וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאניס ספרופולוס: "כששחקן רואה שהמאמן הוגן, הוא רוצה לעשות מה שהוא אומר לו"

4.11.2019 / 9:53

מאמן מכבי תל אביב התראיין ל"גזאטה" היוונית והתייחס להשתלבותו במכבי: "חיברתי שלוש קטגוריות כדי לייצר זהות שונה מהשנים הקודמות. שמח שהשחקנים שלי אומרים שהם צריכים את ההכוונה"

צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: מתן חדד

מכבי תל אביב תארח היום (שני, 21:05, שידור ישיר בספורט 5) את עירוני נהריה במסגרת המחזור החמישי בליגת העל ותרצה להמשיך את המומנטום המצוין שלה מהשבועות האחרונים. הצהובים מגיעים למשחק עם מאזן מושלם בליגה וארבעה ניצחונות רצופים ביורוליג, כשמעבר לפינה מחכה להם רצף של שישה משחקים ב-13 ימים. לקראת המשחק הערב החליט המאמן יאניס ספרופולוס לא להלביש את סקוטי ווילבקין ואות'לו האנטר שיזכו למנוחה.

ספרופולוס עמד באור הזרקורים בסוף השבוע כשהגיע לראשונה כמאמן אורח למשחק חוץ אצל אולימפיאקוס, הקבוצה אותה הוביל להצלחות במשך ארבע שנים, וזכה לתשומת לב מוגברת מהתקשורת היוונית. לפני המשחק, אותו ניצחה מכבי תל אביב 65:90, העניק המאמן היווני ראיון נרחב לאדוניס קלקבוראס מ"גזאטה" בו התייחס גם ליריבה, אבל גם להתאקלמות שלו כמאמן הצהובים.

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. דני מרון
השתלב מצוין במכבי תל אביב. יאניס ספרופולוס/דני מרון

"כשמוניתי למאמן מכבי, האמנתי בסגל", הסביר ספרופולוס כיצד הצליח לשנות את אחוזי ההצלחה של קבוצתו בשנים האחרונות, "היו שחקנים מאוד אתלטיים, עם כישרון וניסיון. היו שלוש קטגוריות שניסיתי לחבר באותו כיוון כדי לייצר זהות לקבוצה, זהות שונה מהשנים הקודמות. מכבי שיחקו משחק מהיר מאוד, משהו שלא רציתי לעצור גם השנה, פשוט רצינו ללכת לכיוון טוב יותר התקפית ולשפר את ההגנה. הכנסתי חוקים להגנה, ובהתקפה ניסיתי לנצל כמה שיותר את המגרש הפתוח, את האתלטיות והכישרון".

עוד הוסיף ספרופולוס כיצד הצליח לבטא את עצמו בקבוצה, "כששחקן רואה שהמאמן שלו הוגן, כשהוא רואה שהוא מנסה לשפר אותו, מנסה להדריך אותו ולהפוך אותו לשחקן טוב יותר, הוא יוצר קשר עם המאמן ורוצה לעשות מה שהוא אומר לו. אני חושב שמהרגע שלקחתי את המושכות של הקבוצה, ניסיתי להדריך את השחקנים ואני חושב שזה מה שהיה חסר במכבי. אני שמח שהשחקנים שלי אומרים לי שהם צריכים את ההכוונה הזאת".

עוד סיפר ספרופולוס על תחילת דרכו כמאמן. "התחלתי לאמן מאהבה למשחק. לא הייתי כל כך מוכשר כשחקן, השקעתי הרבה שעות בניסיון להשתפר. כשהתחלתי במקצוע הזה השקעתי המון שעות, ואני עדיין משקיע, אבל לא האמנתי לאן אגיע. זה מסע יפה, משהו שמשלב הרבה רגעים יפים ורגעים פחות יפים".

עוד בוואלה!

ללא ווילבקין והאנטר: מכבי תל אביב מארחת את נהריה

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
יקבל מנוחה. ווילבקין/דני מרון

זוכרים את גולדן סטייט, מה למדנו מפתיחת העונה, הסיפתח של כספי ומכבי, עם טלפז - הפודיום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully