן החל פרק ה-NBA בקריירה שלו, שנמשך 14 שנה, רובן המכריע בטורונטו שאת מדיה לבש בין השנים 2005 ל-2013. לאחר מכן עבר גם בדטרויט, דאלאס, ניו יורק, לייקרס, אטלנטה, קליבלנד ושוב דטרויט. בסך הכל רשם 895 הופעות בליגה הטובה בעולם והעמיד ממוצעי קריירה של 8.9 נקודות ו-5.8 אסיסטים למשחק. בעונת 2008/09, עונת השיא שלו בקריירה, קבע את שיא כל הזמנים באחוזי עונשין לעונה שלמה, עם 98.1%.

במדי נבחרת ספרד הגיע להישגים המרשימים ביותר. הוא זכה עם הנבחרת בזהב באליפות העולם ב-2006 כרכז הבכיר בסגל, היה חלק גם מהזכייה ביורובאסקט ב-2011 ואף זכה בשתי מדליות כסף במשחקים האולימפיים.

גארד דאלאס מאבריקס חוסה קלדרון. Tony Gutierrez, AP
בא מלמטה. חוסה קלדרון/AP, Tony Gutierrez

עוד בכדורסל האירופי

* מריו צ'אלמרס בן ה-33 הצטרף לא.א.ק אתונה, יריבתה של הפועל ירושלים בליגת האלופות. הרכז הוותיק, שזכור בעיקר כמי שזכה בשתי אליפויות NBA עם מיאמי הגדולה לצד לברון ג'יימס ודוויין ווייד, מגיע אחרי תקופה קצרה ולא מוצלחת בוירטוס בולוניה.

* ברצלונה הודיעה שהפורוורד ויקטור קלאבר יושבת בין ארבעה לשישה שבועות, בעקבות דורבן ברגלו. המשמעות היא שיחמיץ קרוב לוודאי גם את המשחק נגד מכבי תל אביב ב-22 בנובמבר.

עוד בוואלה!

יאניס ספרופולוס: "כששחקן רואה שהמאמן הוגן, הוא רוצה לעשות מה שהוא אומר לו"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully