וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תאמרו להגנתכם? הלקחים של ברק בכר ושחקני הפועל באר שבע מהשבוע המתוח

3.11.2019 / 13:30

למה בכר שומר הפעם את הקלפים קרוב לחזה, מדוע לא רק ויטור וטהא אשמים במצבה של ההגנה ואיזה מסר עקיף הועבר לשחקני ההתקפה. "רק לפני שבוע דיברנו אחרת לגמרי", אומרים בהפועל באר שבע - ובטוחים שהמשחק הערב יכול להיות זה שיחזיר אותם למסלול

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. הפעם בכר שמר את הקלפים קרוב לחזה

שבוע מתוח עבר על הפועל באר שבע. לא שהפסד למכבי תל אביב בבלומפילד לא נלקח בחשבון, אבל התחושה בבירת הנגב היתה שהמשחק הזה המחיש שהפועל באר שבע עוד רחוקה מלסגור את הפער שנפער בין הקבוצות בעונה שעברה. ברק בכר תמיד היה מאמן שרואה את הדברים קצת אחרת. אחד שחושב מחוץ לקופסא גם בהרכבים שלו, גם בשיטות המשחק. כשישב מול העיתונאים בסיום המשחק בבלומפילד לפני פחות משבוע הוא לא הסכים כמעט עם שום קביעה שהתייחסה ליכולת לא טובה של שחקניו.

נכון שהיו נסיבות מקלות להפסד. ההרחקה של מיגל ויטור כבר במחצית הראשונה היתה בראשן. אבל מכבי תל אביב היתה טובה יותר במחצית הראשונה כששתי הקבוצות היו בהרכבים מלאים וגם הגיעה לכמה מצבים. בכר חשב אחרת והתעקש על כך. אבל האימונים שמאז המשחק מול מכבי תל אביב לימדו שבכר הבין שכנראה היה משהו מאוד נוח לשחקנים שלו לפני המשחק מול מכבי תל אביב. דווקא אחרי הניצחון האחרון במשחק שקדם למכבי תל אביב מול עירוני קרית שמונה, בכר היה מלא בביקורת על צורת המשחק של הפועל באר שבע. מסאי דגו לא יכול היה להאמין ש-24 שעות אחרי המחמאות שקיבל אחרי אותו משחק בטרנר הוא יקבל הודעת פיטורין. קרית שמונה שלטה יותר זמן בכדור בטרנר והביכה את הפועל באר שבע.

"היינו בפאניקה מהם", הודו בבאר שבע בסיום בלי להסביר איך זה קרה. ודווקא אחרי אותו משחק בינוני ומטה כשבכר מבקר את הקבוצה שלו, הוא נסע לבלומפילד בלי שגרם לשחקנים שלו כל השבוע לשאול את עצמם מי ישחק במשחק הגדול ומי יהיה ראוי לחולצת ההרכב. למעט נאור סבג שהחליף את רמזי ספורי כדי לייצר שלישייה יותר טקטית כביכול, יתר השחקנים פתחו וידעו לאורך כל השבוע שהם פותחים. אז דווקא אחרי הביקורת באה אולי נינוחות מסויימת אצל השחקנים. דווקא אחרי שהגן על שחקניו ביום שני שעבר, בכר יצר לפני המשחק הערב מול מכבי נתניה תחרות אמיתית על החולצה בכל אימון.

לאורך כל השבוע ניתן היה לשמוע משחקנים במועדון את אותו משפט הקובע שלמעט ארנסטס שטקוס, בן ביטון, לואי טהא, עמית ביטון ועדן שמיר כל ששת השחקנים האחרים שצריכים לאייש את ההרכב ממש לא בטוחים וממש לא יודעים מה יהיה איתם. "ברק אפילו אמר יום לפני מכבי תל אביב באיזה מערך הוא עומד לשחק", נזכר אחד משחקני הקבוצה. "חלקכם כתבתם בתקשורת שהוא יפתח עם שלושה בלמים וברק בא בלי לפחד ואמר במסיבת העיתונאים לפני המשחק שהוא לא יעשה שינויים במערך. לקראת המשחק מול מכבי נתניה הוא לא גילה שום דבר. רחוק מזה".

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
לא השאיר את השחקנים במתח נגד מכבי תל אביב - ולמד את הלקח. ברק בכר/ברני ארדוב

2. לא רק ויטור וטהא אשמים בהפסד למכבי תל אביב

גם בתוך אי ההסכמה שהיתה בין ראשי הפועל באר שבע לבין התקשורת בהתייחס למשחק מול מכבי תל אביב, היתה נקודה אחת שרבים במועדון הסכימו עליה - הפער שהיה מול הצהובים בכל הקשור למשחק ההגנה של שלישיית החלק הקדמי של מכבי תל אביב אל מול המקבילים מבאר שבע. הדבר בלט בעיקר בכל הקשור לז'וזואה ולנייג'ל האסלביינק. בן שהר עוד הספיק לסייע קצת להגנה עד שהוחלף ראשון כמעט כרגיל, אבל שני הזרים הקדמיים של בכר לא תרמו כמעט דבר למשחק ההגנה. זו עוד סיבה לכך שהכל היה פתוח בימים האחרונים, בטח בחלק הקדמי, לקראת המשחק הערב.

"אי אפשר לקחת אליפות אם שחקנים יעשו הגנה ואחרים לא", אמרו בשבוע החולף בבאר שבע. "אולי זו גם הסיבה שמיגל ויטור לא היה שקט במשחק הזה. אולי הוא ראה ששחקנים של מכבי תל אביב רצים כמו משוגעים לחלץ כדורים ואצלנו היתה במשחק הזה התרופפות מסויימת עד שנשארנו בעשרה שחקנים ואז התאבדנו כדי לא לקבל בראש".

עד שפאוליניו יצטרף בחלון ההעברות של חודש ינואר השמיכה של ברק בכר לא תהיה מושלמת בחלק הקדמי, אבל עדיין יש לו כמה אופציות שהוא יכול לנסות ושעליהן הוא חשב למשחק הערב כמו ניב זריהן, חנן ממן, ג'ימי מרין ורמזי ספורי. "במשחק מול מכבי תל אביב הכל נפל על ההגנה. על פניו זה אמור להיות כך, כשהבלם המנוסה שלך משאיר אותך בעשרה שחקנים והבלם השני מנבחרת ישראל כובש שער עצמי ומאבד כדור קריטי לגול השני", אומרים במועדון. "אבל כל שחקן בקבוצה צריך לזכור שההגנה מתחילה אצלו וזה מה שמצפים לראות במשחק הזה מול מכבי נתניה".

עוד בוואלה!

הפועל באר שבע - מכבי נתניה: ממן עשוי לפתוח, ביטון יחליף את ויטור

לכתבה המלאה
לואי טהא שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
זה לא רק הוא. טהא/ברני ארדוב

3. "עד לפני שבוע דיברנו אחרת לגמרי על העונה הזו"

הגרלת סיבוב ח' של גביע המדינה ביום חמישי האחרון סידרה להפועל באר שבע משחק קשה מול מ.ס. אשדוד באיצטדיון הי"א. אלמלא התערבות שופט ה-VAR במשחק הליגה באשדוד לפני חודש וחצי, באר שבע היתה כנראה רושמת את הפסדה הראשון בליגה מול השחקנים של רוני אוואט ולא מול מכבי תל אביב במחזור הקודם.

אבל מאז אותו תיקו באשדוד, יצאה באר שבע לארבעה משחקים בהם היא רק ניצחה כולל ניצחון חוץ מרשים בסמי עופר על הפועל חיפה. המשחק הערב מול מכבי נתניה הוא המשחק הראשון שהפועל באר שבע משחקת אחרי הפסד. יש הכנה אחרת למשחק אחרי הפסד, כל שכן כשמשחקים אותו בבית ובמיוחד כשהאלופה ניצחה אתמול וגם בית"ר ירושלים הוסיפה לעצמה עוד שלוש נקודות.

"ברור שיש קצת לחץ", אמר אתמול שחקן בקבוצה. "אחרי הפסד במשחק שהיה כמו משחק עונה ראשון, אתה חייב לחזור למשחק הבא ולנצח. אסור לנו לפתוח פער והחוכמה היא ללמוד מכל מה שעשינו לא טוב מול מכבי תל אביב, כי עד לפני שבוע דיברנו אחרת לגמרי על העונה הזו ועד כמה למדנו מכל הטעויות בעונה שעברה. עבורנו זה מבחן גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully