וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: לואיס המילטון זכה באליפות העולם בפעם השישית

השליט הבלתי מעורער של הסבב: הנהג הבריטי של מרצדס סיים שני בגרנד פרי האמריקאי, הבטיח את התואר ורחוק כעת רק זכייה אחת מהשיא של שומאכר האגדי

לואיס המילטון נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1. GettyImages
בליגה משלו. לואיס המילטון מתקשה להאמין/GettyImages

זה היה באוויר כבר שבועות ארוכים, ויש שיגידו מתחילת העונה, אבל הערב (ראשון) קיבל את החותמת הרשמית: לואיס המילטון הוא שוב אלוף העולם בפורמולה 1. הנהג הבריטי של קבוצת מרצדס, שפתח בשבוע שעבר פער של 74 נקודות בראש דירוג הנהגים אבל לא כזה שהספיק כדי להיות מוכתר שוב במקסיקו, ערך את החגיגה הפעם באוסטין, טקסס, בסיומו של הגרנד פרי האמריקאי - בדיוק כפי שעשה ב-2015. בכך הפך המילטון לנהג הראשון בתולדות הענף שמבטיח פעמיים את התואר בארה"ב.

המילטון, שניצח 10 מ-18 המרוצים הקודמים ומפגין דומיננטיות מרשימה בסבב כבר שלוש שנים, זינק הפעם מהמקום החמישי אחרי סוף שבוע בו לא חש בטוב ומקצה דירוג חלש, ובידיעה שמקום בשמינייה הראשונה יבטיח לו את התואר. למרות זאת, הוא רצה לסיים ראשון בטקסס, הלך על עצירה אחת להחלפת גלגלים, בניגוד ליריביו שעצרו פעמיים, וזה כמעט השתלם לו. הוא הוביל כשנשארו ארבע הקפות לסיום המרוץ, אבל אז החבר ואלטרי בוטאס ביצע עקיפה ומנע ממנו את השוואת שיא הקריירה של 11 ניצחונות ואת ניפוץ השיא שהוא חולק יחד עם מיכאל שומאכר - 17 ניצחונות ביבשת אמריקה.

לואיס המילטון נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1. GettyImages
היעד הבא: שיא הזכיות של מיכאל שומאכר. לואיס המילטון/GettyImages

בוטאס, שותפו של המילטון לקבוצת מרצדס, זינק מהפול פוזישן כנהג היחיד שתיאורטית עוד יכול להדביק את המוביל מבחינת ניקוד ורשם ניצחון רביעי העונה וראשון בקריירה בארה"ב. מקס ורשטאפן, ההולנדי הצעיר של רד בול, סיים שלישי בגרנד פרי ה-100 שלו, שארל לקלר רביעי (עם נקודת בונוס על ההקפה המהירה ביותר) ואילו סבסטיאן פטל שזינק מהמקום השני נאלץ לפרוש כבר בהקפה התשיעית.

זוהי זכייה שלישית ברציפות של המילטון בן ה-34 וחמישית עם מרצדס בשש השנים האחרונות (ב-2008 זכה עם מקלארן, רק ניקו רוזברג ב-2016 קטע לו רצף ארוך יותר). בכך נפרד אלוף העולם מהארגנטינאי חואן מנואל פאנחיו וניצב כעת לבדו כסגן ההיסטורי של השיאן האגדי שומאכר, לו יש שבע זכיות. האם המילטון יצליח להשתוות לו ב-2020?

עוד בוואלה!

לואיס המילטון בפוסט פסימי: "שוקל לוותר על הכל. להיכבות לגמרי"

לכתבה המלאה
לואיס המילטון נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1, עם אביו לאחר הזכייה באליפות העולם. AP
"התחושות מדהימות". לואיס המילטון עם אביו/AP

במכשיר הקשר לאחר שחצה את קו הסיום, בירך המילטון את אנשי הצוות שלו, כשמרצדס הפכה ליצרנית הראשונה שזוכה בשני התארים (האישי והקבוצתי) שש שנים ברציפות: "אנחנו ממשיכים לעלות, חבר'ה. תודה לכולכם, עשינו עבודה נפלאה. אני לא מאמין לזה". לאחר מכן הוסיף: "התחושות מדהימות. זה היה מרוץ כל כך קשוח, ואלטרי עשה עבודה נהדרת היום".

בוטאס הפיני כבר עם הפנים לעונה הבאה: "כל הברכות ללואיס, הוא ראוי לזה. עבורי תמיד תהיה השנה הבאה. זה ניצחון נחמד, הרכב הרגיש טוב והיה לנו שבוע מוצלח כאן".

דירוג הנהגים (אחרי 19 מרוצים מתוך 21):

1. לואיס המילטון (בריטניה, מרצדס) 381 נקודות
2. ואלטרי בוטאס (פינלנד, מרצדס) 314
3. שארל לקלר (מונאקו, פרארי) 249
4. מקס ורשטאפן (הולנד, רד בול) 235
5. סבסטיאן פטל (גרמניה, פרארי) 230

לואיס המילטון נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1. GettyImages
יש לו עוד שני מרוצים כדי לקבוע שיא קריירה של ניצחונות בעונה אחת. לואיס המילטון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully