וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגע של הרצוג: הנבחרת נחתה בווינה, המאמן מתלבט, שביעות רצון מווייסמן

נבחרת ישראל הגיעה לאוסטריה לקראת המשחק ביום חמישי, השחקנים מעידים כי "הרצוג מתרגש ודרוך בצורה מיוחדת". ומהן ההתלבטויות?

יניב טוכמן

בווידאו: נבחרת ישראל עם הנחיתה באוסטריה

בתום טיסת אחר הצהריים בת ארבע שעות, נחתה הערב (שני) נבחרת ישראל בווינה לקראת המשחק מול אוסטריה ביום חמישי במסגרת מוקדמות יורו 2020. בטיסה שהמריאה באיחור של חצי שעה הנוכחות היתה דלילה. ווילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג ישבו בשורות הראשונות ביחד עם ראשי ההתאחדות לכדורגל ו-12 השחקנים שיצאו מישראל מאחוריהם. אחד עשר הליגיונרים, למעט ערן זהבי ודיא סבע שטסו מהארץ, ובתוכם המוזמן הטרי עילי אלמקייס מהופנהיים הגיעו ישירות לווינה בטיסות מיעדים שונים באירופה. בשדה התעופה חיכו לשחקנים נציגים של הנבחרת שהגיעו כבר אתמול והם נלקחו במוניות למלון בו תשהה הנבחרת עד החזרה לארץ ביום ששי לקראת המשחק מול לטביה בטרנר בשבוע הבא.

אנדראס הרצוג מאמן נבחרת ישראל. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
עבורו זה משחק ביתי. אנדי הרצוג/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

המשחק ביום חמישי באוסטריה הוא הרגע של אנדי הרצוג. גם אם ינסה להתחמק מלהראות רגשות, שחקנים בנבחרת סיפרו כי מרגישים עליו משהו אחר. "בכל זאת הוא בא לשחק מול הנבחרת שבה הוא גדל והתפתח והיה כוכב", סיפר אחד השחקנים. "הוא בטוח מתרגש ודרוך בצורה מיוחדת ומצפה להופעה טובה של כולנו אחרי מה שהיה בארץ במשחק הראשון".

אצל הרצוג אין יותר מדי הפתעות בהרכב ומי שאמור לשחק כבר די יודע זאת. ובכל זאת לאוסטרי עדיין כמה התלבטויות והוא יגבש החלטה יותר ברורה אחרי אימון הבוקר מחר שיערך באצטדיון של אדמירה ואקר. ההתאחדות האוסטרית הציעה תחילה מגרש אימונים פתוח בלי יציעים, כך שהנבחרת לא היתה יכולה לייצר לעצמה אינטימיות, אבל רוטנשטיינר והרצוג התעקשו לקבל אצטדיון סגור והוסיפו כי היו מעדיפים שזה יהיה באצטדיון הביתי של אדמירה ואקר, הקבוצה בה התחיל הרצוג את הקריירה ושבמחלקת הנוער שלה משחקים היום בניוו הצעירים (לוקה ולואיס, בני 11 ו-9) של המאמן הלאומי.

האימון מחר בבוקר שיהיה כאמור המשמעותי ביותר בנסיעה הזו יהיה סגור לגמרי לתקשורת. רוטנשטיינר הסכים לחרוג מההחלטה שקיבל בהתחלה ואישר לעיתונאים המלווים את הנבחרת להגיע מחר לאצטדיון כדי לראיין שחקן, אבל לאחר מכן להישאר בחוץ מכיוון שהרצוג רוצה חסיון מוחלט באימון.

ערן זהבי עם דיא סבע שחקני נבחרת ישראל, פלייר נחיתה. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
כמעט חודש ללא משחק רשמי. ערן זהבי עם דיא סבע/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

ניר ביטון שחזר לאימוני סלטיק אבל טרם שיחק מאז פציעתו לפני חודש, יפתח בהרכב אך לא ברור באיזה תפקיד. אם יפתח כבלם לצד לואי טאהא וחאתם עבד אלחמיד, יהיה לדן גלזר סיכוי טוב לפתוח כקשר אחורי לצד ביברס נאתכו. אם ביטון יועדף בקישור האחורי, עשוי איתן טיבי לשחק כבלם אף שזומן לסגל רק בשל הפציעה של אוראל דגני. אופציית עמרי בן הרוש כבלם מצד שמאל גם קיימת, אבל היא לא בעדיפות ראשונה.

בהתקפה מקומם של ערן זהבי ומנור סולומון מובטח ונראה ששון וייסמן יפתח לצידם. רוטנשטיינר והרצוג מאוד מרוצים מהיכולת שמפגין וייסמן בליגה האוסטרית ולא מתפלאים שהוא מפציץ שם. הליגה האוסטרית לא נתפסת בעיני המנהל הטכני כאיכותית יותר מהליגה הישראלית כל שכן כשמדובר בשטחים שניתנים לשחקני ההתקפה.

מונס דאבור שחקן נבחרת ישראל. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
חיכה לנבחרת בשדה במשך כשעה. מונס דאבור/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

כולם עסוקים בדקות המועטות שיש לחלק משחקני הנבחרת בקבוצות שלהם, אבל גם ערן זהבי ודיא סבע לא שיחקו זמן רב משחק רשמי. מה-15 בספטמבר לא היו משחקים רשמיים לגוואנגז'ו וזו אחת הסיבות שמאמן הכושר ערן שדו שעובד איתם גם בסין, עשה לשניהם אימון בעיטות בעצימות מאוד גבוהה הבוקר בשפיים. בעוד שזהבי ממשיך לככב בסין ואף פורסם שסוכנו רונן קצב מבקש לפתוח את חוזהו ולשדרגו בחמישים אחוז, סבע מיעט לשחק באחרונה בשל העובדה שרק שלושה זרים יכולים לשחק. עד לא מזמן הזר הרביעי לא היה יכול להירשם בטופס, אבל שינוי בתקנון יאפשר לזר הרביעי להיות על הספסל כמו שאצלנו הזר הששי יכול לחכות להזדמנות שלו מהספסל, מה שיאפשר לסבע יותר דקות. סבע שחובק כבר ילד שני אחרי בנו הבכור זן התעניין מאוד במצב של מכבי נתניה והצטער לשמוע שהקבוצה בזכותה הגיע לסין, נמצאת כרגע במשבר לא קל.

מי שהוקפץ ברגע האחרון לנסיעה היה נטע לביא. בניגוד לשחקני מכבי תל אביב שזכו לשלושה ימי חופש השבוע, במכבי חיפה מתאמנים כמעט כרגיל כך שללביא לא היו תכניות אחרות שהשתבשו עקב הזימון שנבע מפציעתו של אלמוג כהן.

דיא סבע שחקן נבחרת ישראל. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
התעניין במצבה של מכבי נתניה. דיא סבע/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

נושא יום הכיפורים הוא חלק מהנסיעה הזו. עוזר המאמן אלון חזן שמוביל את הקו המסורתי ביחד עם עוד כמה שחקנים, כבר שריין מקומות לתפילה בבית כנסת במרחק לא רב מהמלון. "יום הכיפורים הוא תמיד יום מיוחד ובמיוחד כשמציינים אותו בחו"ל", אמרו בנבחרת. "אם אנחנו פה ברגעים כאלה יש לזה משמעות מיוחדת. נכון שכדורגל זה ספורט ויום כיפור זה רוחניות, אבל השילוב הזה חייב להוליד איתו משהו חיובי".

עם הנחיתה בוינה ביקשו רוטנשטיינר וחזן לשוחח עם אביו של חביב אוחיון, מוטי אוחיון המצוי מחוץ לחדר הניתוח שלו. השניים שוחחו עימו ארוכות ואיחלו לו החלמה מהירה

אלון חזן עוזר מאמן נבחרת ישראל. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
דאג לבית כנסת. אלון חזן/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully