וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהכדורגל נדחק לשוליים: הפרטים מאחורי הסיפור העצוב של חביב אוחיון

8.10.2019 / 6:45

בדיוק כשנכנס לכושרו הטוב אי פעם, רגע לפני הפריצה הגדולה, הקריירה של חביב אוחיון קיבלה תפנית עצובה מאוד. כעת סובביו כלל לא חושבים כיצד יממש את ההבטחה - ורק מקווים שיוכל לעמוד שוב על הרגליים. סיפורו הכואב מאחורי הקלעים

יניב טוכמן

בתחילת חודש יולי, לפני שלושה חודשים, הוזמן חביב אוחיון לקייטנה בכפר הנוער בן שמן. הוא קיווה לא להיות בארץ באותה תקופה ולהשתייך למכבי תל אביב שהיתה בדיוק במחנה האימונים הראשון שלה בהולנד, אבל ולאדן איביץ' החליט שהוא ייצא בהשאלה כדי לשחק ואוחיון התאמן עם בית"ר תל אביב/בת ים באחד המגרשים בקרית שלום. זו היתה כבר שעת צהריים ולילדי הקייטנה הובטח ששוער מכבי תל אביב והנבחרת הצעירה של ישראל יגיע כדי לחלק להם חתימות ולהצטלם.

האימון של בית"ר תל אביב בת ים התארך באותו בוקר והשעה כבר היתה מאוחרת. אביו של חביב, מוטי אוחיון, חיכה לו כמו שהוא עשה כל השנים כשהבן שלו שיחק בקבוצות הילדים והנוער של מכבי תל אביב ומיד כשאוחיון יצא, הם טסו על איילון דרום כדי להספיק להגיע לבן שמן לילדים שחיכו.

למעלה מ-100 ילדים חיכו לו ואוחיון נתן את כל השואו. הקפיץ כדורים על הראש, על הכתפיים. נגח אותם לסל, עמד בשער מאולתר ולא עזב עד שהראה לילדים המתמוגגים כיצד הוא מעמיד כיסא על ראשו. בין לבין עמד בסבלנות וחתם לכל הילדים על כובעים, חולצות וכדורים. גם כשהמזגן קירטע ומפעילי הקייטנה ביקשו ממנו לסיים, התעקש אוחיון לחתום לכל אחד ואחד מהילדים שפתחו במקביל פלאפונים וקראו כיצד הוא נבחר כבר בגיל 15 וחצי על ידי פאולו סוזה להתאמן עם קבוצת הבוגרים של מכבי תל אביב.

חביב אוחיון שוער הפועל חדרה. שלומי גבאי
מחלומות על אנגליה לפנטזיות על עמידה על הרגליים. חביב אוחיון/שלומי גבאי

בית"ר תל אביב/בת ים ממש הפצירה והתחננה שיישאר, אבל אוחיון רצה לשחק בליגת העל. הוא האמין שיתפוס את מקומו של אוסטין אג'ידה וחתם בהפועל חדרה. בשבועות האחרונים העלה הילוך ולמרות שלא שיחק, היה במוטיבציית שיא. התאמן ארבע פעמים בשבוע מלבד אימוני הקבוצה והיה נראה בכושר הכי טוב בקריירה שלו. אפילו יותר טוב מהימים בהם עבר לווטפורד הלונדונית כתקווה הגדולה ביותר של שוער ישראלי.

בלונדון חווה חוסר מזל משווע בפעם הראשונה כאשר נפגע בגבו בצורה קיצונית והיה חשש שיגמור את הקריירה. הוא נאלץ לחזור לישראל ועבר טיפולים שונים בגב עד שהצליח לצאת מזה. אג'ידה לא נתן לו לקחת את האפודה הראשונה, אבל אוחיון הרגיש שזה מתקרב ושרק אם ייתנו לו את הצ'אנס הוא כבר לא ייצא מהשער. עד אתמול בבוקר כשנסע לים לעוד אימון אישי מיוחד שנועד לחזק את הרגליים. הוא מעד על המדרגות ונחבט בצורה קטלנית בצווארו. אחת החוליות פשוט יצאה ממקומה. בהתחלה הרגיש שהוא יכול להתגבר על זה וניסה למשוך את הכאב. בשעות הצהריים כבר לא יכול היה לעמוד בו והחברים שהיו איתו לקחו אותו לבית החולים לשם הגיעו הוריו שהתקשו לעמוד בצער הגדול. אוחיון הוכנס לניתוח ממושך על ידי טובי הרופאים שלא ציירו תמונה ורודה מדי למשפחה והבהירו שרק הזמן יגיד האם הבחור הגבוה והחזק הזה, יוכל בכלל לחזור לתפקוד רגיל.

במחלקה האורתופדית בבית החולים אסף הרופא ישבו אמש סוכנו של אוחיון אבי נמני וברק יצחקי ממכבי תל אביב. עד לא מזמן השניים חשבו על העתיד הוורוד שמצפה לשוער שזכה לכל הסופרלטיביים כבר בגיל 15 ועתה מחזיקים אצבעות לעתיד צנוע הרבה יותר, רק שיוכל לעמוד על רגליו, ללכת ולעשות את הדברים הפשוטים והנורמליים שכל אדם בריא עושה.

עוד בוואלה!

חביב אוחיון נפגע בצווארו ועבר ניתוח ממושך, מצבו בינוני

לכתבה המלאה
חביב אוחיון שוער הפועל חדרה. טל לוי
גם במכבי תל אביב מתפללים לשלומו. חביב אוחיון/טל לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully