וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכסוך בין ה-NBA לסין מסרב לדעוך, אדם סילבר: "הנזק הכלכלי ברור"

הקומישינר מנסה להנמיך את הלהבות בעקבות הציוץ של ה-GM של יוסטון, אך סופג ביקורות מבית. הארדן: "אוהבים את כל מה שהסינים מייצגים"

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: הפייבוריטיות לזכות באליפות ב-NBA

הסכסוך בין ה-NBA ויוסטון רוקטס בפרט, לבין איגוד הכדורסל הסיני מסרב לרדת מהכותרות. כזכור, הג'נרל מנג'ר של הרוקטס, דריל מורי הביע תמיכה בהפגנות בהונג קונג נגד המשטר הסיני, ופתח תיבת פנדורה שכעת הנהלת הרוקטס והנהלת ה-NBA מנסות לסגור מחשש לנזק כלכלי עצום. מורי כבר מחק את הציוץ ואף הספיק להתנצל בפני "החברים בסין", אך זה לא סייע כדי להרגיע את הסינים הזועמים. איגוד הכדורסל הסיני, שבראשו עומד יאו מינג (שחקן יוסטון לשעבר), הודיע שהוא מפסיק את שיתוף הפעולה עם הרוקטס, וכך גם גוף תקשורת שכבר רכש את הזכויות לשידורי הקבוצה לחמש השנים הקרובות בסך 1.5 מיליארד דולר.

הקומישינר של הליגה, אדם סילבר, התבטא בנושא: "הנזק הכלכלי הוא ברור. הציוץ גרם להשלכות דרמטיות וקראתי בחלק מהתקשורת האמריקאית שאנחנו לא תומכים בדריל מורי מספיק, אך זה לא נכון ולמען האמת אנחנו דווקא כן תומכים בו", אמר סילבר. "יש ערכים שהיו חלק מהליגה הזו מיום הקמתה, וחופש הביטוי הוא אחד מהם. אני מקבל את זה שגם לממשלת סין ולשותפינו בסין שמורה הזכות להגיב לדברים של מורי, ולפחות מהניסיון שלי, יקח קצת זמן כדי לפתור את הבעיה הזו". במקביל גם הבעלים של ברוקלין נטס, ג'ו צאי התייחס לנושא ועמד דווקא לצד הסינים. סילבר: "אני מאמין שבעקבות דבריהם של מורי וצאי, יותר אוהדי ספורט מכירים ומבינים יותר את מה שקורה בסין".

קומישינר ה-NBA אדם סילבר. יוסי ציפקיס
פלונטר לא פשוט. אדם סילבר/יוסי ציפקיס

נראה שב-NBA לא ממש יודעים איך לכבות את השריפה שניצתה לה כך בין לילה. הנושא מדאיג מאוד את מקבלי ההחלטות בליגה, כשמצד אחד עומד הכסף הגדול מהשוק הסיני, ומצד שני עומד ערך חופש הביטוי, אחד הערכים הבסיסיים ביותר של הפדרציה שמגדירה את עצמה כארץ החופש, כפי שהגדיר זאת סילבר בעצמו. בתקשורת האמריקאית התייחסו להצהרה של סילבר כ"חלשה", ונראה שדעת הקהל האמריקאי תהווה מנוף לחץ לא פחות מאשר הזעם שמופנה אל הליגה מכיוון סין.

ביוסטון רוקטס עצמה מנסים לעשות כל שניתן על מנת לצמצם את הנזק ולהשיב אליהם חלק מאהדת הקהל בסין, שאבדה לה בעקבות הציוץ של מורי. "אנחנו מתנצלים", אמר כוכב הקבוצה ג'יימס הארדן מטוקיו, יפן, שם נמצאת קבוצתו כחלק ממסע משחקים במזרח. "אנחנו אוהבים את סין, אנחנו אוהבים לשחק שם. האוהדים בסין מראים לנו רק תמיכה ואהבה כשאנחנו מגיעים לשם, אז אנחנו מעריכים אותם כבסיס אוהדים ואוהבים את כל מה שהם מייצגים. אנחנו מעריכים את התמיכה שאנחנו מקבלים כאינדיבידואלים וכקבוצה".

עוד בוואלה! ספורט

הג'נרל מנג'ר של יוסטון צייץ נגד סין, שהודיעה שהיא מחרימה את הקבוצה

לכתבה המלאה
ג'יימס הארדן שחקן יוסטון רוקטס. GettyImages
מתנצל בפני הסינים. ג'יימס הארדן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully