וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "החיים זורקים אותך לכל מיני מקומות, אסייע לאחרים"

המאמן סיפר על המאבק המחלת PPMS ממנה הוא סובל: "בהתחלה זה היה מפחיד, אבל מהר מאוד התחלתי לתכנן את ההתמודדות"

עריכת וידאו: מתן חדד

דיוויד בלאט התראיין לאתר האינטרנט האמריקאי-ישראל "From the Grapevine" וסיפר על ההתמודדות שלו עם מחלת PPMS - טרשת נפוצה מתקדמת ראשונית, צורה של טרשת נפוצה שבדרך כלל מאובחנת בגילאים יותר מאוחרים.

"הייתי כדורסלן וכמו רבים אחרים, היו לי בעיות בגב", סיפר בלאט, "האורתופד שבדק אותי אמר שעמוד השדרה שלי נראה כמו תאונת רכבת ושאני חייב לעבור ניתוח, בתקווה שזה יפתור את הכאבים שמהם סבלתי". אלא שהניתוח לא העביר את הכאבים. "אם כבר זה רק הפך לגרוע יותר", אמר המאמן, "במרוצת הזמן התחלתי להבין שאולי מה שיש לי נובע ממשהו אחר שלא קשור לעמוד השדרה".

בלאט אובחן כסובל מ-PPMS. "בהתחלה זה היה מפחיד כי לא ידעתי מה זה. לא פשוט לעכל את זה ברגע הראשון", סיפר, "אבל אחר כך החלטתי ללמוד על המחלה כדי להבין עם מה אני מתמודד. התחלתי לתכנן את דרך ההתמודדות ואת הצעדים ההכרחיים שאצטרך לקחת".

בלאט החל בטיפול שגוזל ממנו לא מעט זמן. "גם בגיל 60 הייתי מאוד אדם מאוד אקטיבי", אמר, "הספורט היה חלק מרכזי בחיי ועכשיו אני צריך להתרגל לשינויים מאוד גדולים. אני מקווה שאוכל לנצל את המצב שלי כדי לעזור לאחרים, אולי לתת השראה לאנשים שסובלים ממוגבלויות אחרות, לא רק חולי טרשת נפוצה. אני אדם מוכר ואולי אוכל לתמוך באנשים אחרים. אני מקווה לנצל את זה כדי לעזור".

המאמן שפוטר לאחרונה מאולימפיאקוס, סיכם: "החיים זורקים אותך לכל מיני מקומות, בלי ערובות לשום דבר. השאלה היא מה אתה עושה עם הקלפים ביד שלך. איך אתה הופך את הדברים לחיוביים או לפחות עוזר לאחרים. בגלל זה יש בכל המצב הזה גם משהו חיובי וככה אני מתכוון להסתכל על זה".

דיוויד בלאט מאמן אולימפיאקוס. ברני ארדוב
מתכוון לעזור לאחרים. בלאט/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully