וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן ארסנל אונאי אמרי: "גרניט ג'אקה שבור ועצוב, אנחנו דואגים לו"

בארסנל ממשיכים לעקוב אחרי הפרשה המסעירה, אמרי מודה שהקשר לא צפוי לשחק מול ליברפול לאור מצב הרוח שלו אחרי ההתפרצות: "הוא צריך לבקש סליחה". הפרשנים טוענים: "זה סוף הדרך של אמרי"

עריכת וידאו: מתן חדד

האם תקרית גרניט ג'אקה הייתה דווקא הסימן לתום עידן אונאי אמרי בקבוצה? באנגליה עסקו בעיקר בעתידו של המאמן אחרי ה-2:2 הביתי מול קריסטל פאלאס כשעל פי רוב הפרשנים נראה שזמנו של הספרדי קצוב. כזכור, בתחילת השבוע התותחנים שוב אכזבו בגדול את הקהל הביתי, במשחק שבו נרשם עימות בין קפטן הקבוצה גרניט ג'אקה לאוהדים. בדקה ה-61 ג'אקה הוחלף על ידי בוקאיו סאקה, והקהל המקומי לשרוק בוז לשוויצרי, ואף הריע בצורה מופגנת ברגע שהמספר שלו הופיע על שלט החילופים. ג'אקה בתגובה התעכב בירידה מהמגרש ולאחר מכן סימן על האוזן והניף ידיים בסרקזם, ולכאורה סימן לקהל להגביר את עוצמת השריקות. לאחר מכן ג'אקה צעק לעברם "פאק יו", סירב ללחוץ את ידו של המאמן והוריד את החולצה בהפגנתיות בדרכו אל חדר ההלבשה.

כזכור, ג'אקה בכלל קיבל את סרט הקפטן בקיץ מאונאי אמרי בגלל שהקפטן הקודם לורן קוסיילני סירב לצאת עם הקבוצה למסע המשחקים של קדם העונה ודרש לעזוב. האווירה המתוחה באצטדיון האמירויות לא הסתכמה רק בתקרית עם ג'אקה, אלא גם בכך שהקהל שר לאורך כל המשחק את שיר השחקן של מסוט אוזיל, ששוב נותר מחוץ לסגל.

היום אמרי טען שג'אקה "שבור" מהפרשה. "זה לא קל עבורו ועבור הקבוצה", אמר המאמן, "הוא שבור עכשיו. שבור ועצוב. דיברנו אתמול, וגם ביום ראשון דיברנו. הבוקר הוא התאמן כרגיל, אבל הוא שבור ועצוב מהמצב. המחויבות שלו למועדון היא גדולה, תמיד. הוא רוצה לעזור. ההתנהגות שלו באימונים הייתה מושלמת, עם השחקנים ועם המועדון. הוא יודע שהוא טעה. הוא טעה, והוא מרגיש את זה בפנים, בצורה עמוקה וחזקה. אבל זה נורמלי לבן אדם. הוא צריך, כמו שכל שחקן צריך, תמיכה. את התמיכה של הקהל. שיתמכו בו ובקבוצה.

"הוא עכשיו בדאון. והדבר הכי חשוב כרגע זה שאנחנו דואגים לו, ולמשפחה שלו. דואגים לו, המועדוןן, הקבוצה, כדי למצוא את הג'אקה שלנו". אמרי אישר שהוא לא צפוי להיות בסגל לליברפול ליום רביעי. "כן, הוא צריך להתנצל. כשאנחנו עושים טעויות, אנחנו צריכים לבקש סליחה. ככה אני מעדיף. אנחנו הצענו לו לעשות את זה".

אונאי אמרי מאמן ארסנל עם גרניט ג'אקה. רויטרס
אמרי וג'אקה אחרי התקרית ביום ראשון/רויטרס

האם המאמן יהיה זה שישלם את המחיר? "אין ספק שאמרי מגיע לשלב משמעותי מאוד מבחינתו בארסנל", כתב פיל מקנאלטי ב-BBC, "הוא קיבל את התפקיד כדי לתקן את החוליים מהתקופה של ארסן ונגר אחרי שהמאמן האגדי השאיר את הדברים לא מספיק יציבים ועם טעויות שחוזרות על עצמן. עשרה מחזורים לתוך העונה השנייה שלו ואחרי שהוביל את הקבוצה לגמר הליגה האירופית בעונה שעברה, אמרי עומד בפני מספר שאלות. נראה שלא הרבה השתנה בארסנל. היא קבוצה כישרונית, מושכת ומהנה ביום טוב, אבל זה היה גם אצל ונגר. היא קורסת מול יריבות מחויבות בכל משחק חוץ, בדיוק כמו שהיה אצל ונגר.

"יש לה עדיין מרכז הגנה רך ושביר תחת לחץ, בדיוק כמו שהיה אצל ונגר. ניתן היה לראות את כל זה במהלך השבוע החולף עם ההפסד לשפילד יונייטד ביום שני, המאבק לנצח את ויטוריה גימראייש וה-2:2 מול פאלאס בבית. הבעיה הכי גדולה של אמרי היא שאין שום חותמת שלו על הקבוצה, שום אסטרטגיה ברורה, שום עדות לכך שהוא איזשהו שדרוג לעומת ונגר. אפשר היה לראות כמה ארסנל שבירה ברגע שפאלאס צימקה ל-2:1, פתאום היו באצטדיון עצבים ולחץ ושער השוויון ממש לא הפתיע. התותחנים עדיין לא חזקים מנטאלית או פיזית ופאלאס הרגישה את זה. בדיוק באווירה הלא רגועה וחמה הזו הרגשות והכעסים משתלטים. יש הבדל עצום בין הרוגע והאחדות בצ'לסי תחת פרנק למפארד, שנמצא רק כמה חודשים בתפקיד, לבין העצבים והזעם שיש בארסנל".

גרניט ג'אקה שחקן ארסנל. רויטרס
הטירוף של ג'אקה/רויטרס

כתב ופרשן "מירור" ג'ון קרוס, שנחשב מקורב מאוד לארסנל, כתב: "אני חושב שזה סוף הדרך לאונאי אמרי, קשה לי להאמין שיש דרך חזרה. אני לא מופתע מהמהירות בה מצב הרוח השתנה. בעונה שעברה חשבתי שאמרי היה בסדר בסך הכול. מקום חמישי, פספס את ליגת האלופות במעט והפסיד בגמר הליגה האירופית, לא אסון. המועדון גיבה את אמרי בקיץ והשקיע הרבה כסף כשמשפחת קרונקי דורשת ומצפה למקום רביעי. לקבוצה יש סגל הרבה יותר חזק ממה שרבים חושבים.

"למרות הכול, אמרי לא באמת מקדם את הקבוצה. מה הסגנון שלו? לחץ, התקפות מתפרצות, שליטה בכדור? לאף אחד אין מושג. אין לו שום קשר עם האוהדים כי הוא מתקשר איתם בצורה לא טובה. גם השחקנים לא משוכנעים לגבי אמרי כי הוא נוטה להסתגר ולא לשתף אותם בדברים. הבחירה וההצבעה במי שייבחר לקפטן זה אולי משהו שנהוג בספרד, אבל זה מוזר. וברגע שבחרו בג'אקה בחרו בשחקן לא פופולארי בקרב האוהדים. זה מסוכן ועכשיו הוכח. עכשיו האוהדים מעודדים את מסוט אוזיל כנציג של כל מה שרע במועדון, אבל זה אותו שחקן שבעצמו ספג קללות מהאוהדים. עכשיו הוא הומר למקל שמכה באמרי.

"אני לא חושב שאמרי הוא התשובה, הרגשתי שהיו צריכים ללכת על מיקל ארטטה או ברנדן רוג'רס אחרי ונגר, הם היו מצליחים יותר. אני חושב שהם יישארו עם אמרי כי המקום הרביעי הוא בר השגה העונה. אם העונה לא תלך לשום מקום מבחינת הקבוצה, ההנהלה תצטרך לפעול".

מסוט אוזיל, ארסנל. GettyImages
גורם לתסכול רב בקרב אוהדי ארסנל. אוזיל/GettyImages

ב"סקיי" ניק רייט כתב: "בתחילת העונה שעברה ארסנל אמנם הפסידה בשני המשחקים הראשונים, אבל היה נראה שיש לה תכנית משחק. שנה לאחר מכן וקשה מאוד להבין מה אמרי רוצה מהשחקנים שלו. התכניות המוקדמות של אמרי לשנות את הזהות של ארסנל נקרעו לגזרים. נראה שאמרי רק בלבל את השחקנים שלו וגרם לחוסר סדר בקבוצה. עוד בעיה של אמרי היא הטיפול שלו בנושאים אישיים ובעיקר במקרים של ג'אקה ואוזיל. כל הסוגייה עם ג'אקה טופלה בצורה אומללה. אמרי היה יכול להוריד קצת את הלהבות סביב ג'אקה אם היה מוציא אותו מההרכב. הוא היה יכול לתת את סרט הקפטן למישהו אחר או לכל הפחות לא להתעכב כל כך הרבה זמן בהחלטה שלו. זה רק הפך את זה לסיפור יותר גדול והגדיל את הציפיות ואת הסיפור.

"לגבי אוזיל: האוהדים שרו את שמו ביום ראשון, אבל הוא כבר שישה משחקים ברציפות לא נכלל אפילו בסגל הקבוצה. יש לו רק שתי הופעות העונה. אמרי מתעקש שההחלטה שלו זוכה לגיבוי מהנהלת ארסנל. כלומר לא רק המאמן רוצה לזרוק את הגרמני מהמועדון. אמרי מרגיש שאוזיל לא נותן הכול באימונים ושלאחרים מגיע לשחק לפניו. יכול להיות שהוא צודק, אבל חוסר היצירתיות של הקבוצה שלו הופך את ההחלטה הזו ליותר קשה להבנה מבחינת האוהדים. ארסנל כבשה פחות שערים ממשחק רץ מאשר נוריץ' וברנלי העונה ולמרות זאת הפתרון הכי ברור לא משומש".

בתוך כך, מדווחים באנגליה כי שלושה שחקנים בכירים של ארסנל הגיעו לביתו של ג'אקה כדי לבקר אותו ולהביע בו תמיכה. אותם שלושה דאגו ממצבו הנפשי של השוויצרי אחרי התקרית הקשה ולכן בחרו לבקר אותו ולוודא שהכול בסדר. לוקאס טוריירה, שהתחמם בזמן שהתקרית המכוערת הזו התרחשה, החל לבכות והקטור ביירין ניחם אותו. האורוגוואי אפילו נראה כמי שפונה לקהל ומבקש ממנו להפסיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully