וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוסיה חשפו מיילים: בקנבאואר מכר את הבחירה שלו לאירוח המונדיאל

כדורגלן העבר הגרמני שוב מואשם בשחיתות. במייל שנחשף, בכיר רוסי רמז שבקנבאואר מציע את הקול שלו למכירה דרך אחד ממקורביו

עריכת וידאו: מתן חדד

מונדיאל 2018 היה אחד המוצלחים בהיסטוריה מבחינת איכות הכדורגל והארגון. רוסיה זכתה למחמאות שהגיעו לה, אבל מעל הבחירה בה למארחת הטורניר עדיין מרחפת עננה של סימני שאלה (בדיוק כמו בנוגע לאירוח מונדיאל 2022 בקטאר).

רוסיה הוכרזה כמארחת ב-2010, אחרי שגברה על ההצעות של אנגליה, ספרד+פורטוגל והולנד+בלגיה. כבר אז עלו חשדות למקרי שוחד תמורת קולות ואחד השמות שעלה היה זה של פרנץ בקנבאואר. שחקן העבר האגדי נחשד בקבלת שוחד תמורת הצבעה לרוסיה ובין היתר נטען שחברה בבעלותו קיבלה חוזה עם חברת "גזפרום" הרוסית תמורת הקול שלו - טענה שהוא הכחיש. אלא שהיום אתר אינטרנט רוסי חושף כביכול ראיות: התכתבויות בין בכירי ממשל במוסקבה.

דמות המפתח הוא פדור רדמאן, איש עסקים גרמני שמתגורר בשוויץ ונחשב לאחד האנשים הקרובים לבקנבאואר. אחד מהאי-מיילים שנחשפו היום היה מאיגור שובאלוב, פוליטיקאי רוסי ומי שעמד בראש הוועדה המארגנת את ההצעה הרוסית לאירוח. שובאלוב כתב לאחד מעמיתיו על בקנבאואר: "הנטייה שלו הייתה לבחור באנגליה, אבל דרך הקשרים שלנו הבנו שהוא מוכן לתמוך ברוסיה ושהוא נכון לקיים איתנו פגישה במוסקבה. בפגישה כזו יצטרכו להיות נוכחים אנשים מהדרג הכי גבוה. היועץ שלו, פדור רדמאן, מציע את הקול שלו תמורת תשלום נדיב על שירותי ייעוץ".

לאורך שנים בקנבאואר הוא אחד מכמה בכירים שנוטען כלפיהם שהם שיחדו מצביעים בפיפ"א תמורת קולות לגרמניה כדי שהיא תארח את מונדיאל 2006. לאחרונה אף היה אמור להיות מוגדש נגדו כתב אישום, אבל הוא נדחה בגלל מצבו הבריאותי. ביוני 2014 בקנבאואר הושעה ל-90 יום מוועדת האתיקה של פיפ"א אחרי שסירב לשתף פעולה עם חוקרים שבדקו טענות לשוחד במהלך קמפיין הבחירות לאירוח המונדיאלים ב-2018 ו-2022.

פרנץ בקנבאואר. AP
האשמות חוזרות ונשנות כבר שנים ארוכות. בקנבאואר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully