וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ קבע: כדורגל נשים יקבל אותן הקצבות כמו הגברים

כל קבוצות ליגת העל יקבלו בשבועות הקרובים תוספת של 200-150 אלף שקלים. מההתאחדות נמסר: "כדורגל הנשים בישראל זכה היום למעמד הראוי והמתאים לו"

שחקניות נבחרת הנשים של ישראל חוגגות עם קרן גור. אתר רשמי ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
שחקניות נבחרת הנשים/אתר רשמי, אתר רשמי ההתאחדות לכדורגל

היום (שני), בתום התקופה שהוקצתה למשרד התרבות והספורט על ידי בג"צ, השיבה המדינה כי תעביר את מלוא התקציבים להם התחייבה לשנת 2019, לקבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל.

כזכור, ביום 23.9.19 דן בג"צ (הנשיאה אסתר חיות, השופט מזוז והשופטת ברון) בעתירה שהגישו קבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל, באמצעות עורכי הדין אורי כהנא, אורי קידר, חן שופן ואבי בלום ממשרד עורכי הדין כבירי נבו קידר בלום בטענה להפליה מגדרית מצד משרד התרבות והספורט בחלוקת התקציבים לליגת העל לנשים בכדורגל. בתום דיון סוער בנוכחות למעלה ממאה שחקניות, המליצה הנשיאה אסתר חיות למשרד הספורט לשקול לבטל את ההפליה המגדרית כבר העונה. בהודעה שהגישה היום פרקליטות המדינה, נכתב כי בעקבות העתירה, ולאחר התייעצות עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דנה זילבר, נשקלה מחדש עמדת משרד הספורט והוחלט כי ההבחנה בין קבוצות נשים וגברים והדרישה ל"קיומן של שלוש רמות ליגה, תבוטל".

על פי הודעת פרקליטות המדינה, בעקבות ביטול המבחנים המפלים, תקבל כל קבוצה בליגת העל לנשים בכדורגל בשבועות הקרובים תוספת של כ-150-200 אלף שקל.

מההתאחדות נמסר בתגובה: "כדורגל הנשים בישראל זכה היום למעמד הראוי והמתאים לו בעקבות התחייבות המדינה לבג"צ להשוות את ההקצבות בין קבוצות הגברים והנשים. העתירה הוגשה על ידי יו"ר ועדת הנשים וחבר הנהלת ההתאחדות שמעון מימון, בשיתוף ובסיוע ההתאחדות לכדורגל, וזהו ניצחון עבור כדורגל הנשים. אנחנו מברכים על עמדת המדינה ועל רצונה הכן לפעול לקידום הענף".

שמעון מימון, יו"ר ועדת הנשים בהתאחדות: "אני מודה למנהל הספורט שנהג בהגינות וביושר ואישר את ההקצבות לשנת 2019 במלואן למרות שלא נתבקשו לעשות כן על ידי בית המשפט. הקבוצות מודות להתאחדות לכדורגל וליו"ר היוצא, משה זוארץ, על העמידה לצדן והמאבק למענן".

האגודה לזכויות האזרח, שהצטרפה לעתירה כידידת בית משפט, ברכה על ההחלטה לשנות את תקצוב ספורט הנשים ב-2019. עם זאת, באגודה הוסיפו שמדובר בצעד ראשון, ושיש צורך בשינוי יסודי באופן שבו מתקצבים את ענפי ספורט הנשים כדי לגרום לשינוי אמיתי ולעודד ילדות, נערות ונשים לעסוק בספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully