וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון מנהלת ליגת העל בכדורסל חידש את ההליכים נגד משרד התרבות והספורט

חרף התחייבות המדינה לבג"צ בעתירה קודמת שהוגשה על ידי המנהלת לתקציב של יותר מ-450,000 שקלים בשנה, בפועל, הועברו לקבוצות סכומים נמוכים בהרבה

שחקניות אליצור רמלה. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
קבוצות ליגת העל דורשות תקציבים הולמים. אליצור רמלה אלופת המדינה/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

מנהלת ליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל החליטה לפעול משפטית נגד החלטת משרד התרבות והספורט לקצץ בתקציבי כדורסל הנשים.כזכור, במסגרת העתירה לבג"ץ 856/16 שטרק נ', המועצה להסדר הימורים בספורט ואח', (יולי 2016), ולאחר שניתנו צווים בעניין על ידי בית המשפט העליון, הצהירו המדינה ומשרד התרבות והספורט כי יקצו מידי שנה, סכום כספי של יותר מ-450,000 שקלים בשנה לכל קבוצה בליגת העל לנשים.

בפועל, למרות שבעונה הראשונה הועבר הסכום במלואו - 450,000 ₪ לכל קבוצה, בשנת 2018 הועבר סכום של 420,000 ₪ בלבד, ובשנת 2019 צפויות הקבוצות לקבל רק 313,000 ₪. עפ"י המסתמן, בשנת 2020 עלול הסכום לרדת בצורה משמעותית עוד יותר.

אליסון הייטאוור כדורסלנית מכבי רמת חן. אתר רשמי
מנהלת הליגה מצביעה על אפליה. אליסון הייטאוור/אתר רשמי

כזכור, על פי התחייבות המדינה לבג"צ, התחייבה המדינה לשלש את סכומי התמיכות לכדורסל הנשים, למשך חמש שנים לפחות, באופן אשר יאפשר לקבוצות הנשים "וודאות ויציבות כלכלית", כפי שמאפשרת המדינה לקבוצות הגברים באמצעות העברות כספים קבועות בסכומים של כ 100 מיליון ₪ בשנה מהמועצה להסדר ההימורים בספורט וממשרד האוצר.

התחייבות זו סיימה את הדיון בעתירה כאשר בפסק הדין הובהר כי"דלתו של בית המשפט תהיה פתוחה" לקבוצות הנשים ככל שההבטחה תופר. בפועל כבר בשנה השנייה החל משרד הספורט להפר את ההתחייבות והתוספת נשחקה כמעט ב50%.


מנגד, על פי המידע שבידי המנהלת, תקציבי קבוצות הכדורגל וכדורסל הגברים (כ-100 מיליון בשנה בממוצע) לא ייפגעו ואף מתוכננת תוספת תקציבית המיועדת בעיקר לענפי הגברים בסך 14 מיליון ₪ לשנה לחיזוק מעמד השחקן הישראלי, וזאת במסגרת יישום מסקנות ועדת שרעבי.

עוד בוואלה!

בג"צ קבע: כדורגל נשים יקבל אותן הקצבות כמו הגברים

לכתבה המלאה
טיפאני מיטשל אליצור רמלה. אתר רשמי
לטענת מנהלת הליגה, המדינה לא עמדה בהתחייבויותיה. טיפני מיטשל/אתר רשמי

לאחרונה, פנתה מנהלת ליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל, באמצעות יועציה המשפטיים עו"ד אורי כהנא ועו"ד אורי קידר למשרד התרבות והספורט בדרישה לתקן את מבחני התמיכה לחיזוק מעמד השחקן הישראלי, בטענה שמדובר ב"מבחנים מפלים המשמרים מנגנון הכולל אפליה חמורה ביותר של הספורטאיות הישראליות. לפי המבחנים החדשים, לא רק שהליגה הראשונה של כדורסל וכדורגל הגברים תקבל תקציב הגבוה פי ארבעה, מהנשים, אלא כעת, זכאיות בנוסף לתקצוב גם קבוצות הליגה הלאומית לגברים בכדורסל, כאשר הליגה הלאומית לנשים בכדורסל לא תתוקצב כלל. "מדובר בניסיון בוטה וחמור ביותר "להסתיר" תקנה שאין בה אלא אפליה בוטה של ספורט הנשים", כך על פי מכתבם של היועצים המשפטיים של המנהלת.


כאמור, עפ"י החלטת חברי דירקטריון מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל לא יהיה מנוס אלא לפנות לבג"צ פעם נוספת על מנת להביא שוב לתיקון ההפליה התקציבית החוזרת על עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully