וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה 69:84 את הכוכב האדום בלגרד אחרי הארכה

סקוטי ווילבקין בלט בהארכה עם 9 נקודות מתוך ה-16 שלו והוביל את הצהובים לניצחון יורוליג ראשון העונה בתום 40 דקות ראשונות לא מרשימות בכלל. נייט וולטרס הוסיף 15, גם עומרי כספי קלע 15 וקלט 8 ריבאונדים

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
הביא את הניצחון הראשון למכבי תל אביב במו ידיו. ווילבקין/דני מרון

זה היה קשה, זה היה גם די מכוער ולא מרשים, אבל בסופו של דבר מכבי תל אביב הצליחה להשיג הערב (חמישי) את ניצחון היורוליג הראשון שלה לעונת 2019/20. הצהובים עשו את זה עם 69:84 מול הכוכב האדום בלגרד בתום הארכה שהגיעה אחרי 40 דקות לא טובות של כדורסל, ובעיקר שלושת הרבעים האחרונים. רק במזל ובשל החטאת שלשה פנויה לחלוטין של בילי בארון שבע שניות לסיום מכבי תל אביב הגיעה בכלל להארכה כשבצד השני יובל זוסמן מחטיא שלשה. כל זה הגיע אחרי שהמארחת שמטה יתרון 57:67 כשטאריק בלאק עושה המון שטויות ומסיים את המשחק עם 5 עבירות עוד לפני תום הזמן החוקי ו-7 איבודים. בהארכה סקוטי ווילבקין קיבל את הכדור ועשה את שלו עם 9 נקודות ועוד אסיסט אחד יפה לאות'לו האנטר ומכבי תל אביב סיימה את חמש הדקות הנוספות ב-2:17, שזה יותר מאשר קלעה בכל אחד משלושת הרבעים אחרי הראשון.

ווילבקין סיים את המשחק עם 16 נקודות בסך הכול, נייט וולטרס גם היה טוב עם 15 נקודות ו-4 ריבאונדים, עומרי כספי החטיא זריקה די משמעותית לקראת הסיום, אבל סיים עם 15 נקודות ו-8 ריבאונדים וטאריק בלאק קלע 11, אבל גם הוסיף 7 איבודים, 5 עבירות וריבאונד אחד בלבד. את הסרבים הוביל לא אחר מאשר אקס הפועל ירושלים סטראטוס פרפרוגלו עם 18 נקודות ו-5 ריבאונדים כשאוגניין דובריץ' מוסיף 10, רובן במאני טיים ובקאמבק של האורחת. פרט לכך, קשה לציין מישהו לטובה אצל הכוכב האדום בלגרד, שתעשה עוד הרבה צרות ליריבות אצלה בבית, אבל בחוץ יהיה לה קשה מאוד לגרד ניצחונות העונה.

לפני המשחק נערך טקס לכבוד עורך הדין ויושב ראש מכבי תל אביב שמעון מזרחי, שחגג יום הולדת 80. הזמר שמעון בוסקילה שר ונשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בירך וגם נשאר לצפות במשחק.

עומרי כספי שחקן מכבי תל אביב מול הכוכב האדום בלגרד. דני מרון
חזר לכשירות. עומרי כספי/דני מרון

מהלך המשחק

בשל כל הטקסים והחגיגות, המשחק החל באיחור של חמש דקות. מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם סקוטי ווילבקין, נייט וולטרס, יובל זוסמן, עומרי כספי, טאריק בלאק.

המשחק נפתח בצורה מוזרה כשהשעון לא עובד ופעמיים ההתקפה של מכבי תל אביב נתקעה בגלל זה. לאחר מכן בלאק קלע מתחת לסל וקבע 0:2, לורנזו בראון החטיא הטבעה חופשית לגמרי בצד השני ואז כספי ביצע עבירת תוקף וצעדים. מכבי תל אביב פתחה עם 2:9 אחרי מעט יותר משלוש דקות כשוולטרס קולע שלשה חופשית לגמרי והסרבים הזעיקו פסק זמן. כספי קלע וסחט עבירה, 2:12 צהוב, זה נראה כמו משחק חד צדדי. סל נוסף של וולטרס קבע כבר 2:17 ושלשה מזליסטית של פרפרוגלו בצד השני צימקה ל-17:5. השלשה הפכה לשתיים אחרי בדיקה נוספת וזה 4:17. כספי נכנס לעניינים ועשה את אותו מהלך שוב ושוב כשבלאק חוסם לו בצבע והוא הולך לשתיים קלות. פרפרוגלו היה היחיד שעשה משהו אצל האורחת ובתום הרבע הראשון זה 13:25 צהוב.

הסרבים פתחו את הרבע השני עם 0:4 וספרופולוס הזעיק פסק זמן, ממנו חזרו הצהובים עם קצת מזל ואות'לו האנטר הטביע. גם דני אבדיה קלע את הנקודות הראשונות שלו העונה ביורוליג וקבע 17:28. מכבי תל אביב המשיכה לשמור על פער דו ספרתי עד ששלשה של אקס ירושלים פרפרוגלו (כבר עם 14 נקודות) צימקה ל-29:37. בסופו של דבר רבע לא טוב במיוחד של כדורסל ננעל ב-30:39 למכבי תל אביב.

עוד בוואלה!

הדרבי של מילאן

לכתבה המלאה
עומרי כספי שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
כספי נותן כיף לווילבקין/דני מרון

מכבי תל אביב פתחה את הרבע עם 0:4 ועלתה ל-30:43, הסרבים לקחו פסק זמן ודובריץ' קלע שלשה אחריו כדי לצמק ל-33:43. פרפרוגלו קלע שלשה תוך עבירה של זוסמן וצימק עד 47:41, אבל אז הגיעה שלשה של טיילר דורסי בצד השני וקבעה 41:50. מכבי תל אביב המשיכה לשמור על פער דנע רוב הזמן בין 12-10 נקודות כשאחרי שתי קליעות עונשין של ג'נקינס (1,000 נקודות יורוליג) זה 44:54 למארחת.

הרבע הרביעי נפתח כמו ששני הרבעים לפניו נראו: רמה לא גבוהה מדי של כדורסל ומכבי תל אביב שמצליחה לשמור על פער שנע סביב העשר. צ'וביץ' צימק עם שלשה ל-61:52, אבל אז האנטר קלע בצד השני וקבע 52:63. טאריק בלאק איבד ואז חטף שלשה בפנים מצ'וביץ' וזה 55:63 למכבי תל אביב. שלשה של אוגניין דובריץ' מהפינה צימקה ל-67:62 וספרופולוס הזעיק פסק זמן. ההידרדרות של מכבי תל אביב נמשכה כשדובריץ' ואוז'ו קובעים 67:67. הכוכב האדום קיבלה הזדמנות גדולה לסיים את המשחק, אבל בילי בארון החטיא. זה השאיר למכבי תל אביב כשבע שניות, אבל זוסמן החטיא שלשה והמשחק הולך להארכה ב-67:67.

ההארכה בפתחה בשלשה של ווילבקין וזה 67:70. ווילבקין סחט עבירה וקלע פעמיים מהקו, 67:72, הכוכב האדום נראית מותשת. ווילבקין והאנטר העלו את מכבי תל אביב כבר ל-69:77. הצהובים המשיכו לעשות מה שהם רוצים בזכות ווילבקין ובסיום זה 69:84.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב עם טאריק בלאק. דני מרון
טאריק בלאק עם ווילבקין/דני מרון

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 16 נקודות (4 מ-9 מהשדה ו-5 מ-8 מהקו) ו-4 איבודים, עומרי כספי 15 ו-8 ריבאונדים, נייט וולטרס 15, טאריק בלאק 11, 7 איבודים, יובל זוסמן 8 (3 מ-7 מהשדה), 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 חטיפות, אות'לו האנטר 8, טיילר דורסי 3, דני אבדיה 2, ג'ון דיברתולומאו 2, אלייז'ה בריאנט 2, קווינסי אייסי 2. ג'ייק כהן לא שותף.

קלעו לכוכב האדום בלגרד: סטראטוס פרפרוגלו 18 נקודות (7 מ-12 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, אוגניין דובריץ' 10, בילי בארון 8, מוחמד פאיי 7 ו-6 ריבאונדים, דיאן דוידובאץ 7, פיליפ צ'וביץ' 6, צ'רלס ג'נקינס 6, מייקל אוז'ו 3 ו-6 ריבאונדים, ברנקו לאזיץ' 2, ג'יימס גיסט 2. לורנזו בראון (08:54 דקות) ודרק בראון (03:55) שותפו, אך לא קלעו.

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
דני אבדיה מטביע את הנקודות היחידות שלו העונה ביורוליג עד כה/דני מרון
לורנזו בראון שחקן הכוכב האדום בלגרד מול סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
לורנזו בראון, שהיה חלש, מול ווילבקין/דני מרון
שמעון מזרחי עם רובי ריבלין הנשיא. דני מרון
עורך הדין שמעון מזרחי עם נשיא המדינה ראובן/דני מרון
סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב עם עומרי כספי. דני מרון
ווילבקין סחב את הקבוצה בדקות המכריעות בהארכה/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully