וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'נרל מנג'ר של יוסטון צייץ נגד סין, שהודיעה שהיא מחרימה את הקבוצה

האמירה שגרמה לסערה: דריל מורי הביע תמיכה במפגינים בהונג קונג, הסינים זעמו והודיעו שהם מנתקים קשר עם הקבוצה, מורי נאלץ להתנצל וכמעט איבד את עבודתו, ב-NBA מתפתלים

עריכת וידאו: מתן חדד

ציוץ פוליטי של ג'נרל מנג'ר יוסטון רוקטס יצר מתיחות עצומה בין הקבוצה לבין הרשויות בסין, בפרשה שמלחיצה מאוד את ראשי ה-NBA. דריל מורי הביע תמיכה בהפגנות בהונג קונג נגד המשטר הסיני, והצית שריפה שכעת הנהלת הרוקטס והנהלת ה-NBA מנסות לכבות מחשש לנזק כלכלי. "Fight for Freedom. Stand with Hong Kong", צייץ מורי ביום שישי, ומאז מחק את הציוץ, שמסרב לשכוך.

הנהלת ה-NBA - שכמובן לא רוצה להסתכסך עם הסינים או לאבד את השוק הסיני ששווה מיליארדי דולרים, ובמקביל עומדת תחת לחצים מקומיים כשהיא נדרשת לשמור על חופש הביטוי - הודיעה שהיא מקווה שהליגה תוכל לעזור באיחוד בין אנשים ובין תרבויות, ובמקביל לאפשר "זרימה חופשית של רעיונות", בניסיון לשמור על חופש הדיבור אבל גם לספק את הזעם הסיני.

דריל מורי, יוסטון רוקטס. GettyImages
אוי, איך הוא הסתבך. מורי/GettyImages

"אנחנו מבינים שהדעות שהובעו על ידי הג'נרל מנג'ר של יוסטון דריל מורי פגעו בהרבה מחברינו ואוהדינו בסין, וזה מצער", הודיעה הליגה, "בזמן שדריל הבהיר שהציוץ שלו לא מייצג את הרוקטס או את ה-NBA, הערכים של ה-NBA תומכים בדעה האישית של כל אדם ועל זכותו להביע אותה".

כמובן שאת הסינים זה לא מרגיע. איגוד הכדורסל הסיני, שבראשו עומד יאו מינג (שחקן יוסטון לשעבר), הודיע שהוא מפסיק את שיתוף הפעולה עם המועדון. גוף התקשורת שמשדר את המשחקים בסין, שרכש את את זכויות השידור לחמש שנים ב-1.5 מיליארד דולר, הודיע שהוא לא ישדר משחקים של הרוקטס. האיגוד הודיע שהוא "מאוד מאוכזב מההערות הלא הולמות הללו. הוא ללא ספק פגע ברגשות של אוהדי הכדורסל בסין".

מורי מאז נאלץ להתפתל, וגם יוסטון התנערה מהציוץ, בעיקר לנוכח היחסים הקרובים שלה עם השוק הסיני, שהתהדקו במהלך הקריירה הארוכה והמפוארת של יאו מינג ברוקטס. "לא התכוונתי לפגוע באוהדי הרוקטס ובחברים שלי בסין", אמר מורי, "בסך הכל הבעתי דעה אחת, מבוססת על פרשנות אחת, באירוע מורכב מאוד. מאז הציוץ הייתה לי הזדמנות לשמוע ולשקול דעות נוספות".

עוד בוואלה!

מחממים את הפרקט 2019/20: פרויקט מיוחד על כל קבוצות ה-NBA

לכתבה המלאה
יאו מינג בטקס הפתיחה אולימפיאדת החורף. רויטרס
שוק ששווה מיליארדי דולרים. מינג/רויטרס

הבעלים של יוסטון הבהיר בסוף השבוע ש"תקשיבו, מורי לא מדבר בשם יוסטון רוקטס, אנחנו בטוקיו על מנת לייצג את הליגה, ואנחנו לא ארגון פוליטי". אבל לצערו, הדברים של מורי כבר עוררו את הסוגיה הפוליטית, לנוכח ההתכופפות של ה-NBA בפני הסינים. הסנטור טד קרוז מטקסס צייץ: "אנחנו יותר טובים מזה, זכויות אדם לא צריכות לעמוד למכירה, ה-NBA לא צריכה לסייע לעזור לקומוניסטים הסינים להמשיך בצנזורה שלהם". ג'וליאן קסטרו, מועמד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, צייץ: "סין משתמשת בכוח הכלכלי שלה על מנת להשתיק את הביקורות, כולל אלו בארה"ב".

הדברים קורים בזמן הפגרה ב-NBA, כשקבוצות רבות נמצאות במסע לאסיה: הרוקטס עומדים לשחק שני משחקים ביפן, והלייקרס ולברון ג'יימס צפויים לשחק בסוף השבוע בשנז'ן, סין. בעיתון הרשמי של המפלגה השלטת, הסינים כבר איימו על הליגה וציינו שגופים מסחריים קודמים (כמו מספר מותגי אופנה) שהביעו תמיכה בהפגנות בהונג קונג "שילמו מחיר כבד" ונאלצו לחזור בהם אחרי איומי חרמות. על פי דיווחים בארה"ב, יוסטון אף שקלה לפטר את מורי בעקבות הציוץ.

שריפה שהציתו מפגינים בכניסה לתחנת הרכבת התחתית MTR בהונג קונג, בספטמבר 2019.. AP
מאבק בלתי פוסק. ההפגנות בהונג קונג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully